33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

תורת חסד על לשונה

"תורת ה' תמימה משיבת נפש עדות ה' נאמנה מחכימת פתי, פקודי ה' ישרים משמחי-לב מצות ה' ברה מאירת עיניים" (תהלים י"ט, ח'-ט')

 קַוֵּה, אֶל-יְהוָה: חֲזַק, וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ; וְקַוֵּה, אֶל-יְהוָה [תהלים כז, יד].

תוצאת תמונה עבור תמונות של שויתי ה לנגדי תמיד

"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא"

"תורת חסד על לשונה" - הוא אתר "לימוד-יומי" של הלכות, מוסר ואמונה. בכל יום נפתח את הלימוד בתפילת "נשמת כל חי", נמשיך ללמוד: הלכות שמירת לשון, הלכות בחיי היום יום ושבת, הלכות והנהגות לקראת החגים והמועדים  הקרבים. נלמד את ספר "מסילת ישרים" ונעשיר את עולמינו בשיעורי-חיזוק ופנימיות התורה ובעה"י נסיים עם "מזמור לתודה". 

מטרת-האתר - לזכות את עם ישראל לסיים 3 פעמים בשנה ללמוד את כל ההלכות שחייבים בהם, לקבל הכנה מלאה לכל מועדי ישראל, להכיר את צדיקינו וכן לעבוד על מידותינו באמצעות ספרי מוסר ואמונה!

הפיצו את האתר - וזכו גם אחרים בקדושה רוחנית משמחת ומקרבת אל הקב"ה ובשכר אין סופי לעולם הבא. 

בשם השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח - השם שפתי תפתח ופי יגיד תהילתך:

לימוד יומי [שעור 45] – הלכות שמירת לשון – הלכות רכילות

 

הלכות שמירת לשון – הלכות רכילות

 

 

×?×?צא×? ×?מ×?× ×? ×¢×?×?ר ×?מ×?× ×?×? של ×?ל×?×?×? ר×?×?ל×?×?

 

 

הלכה ראשונה

הפסד כספי הנגרם בגלל המנעות מרכילות.

אסור לספר רכילות אפילו אם הסרוב לספר עשוי לגרום הפסד כספי. אדם חייב לותר אף על כל רכושו ולא לעבור על איסור אחד של תורה. איסור רכילות אינו יוצא מכלל זה.

 

הלכה שניה

מי שנגרם לו סבל וצער בגלל המנעותו מרכילות.

אין אדם רשאי לספר רכילות אף אם מטיחים בו חרופים וגדופים בגין סרובו לספר. הנקלע למצב כזה אין לו להצטער על כך, אדרבה, ידע נאמנה כי הסובל צער ובזיון על דבקותו במצוות ה' יתברך, גדול עד מאוד שכרו בעולם הבא. וכבר אמרו חז"ל: "הנעלבין ואינן עולבין, שומעין חרפתן ואינן משיבין וכו', עליהן הכתוב אומר: "ואוהביו כצאת השמש בגבורתו". אדם זה נחשב לעתיד מאוהבי ה' יתברך ופניו יאירו כאור השמש, וקל וחומר בזה, הסובל בזיון עבור מצוות השם.

 

הלכה שלישית

לספר דבר שקר כדי להימנע מרכילות.

כיצד עליך לנהוג בשעה שחברך שואל ממך כי תספר לו דבר שיש בו רכילות, כגון:

"מה אמר עלי פלוני?"

"האם פלוני הצביע עבורי או נגדי?"

אם תשתוק ותסרב להשיב לו, הוא עשוי להניח כי אותו פלוני אמנם אמר או עשה דבר מה נגדו, כך שדוקא שתיקתך תרמוז ותובן כרכילות. לכן, עדיף שתענה לו דבר מה שידחה את חשדו,

אולם שתי אפשרויות קיימות בדבר:

א. אם אתה יכול להשיב לו דבר שאינו שקר גמור וגם אין בו רכילות, עשה כך ואל תשקר. במקרים רבים אפשר פשוט להשמיט מהסיפור כמה פרטים עד שאין בהם עוד רכילות.

ב. אם אין באפשרותך להשתמט באופן כזה, אתה רשאי לומר לו אפילו שקר גמור, מפני השלום. אבל יש לזכור כי בשום מקרה אין התר להשבע לשקר.

 

הלכה רביעית

המרכל על חברו בלא לציין את שמו.

אין לספר רכילות על הזולת אפילו אם אין מזכירים את שמו. רבים סבורים בטעות, כי המספר רכילות בלא לציין שמות אינו עובר על האיסור, אולם דבר זה אינו נכון כלל. אם בעקבות דבריו עשוי השומע לגלות אחר כך את זהות האיש שעליו מדברים, עובר המספר על איסור רכילות למרות שהוא עצמו לא ציין את שמו.

 

הנזהר בלשונו – כמה שכרו עצום!

 

לסיום, תפילה לשמירת הלשון:

רבונו של עולם,יהי רצון מלפניך, אל רחום וחנון, שתזכינו היום ובכל יום לשמור פינו ולשונינו מלשון-הרע ורכילות ומקבלתם. ונזהר מלדבר אפילו על איש יחידי, וכל שכן מלדבר על כלל ישראל או על חלק מהם. וכל שכן מלהתרעם על מדותיו של הקדוש ברוך הוא. וניזהר מלדבר דברי שקר, חנופה, ליצנות, מחלוקת, כעס, גאווה, אונאת-דברים, הלבנת-פנים, וכל דברים אסורים. וזכינו שלא לדבר כי-אם דבר הצריך לעינייני גופינו או נפשינו. ושיהיו כל מעשינו לשם שמיםאמן!

 

 

 

 

 

זכו את עצמכם וקרובכם בברכת הלימוד, הכנסו לתגובות וכיתבו  [בדרך המופיעה למטה]:

הלימוד לזכות:

זיווג _______________ בת/בן _________________

פרנסה______________בת/בן__________________

בריאות______________בת/בן__________________

זרע-קודש____________בת/בן__________________

ולהבדיל:

לעילוי נשמת ______________ בת/בן_____________

 {ניתן לרשום ברכות רק בתגובות

      יקובל ברצון,אמן!

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל azulayt אלא אם צויין אחרת