33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

תורת חסד על לשונה

"תורת ה' תמימה משיבת נפש עדות ה' נאמנה מחכימת פתי, פקודי ה' ישרים משמחי-לב מצות ה' ברה מאירת עיניים" (תהלים י"ט, ח'-ט')

 קַוֵּה, אֶל-יְהוָה: חֲזַק, וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ; וְקַוֵּה, אֶל-יְהוָה [תהלים כז, יד].

תוצאת תמונה עבור תמונות של שויתי ה לנגדי תמיד

"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא"

"תורת חסד על לשונה" - הוא אתר "לימוד-יומי" של הלכות, מוסר ואמונה. בכל יום נפתח את הלימוד בתפילת "נשמת כל חי", נמשיך ללמוד: הלכות שמירת לשון, הלכות בחיי היום יום ושבת, הלכות והנהגות לקראת החגים והמועדים  הקרבים. נלמד את ספר "מסילת ישרים" ונעשיר את עולמינו בשיעורי-חיזוק ופנימיות התורה ובעה"י נסיים עם "מזמור לתודה". 

מטרת-האתר - לזכות את עם ישראל לסיים 3 פעמים בשנה ללמוד את כל ההלכות שחייבים בהם, לקבל הכנה מלאה לכל מועדי ישראל, להכיר את צדיקינו וכן לעבוד על מידותינו באמצעות ספרי מוסר ואמונה!

הפיצו את האתר - וזכו גם אחרים בקדושה רוחנית משמחת ומקרבת אל הקב"ה ובשכר אין סופי לעולם הבא. 

בשם השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח - השם שפתי תפתח ופי יגיד תהילתך:

לימוד יומי [שעור 5] – "מנהגי ימי העומר"

 

מנהגי ימי העומר

 

א. בימי ספירת העומר מפסח ועד פרוס עצרת מתו עשרים וארבע אלף תלמידי רבי עקיבא, ומשום כך נהגו שלא לשאת אישה בימים אלו, עד יום ל"ד לעומר בבוקר. ובשעת הדחק מקילים כבר מליל ל"ד [ח"ע יו"ט רנג]. ומנהג בני אשכנז שנושאים נשים ביום ל"ג בעומר, ויש מחלוקת בפוסקי אשכנז לגבי ליל ל"ג לעומר. כמו כן יש אצלם חלוקי מנהגים מאימתי לא נושאים נשים, אם מאחרי הפסח או מראש חודש אייר. וכן אם זה מסתיים בראש חודש סיון או בג' בסיון [שם רנג' בהערה].

ב. ספרדי ואשכנזיה הבאים להנשא, וכן להפך, בכל זה הולכים לפי מנהגי עדת האיש, כי המצוה עליו [שם רנו].

ג. גם אלו שלא קימו עדין מצות פריה ורביה [שאין לו בן ובת], המנהג להחמיר שלא להנשא, אך מעיקר הדין מותר, ולכך כאשר יש צורך גדול, אפשר להקל. והכל לפי ראות עיני המורה בהלכה [שם רנו].

ד. עשית ארוסין [שדוכין] מותרת בימים אלו, ואפילו ברקודים. וכן המחזיר גרושתו מן הנשואין, מותר, שאין זו שמחה גדולה כל כך [שם רנח].

ה. נהגו לאסור בימים אלו רקודים ומחולות ושמיעת כלי שיר, מחוץ לסעודת מצוה כגון ברית מילה, פדיון הבן, חגיגת בר-מצוה בזמנה או בהכנסת ספר תורה. וגם במשך כל ימי חול המועד-פסח, מותר לשמוע כלי שיר [שם רנח-רנט].

ו. אדם שפרנסתו זה ללמד נגינה, מותר על ידי הדחק ללמד בימים אלו. אבל לנגן לפרנסתו בימים אלו, אסור, דתיפוק ליה שלשומעים הדבר אסור.

 

 

 

זכו את עצמכם וקרובכם בברכת הלימוד, הכנסו לתגובות וכיתבו  [בדרך המופיעה למטה]:

הלימוד לזכות:

זיווג _______________ בת/בן _________________

פרנסה______________בת/בן__________________

בריאות______________בת/בן__________________

זרע-קודש____________בת/בן__________________

ולהבדיל:

לעילוי נשמת ______________ בת/בן_____________

 {ניתן לרשום ברכות רק בתגובות}       
   יקובל ברצון,אמן!

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל azulayt אלא אם צויין אחרת