33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

תורת חסד על לשונה

"תורת ה' תמימה משיבת נפש עדות ה' נאמנה מחכימת פתי, פקודי ה' ישרים משמחי-לב מצות ה' ברה מאירת עיניים" (תהלים י"ט, ח'-ט')

 קַוֵּה, אֶל-יְהוָה: חֲזַק, וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ; וְקַוֵּה, אֶל-יְהוָה [תהלים כז, יד].

תוצאת תמונה עבור תמונות של שויתי ה לנגדי תמיד

"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא"

"תורת חסד על לשונה" - הוא אתר "לימוד-יומי" של הלכות, מוסר ואמונה. בכל יום נפתח את הלימוד בתפילת "נשמת כל חי", נמשיך ללמוד: הלכות שמירת לשון, הלכות בחיי היום יום ושבת, הלכות והנהגות לקראת החגים והמועדים  הקרבים. נלמד את ספר "מסילת ישרים" ונעשיר את עולמינו בשיעורי-חיזוק ופנימיות התורה ובעה"י נסיים עם "מזמור לתודה". 

מטרת-האתר - לזכות את עם ישראל לסיים 3 פעמים בשנה ללמוד את כל ההלכות שחייבים בהם, לקבל הכנה מלאה לכל מועדי ישראל, להכיר את צדיקינו וכן לעבוד על מידותינו באמצעות ספרי מוסר ואמונה!

הפיצו את האתר - וזכו גם אחרים בקדושה רוחנית משמחת ומקרבת אל הקב"ה ובשכר אין סופי לעולם הבא. 

בשם השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח - השם שפתי תפתח ופי יגיד תהילתך:

לימוד יומי [שעור 2] – המשך "הלכות ספירת העומר"

 

המשך – "הלכות ספירת העומר"

 

ד. ישנה מחלוקת אם מצות ספירת העומר היא מצוה בכל יום בפני עצמה, או שכל הימים יחדיו, הם מצוה אחת. ומרן השולחן ערוך תפס להלכה כדעת האומרים שזאת מצוה אחת, ולכך אדם ששכח ולא ספר יום אחד, לא יכול להמשיך ולספור בברכה. וכדאי שיבקש מאדם אחר שיכון בברכתו להוציאו ידי חובה [ח"ע יו"ט רלו].

ה. ילד שהגיע למצוות בימי הספירה, אפילו ספר מידי יום ביומו, מכל מקום הרי בקטנותו היה פטור, ורק מכאן ולהבא חייב, לכך יספור מכאן ולהבא ללא ברכה. ומכל מקום אם ממשיך לספור בברכה, אין מוחים בו. וכן מי שהתגייר בימי ספירת העומר, סופר ללא ברכה [שם רכא-רכב].

ו. מי שהיה אונן ולא ספר ספירת העומר, יספור מכאן ואילך ללא ברכה. ומכל מקום, כיום שיש "חברא קדישא" שמטפלים במת, מלמדים אותו שיספור ללא ברכה, כדי שמשם והלאה, יוכל לספור בברכה [שם רמד].

ז. כל ספק שיש בספירת העומר, מצטרף לספק שכל יום מצוה בפני עצמה וסופר, כגון: א. אדם שמסופק אם ספר [שם רנד]. ב. או מסופק אם ספר כראוי [שם]. ג. ספר את הימים כראוי וטעה במספר השבועות. ד. ספר שבועות כראוי וטעה בימים [שם רנא]. ה. שכח לספור בלילה וספר ביום, ואפילו בבין השמשות, אך לא של רבנו תם [שם רלו]. ואפילו קיבל עליו שבת [שם רמב]. ו. וכן אם שכח לספור וכתב במכתב כך וכך ימים לעומר. בכל דוגמאות אלו, בין אם הספק במציאות או בהלכה, אנו מצרפים את הדעה שכל יום ויום זה מצוה בפני עצמה, ויכול להמשיך לספור הלאה בברכה, מכיון שזה ס"ס בדבר שיש אומרים שהוא דאוריתא [שם רמג].

 

 

 

זכו את עצמכם וקרובכם בברכת הלימוד, הכנסו לתגובות וכיתבו  [בדרך המופיעה למטה]:

הלימוד לזכות:

זיווג _______________ בת/בן _________________

פרנסה______________בת/בן__________________

בריאות______________בת/בן__________________

זרע-קודש____________בת/בן__________________

ולהבדיל:

לעילוי נשמת ______________ בת/בן_____________

 {ניתן לרשום ברכות רק בתגובות

  יקובל ברצון,אמן!

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל azulayt אלא אם צויין אחרת