33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

תורת חסד על לשונה

"תורת ה' תמימה משיבת נפש עדות ה' נאמנה מחכימת פתי, פקודי ה' ישרים משמחי-לב מצות ה' ברה מאירת עיניים" (תהלים י"ט, ח'-ט')

 קַוֵּה, אֶל-יְהוָה: חֲזַק, וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ; וְקַוֵּה, אֶל-יְהוָה [תהלים כז, יד].

תוצאת תמונה עבור תמונות של שויתי ה לנגדי תמיד

"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא"

"תורת חסד על לשונה" - הוא אתר "לימוד-יומי" של הלכות, מוסר ואמונה. בכל יום נפתח את הלימוד בתפילת "נשמת כל חי", נמשיך ללמוד: הלכות שמירת לשון, הלכות בחיי היום יום ושבת, הלכות והנהגות לקראת החגים והמועדים  הקרבים. נלמד את ספר "מסילת ישרים" ונעשיר את עולמינו בשיעורי-חיזוק ופנימיות התורה ובעה"י נסיים עם "מזמור לתודה". 

מטרת-האתר - לזכות את עם ישראל לסיים 3 פעמים בשנה ללמוד את כל ההלכות שחייבים בהם, לקבל הכנה מלאה לכל מועדי ישראל, להכיר את צדיקינו וכן לעבוד על מידותינו באמצעות ספרי מוסר ואמונה!

הפיצו את האתר - וזכו גם אחרים בקדושה רוחנית משמחת ומקרבת אל הקב"ה ובשכר אין סופי לעולם הבא. 

בשם השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח - השם שפתי תפתח ופי יגיד תהילתך:

לימוד יומי [שעור 23] – הלכות פסח-הלכות ליל הסדר-עריכת סדר פסח – "צפון"

 

הלכות פסח - הלכות ליל הסדר - עריכת סדר פסח – "צפון"

 

 

תוצאת תמונה עבור תמונות של אפיקומן

 

 

א. לוקח כזית מהמצה השמורה לאפיקומן ואוכלה, ויש נוהגים לומר, זכר לקרבן פסח הנאכל על השבע. ויש נוהגים לאכול עוד כזית מצה זכר למצה הנאכלת עמו, אך מעיקר הדין אין צורך בזה, כי זכרון אחד עולה לכאן ולכאן. ומכל מקום גם המחמיר די כזית של ששה דרהם. ואסור לאכול דבר עם האפיקומן, וצריך לאכלו לתאבון [ח"ע פסח ח"ב קו-קז].

ב. יזהר לאכלו בהסבה, ובדעבד אם אכלו ללא הסבה, יצא. ואם אין הדבר קשה עליו, כדאי לדחוק עצמו ויאכל שוב בהסבה. ויזהר לאכול האפיקומן קודם חצות, ובדיעבד יצא ידי חובה גם לאחר חצות [שם קט].

ג. אסור לאכול האפיקומן בשני שולחנות, וכל שכן בשני מקומות, אלא אם כן יושבי השולחנות פניהם אלו אל אלו. ישן באמצע אכילת אפיקומן אפילו כלשהו, לא יכול להמשיך, אלא אם כן נשארו בני חבורה ערים [שם].

ד. שכח לאכול האפיקומן ועשה מים אחרונים, כל עוד שלא ברך ברכת המזון, חוזר ואוכל ואינו מברך המוציא. ואם ברך ברכת המזון, יחזור ויטול ידיו. ואם אוכל פחות מכביצה, יטול ללא ברכה. ומברך המוציא ואוכל, ומברך ברכת המזון, ואם נזכר אחר כוס שלישי, תלוי שאם במשך הסעודה אכל מצה שמורה, ממשיך הסדר. אך אם אכל מצה רגילה, חוזר ונוטל ידיו ואוכל, וברכת המזון יעשה ללא כוס [שם קי].

ה. אסור לאכול כלום אחר האפיקומן, וכן אסור שתיה חריפה. ובשתית תה או קפה מקילים, אם נשאר להמשיך וללמוד, או לקרא שיר השירים וכיוצא בזה. אך שתיה משכרת, אסורה, מחוץ לכוס שלישי ורביעי שזה תקנת חז"ל [שם קיב-קיד].

 

 

 

זכו את עצמכם וקרובכם בברכת הלימוד, הכנסו לתגובות וכיתבו  [בדרך המופיעה למטה]:

הלימוד לזכות:

זיווג _______________ בת/בן _________________

פרנסה______________בת/בן__________________

בריאות______________בת/בן__________________

זרע-קודש____________בת/בן__________________

ולהבדיל:

לעילוי נשמת ______________ בת/בן_____________

 {ניתן לרשום ברכות רק בתגובות} 

   יקובל ברצון,אמן!

 

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל azulayt אלא אם צויין אחרת