33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

תורת חסד על לשונה

"תורת ה' תמימה משיבת נפש עדות ה' נאמנה מחכימת פתי, פקודי ה' ישרים משמחי-לב מצות ה' ברה מאירת עיניים" (תהלים י"ט, ח'-ט')

 קַוֵּה, אֶל-יְהוָה: חֲזַק, וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ; וְקַוֵּה, אֶל-יְהוָה [תהלים כז, יד].

תוצאת תמונה עבור תמונות של שויתי ה לנגדי תמיד

"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא"

"תורת חסד על לשונה" - הוא אתר "לימוד-יומי" של הלכות, מוסר ואמונה. בכל יום נפתח את הלימוד בתפילת "נשמת כל חי", נמשיך ללמוד: הלכות שמירת לשון, הלכות בחיי היום יום ושבת, הלכות והנהגות לקראת החגים והמועדים  הקרבים. נלמד את ספר "מסילת ישרים" ונעשיר את עולמינו בשיעורי-חיזוק ופנימיות התורה ובעה"י נסיים עם "מזמור לתודה". 

מטרת-האתר - לזכות את עם ישראל לסיים 3 פעמים בשנה ללמוד את כל ההלכות שחייבים בהם, לקבל הכנה מלאה לכל מועדי ישראל, להכיר את צדיקינו וכן לעבוד על מידותינו באמצעות ספרי מוסר ואמונה!

הפיצו את האתר - וזכו גם אחרים בקדושה רוחנית משמחת ומקרבת אל הקב"ה ובשכר אין סופי לעולם הבא. 

בשם השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח - השם שפתי תפתח ופי יגיד תהילתך:

לימוד יומי [שעור 19] – הלכות פסח-הלכות ליל הסדר-עריכת סדר פסח- "מוציא מצה"

 

הלכות פסח-הלכות ליל הסדר-עריכת סדר פסח- "מוציא מצה"

 

 

תוצאת תמונה עבור תמונות של אכילת מצה

 

 

א. לוקח השלוש מצות ומברך ברכת המוציא, ונוהגים שבגמר הברכה שומט המצה התחתונה, ואוחז העליונה ומברך "על אכילת מצה", ובוצע כזית מכל אחד ואוכלם בהסבה. ותחילה יאכל מעט ואחר כך יחלק לכל בני הבית, ואז יחזור ויסב ויאכל שתי כזיתים, ואינו צריך לאכלם יחד. ומי שאין לו כזית מהעליונה וכזית מהתחתונה, אין צריך שיאכל שתי כזיתים [ח"ע פסח ח"ב סה-סז].

ב. לא ידבר עד שיאכל כזית מהמצה, ובדיעבד אם דיבר לא הוי הפסק. וצריך ללעוס את המצה היטב, ואחר כך לבלוע. ומכל מקום דיעבד אם בלע המצה, יצא [שם סח'-סט'].

ג. חייב לאכול המצה והמרור אחר צאת הכוכבים, ואם אכל לפני כן בבין השמשות, לא יצא ידי חובה ויחזור ויאכל, אך לא יברך שוב. וחייב לאכלם בהסבה, ואם אכל שלא בהסבה חוזר ואוכל, ואין יכול לסמוך בזה על הכורך. ומכל מקום אם אשה אכלה ללא הסבה, אין צריכה לחזור לאכול [שם סח].

ד. אסור לאכול את המצה עם מאכל אחר, ואפילו בדבר מועט ראוי להחמיר, דאתי רשות ומבטל מצוה. ומכל מקום בחולה וזקן ובפרט לאלו שאין להם שיניים, רשאי לטבול במי פירות אף לכתחילה. וכן מותר להשרותה במים בתנאי שלא תימחה [שם עא-עב].

ה. שעור כזית הוא תשעה דרהם-עשרים ושבעה גרם, וכדאי שיאכל ברווח שיהא כזית בתוך מעיו מחוץ למה שנשאר בפיו. ומי שלא יכול לאכול זאת, יאכל לפחות שעור ששה דרהם, שכך היא דעת רוב הראשונים, מכל מקום לא יברכו "על אכילת מצה". ומי שלא יכול לאכול אלא מעט בגלל איסור הרופא, יאכל מה שיכול [שם עג-עה].

ו. זמן אכילת מצה ומרור לכתחילה הוא עד חצות. ואם עבר זמן חצות יאכל ללא ברכה, ואם עבר הלילה אין לו תשלומים [שם פא].

ז. החיוב באכילת מצה הוא רק בלילה ראשון, לכך רק בלילה ראשון מוסיף ברכת "על אכילת מצה", אבל כל הפסח מברך ברכת "המוציא" בלבד, ואף שיש קצת מצוה באכילתו [שם פה].

ח. אין חובה לשלם דמי המצות קודם פסח [שם פח].

 

 

 

זכו את עצמכם וקרובכם בברכת הלימוד, הכנסו לתגובות וכיתבו  [בדרך המופיעה למטה]:

הלימוד לזכות:

זיווג _______________ בת/בן _________________

פרנסה______________בת/בן__________________

בריאות______________בת/בן__________________

זרע-קודש____________בת/בן__________________

ולהבדיל:

לעילוי______________ בת/בן_________________

 {ניתן לרשום ברכות רק בתגובות

  יקובל ברצון,אמן!

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל azulayt אלא אם צויין אחרת