33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

תורת חסד על לשונה

"תורת ה' תמימה משיבת נפש עדות ה' נאמנה מחכימת פתי, פקודי ה' ישרים משמחי-לב מצות ה' ברה מאירת עיניים" (תהלים י"ט, ח'-ט')

 קַוֵּה, אֶל-יְהוָה: חֲזַק, וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ; וְקַוֵּה, אֶל-יְהוָה [תהלים כז, יד].

תוצאת תמונה עבור תמונות של שויתי ה לנגדי תמיד

"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא"

"תורת חסד על לשונה" - הוא אתר "לימוד-יומי" של הלכות, מוסר ואמונה. בכל יום נפתח את הלימוד בתפילת "נשמת כל חי", נמשיך ללמוד: הלכות שמירת לשון, הלכות בחיי היום יום ושבת, הלכות והנהגות לקראת החגים והמועדים  הקרבים. נלמד את ספר "מסילת ישרים" ונעשיר את עולמינו בשיעורי-חיזוק ופנימיות התורה ובעה"י נסיים עם "מזמור לתודה". 

מטרת-האתר - לזכות את עם ישראל לסיים 3 פעמים בשנה ללמוד את כל ההלכות שחייבים בהם, לקבל הכנה מלאה לכל מועדי ישראל, להכיר את צדיקינו וכן לעבוד על מידותינו באמצעות ספרי מוסר ואמונה!

הפיצו את האתר - וזכו גם אחרים בקדושה רוחנית משמחת ומקרבת אל הקב"ה ובשכר אין סופי לעולם הבא. 

בשם השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח - השם שפתי תפתח ופי יגיד תהילתך:

לימוד יומי [שעור 17] – הלכות פסח – הלכות ליל הסדר-עריכת סדר פסח – "מגיד"

 

הלכות ליל הסדר – עריכת סדר פסח – מגיד

 

 

תוצאת תמונה עבור תמונות של הגדה של פסח

 

 

א. קודם קריאת ההגדה לוקח מן השלוש מצות המונחות לפניו, את המצה האמצעית, ובוצע אותה לשני חלקים, את הגדולה כורכה במפה ושומרה לאפיקומן, ואת הפרוסה הקטנה מחזיר לבין שתי המצות [ח"ע פסח ח"ב מז].

ב. מגביה הקערה הוא וכל המסובים ואומרים "הא לחמא עניא", ויש נוהגים לכפלו שלוש פעמים, ויש בזה מנהגים שונים כיצד עושים זאת. אחר כך אומר בעל הבית להסיר את הקערה מעל השולחן, שיראה שלא אוכלים ויתמהו אז התינוקות וישאלו. ומודיעים להם שיש מצווה לספר ביציאת מצרים. ויש נוהגים שרק אומרים להוציא, אך לא מוציאים בפועל. ויוצאים ידי חובת ההגדה מדין שומע כעונה, אך לא בהרהור [שם מז]. וגם אם אין לו מצה ומרור, חייב בקריאת ההגדה [שם נג].

ג. מוזגים לו כוס שני אחר אמירת "הא לחמא עניא", וגם זה כדי שישאלו התינוקות וישאלו מדוע שותים ולא אוכלים. ושואלים אז מה נשתנה, ואחר מה נשתנה מחזירים הקערה. והמצות צריכות להיות גלויות משך כל קריאת ההגדה [שם נה-נז]. ורק כאשר תופסים את הכוס יין מכסים את המצות [שם נז].

ד. משך כל ההגדה יזהר שלא לדבר, אם לא לצורך גדול [שם]. ונהגו כשאומר "דם ואש ותמרות-עשן", לשפוך מתוך כוסו את היין לכוס שבור, וכן באמירת עשר מכות ודצ"ך עד"ש באח"ב, סך הכל שש עשרה פעם, ולא יעשה זאת ע"י אצבעו. ואחר כך שוטפים את הכוס ומוזגים אותה שוב [שם נב].

ה. כשמגיע ל"מצה זו" ו"מרור זה", נוהגים להגביהם. אך כשאומר "פסח שהיו", לא יגביה הזרוע שנראה כאומר שזה קורבן פסח [שם].

ו. כאשר מגיע ל"לפיכך", מכסה את המצות ומגביה הכוס ואומר עליו ההלל, ואינו צריך לעמוד. ומברך ברכת "אשר גאלנו", והנוסח הנכון "ונאכל מן הזבחים ומן הפסחים", וחותם "גאל ישראל", ושותה כוס שני בהסבה [שם נט'-ס']. ולדעת מרן אין מברכים עליו "בורא פרי הגפן", ואף אם שכח ושתה בלא הסבה שחייב לשתות כוס נוסף, מכל מקום לא יברך עליו [שם].

ז. ברכת "אשר גאלנו" יברך אותה לכתחילה לפני חצות, אך בדיעבד יכול לברך גם אחר כך [שם סב].

 

 

תמונה קשורה

 

 

 

זכו את עצמכם וקרובכם בברכת הלימוד, הכנסו לתגובות וכיתבו  [בדרך המופיעה למטה]:

הלימוד לזכות:

זיווג _______________ בת/בן _________________

פרנסה______________בת/בן__________________

בריאות______________בת/בן__________________

זרע-קודש____________בת/בן__________________

ולהבדיל:

לעילוי______________ בת/בן_________________

 {ניתן לרשום ברכות רק בתגובות      

  יקובל ברצון,אמן!

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל azulayt אלא אם צויין אחרת