33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

תורת חסד על לשונה

"תורת ה' תמימה משיבת נפש עדות ה' נאמנה מחכימת פתי, פקודי ה' ישרים משמחי-לב מצות ה' ברה מאירת עיניים" (תהלים י"ט, ח'-ט')

 קַוֵּה, אֶל-יְהוָה: חֲזַק, וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ; וְקַוֵּה, אֶל-יְהוָה [תהלים כז, יד].

תוצאת תמונה עבור תמונות של שויתי ה לנגדי תמיד

"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא"

"תורת חסד על לשונה" - הוא אתר "לימוד-יומי" של הלכות, מוסר ואמונה. בכל יום נפתח את הלימוד בתפילת "נשמת כל חי", נמשיך ללמוד: הלכות שמירת לשון, הלכות בחיי היום יום ושבת, הלכות והנהגות לקראת החגים והמועדים  הקרבים. נלמד את ספר "מסילת ישרים" ונעשיר את עולמינו בשיעורי-חיזוק ופנימיות התורה ובעה"י נסיים עם "מזמור לתודה". 

מטרת-האתר - לזכות את עם ישראל לסיים 3 פעמים בשנה ללמוד את כל ההלכות שחייבים בהם, לקבל הכנה מלאה לכל מועדי ישראל, להכיר את צדיקינו וכן לעבוד על מידותינו באמצעות ספרי מוסר ואמונה!

הפיצו את האתר - וזכו גם אחרים בקדושה רוחנית משמחת ומקרבת אל הקב"ה ובשכר אין סופי לעולם הבא. 

בשם השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח - השם שפתי תפתח ופי יגיד תהילתך:

לימוד יומי [שעור 11] – הלכות פסח – הלכות ליל הסדר–מצוות אכילת מצה

 

הלכות ליל הסדר – מצוות אכילת מצה

 

 

תוצאת תמונה עבור תמונות של  מצוות אכילת מצה

 

 

א. מצות עשה מן התורה לאכול מצה בליל הסדר, שנאמר "על-מצות ומרורים יאכלוהו". וצריך לכון באכילתה שמקים מצות עשה מן התורה, ודי במחשבה ואין חיוב לומר לשם יחוד או להוציא מפיו. וצריך לאכלה בלילה אחר צאת הכוכבים, ואם אכלה בבין השמשות, יחזור ויאכלה שנית, אך לא יברך על אכילתה שוב "על אכילת מצה", שספק ברכות להקל [ח"ע פסח ח"ב סח].

ב. לכתחילה יקח מצה שמורה משעת קצירה, ובשעת הדחק מועיל משעת טחינה או לישה [שם עו]. ועדיף לקחת מצה "עבודת יד", שזה לכולי עלמא נחשב נאפה לשם מצת מצוה. ובשעת הדחק כשאינו מוצא, יכול לקחת מצות מכונה [שם עח].

ג. צריך ללעוס המצה היטב ואחר כך לבלוע, ומכל מקום אם בלע המצה, יצא ידי חובה [שם סט]. ואסור לאכלה עם מאכל אחר, מכיון דאתי רשות ומבטל מצוה [שם עא]. ואפילו דבר מועט לא יעשה, ואם עשה, בדיעבד יצא ידי חובה [שם עב].

ד. מצה שרויה אפילו מעת לעת במים, יוצא בה ידי חובה. אבל מצה מבושלת אפילו בכלי ראשון שלא על האש, לא יוצאים בה ידי חובה. ואסור לשים אותה במרק בכלי שני או מיצי פירות, אלא אם כן במקום צורך [שם עב-עג].

ה. זקן או חולה אפשר לפורר להם את המצה, אך לא לטחון במדוכה. ושעור חיוב אכילתה בכזית שזה עשרים ושבעה גרם, וכדאי לאכול ברווח מכיון שנותר בין השיניים [שם עג].

ו. אדם שאינו יכול לאכול כזית, או שאין לו שעור כזית, יאכל מה שיש לו אך לא יברך על אכילת מצה [שם עד].

 

 

 

זכו את עצמכם וקרובכם בברכת הלימוד, הכנסו לתגובות וכיתבו  [בדרך המופיעה למטה]:

הלימוד לזכות:

זיווג _______________ בת/בן _________________

פרנסה______________בת/בן__________________

בריאות______________בת/בן__________________

זרע-קודש____________בת/בן__________________

ולהבדיל:

לעילוי______________ בת/בן_________________

 {ניתן לרשום ברכות רק בתגובות

   יקובל ברצון,אמן!

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל azulayt אלא אם צויין אחרת