אור קטן גדול

טנריף - סופו של המסע (חלק ג)

ממשיכים ...

תקציר מקוצר - נחתנו בצפון האי , המשכנו לחלקו הדרומי ואנו שמים פעמינו לכיוון חלקו האחרון של הטיול כשהיעד הסופי הוא פוארטו דה לה קרוז.

נצא אפוא מ"לאס אמריקאס", בכביש החוף המערבי,כביש  TF-47  לכיוון  Puerto de Santiago עד נקודת תצפית מהממת שנקראת El Mirador Archipenque      ממנה נשקפים צוקי הענק של "לוס גיגנטס" ,Los Gigantes הגולשים לים ומשמשים מושבות קינון לאלפי ציפורים,  מראה הצוקים הוא חוויה בלתי נשכחת.

נמשיך משם לכיווןSantiago del Teide   כשמימיננו, משקיף אלינו הר הגעש, אותו הספקנו כבר להכיר מצדו האחר, בסיורנו הקודם.

מ"סנטיגו דל טיידה", פנינו לכביש צדדי וצר הפונה מערבה. כביש זה, מאריך אמנם את הדרך, אך זהו  אחד המסלולים היפים  בטנריף. תחנתנו הראשונה, תהיה  Masca כפר זעיר הגולש מצלע ההר.

במקום לא הייתה חנייה אז הסתפקנו בתצפית, ספגנו את האווירה  והמשכנו בדרך ההררית כאשר עצרנו לקפה בבית קפה עם נוף מהמם שנקרא Mirador de La Cruz de Hilda ונמצא על כביש  TF-436

נמשיך בדרך לכיוון  Buenavista del norte ובישוב עצמו נפנה מערבה לכיוון Punta de     בכביש מספר TF-445. הדרך מתפתלת על הצוקים כשהרחק למטה, מתנפצים  גלי הים אל סלעי הבזלת. בדרך זו נמשיך עד לפינה הצפון מערבית של האי-
 Faro de teno  ולמגדלור שבקצה הדרך, מעל הים.  ממקום זה רואים את הצוקים המפורסמים מזווית נוספת.  אחחח, אני מטורפת על נופי האוקיינוס הנשקפים באתר

הדרך היא ללא מוצא כך שצריך לחזור עד העיירה ובכניסה  אליה הייתה מסעדה שנקראת  BURGA2, בדיוק בזמן לצהריים

עכשיו שימו לב לנסוע בעזרת השילוט ולא ה-GPS   לעיר גראצ'יקו  Garachico, שהייתה בעבר הנמל הצפוני של טנריף, עד להתפרצותו של ה"טיידה" ב-1706. בהתפרצות זו נסתם הנמל בזרמי הלבה שגלשו מהר הגעש ומאז תפסה "פוארטו דל לה קרוז" את מקומה כעיר הנמל.

לפני הכניסה לעיר ישנה נקודת תצפית מדהימה

?

מתחילים לשוטט בעיר , על הטיילת לאורך שרידי הנמל העתיק שכאמור חרב בהתפרצות הר הגעש

ואז התחלנו ללכת לאיבוד בסימטאות העיר

לאחר ביקור בגראצ'יקו נמשיך בדרכנו ל- Puerto de la Cruz כשבדרכנו אליה (לא הרחק מגרצ'יקו לכיוון מערב) אנו חייבים לעצור בעיירה: Icod de Los Vinos  ולבקר את "עץ הדרגון של איקוד", שבמרכז העיירה.  זהו עץ עתיק ומיוחד, שהפך לסמלה של טנריף, ושכמוהו נותרו באי רק מתי מספר. גילו של העץ נאמד ב- 2,000 שנה ויש אומרים שהוא עתיק עוד הרבה יותר.

מכאן מובילה הדרך אל פורטו דה לה קרוז.
התמקמנו במלון Catalonia Las Vegas - למלון אין חנייה צמודה ויש לחנות באחד מהחניונים הציבוריים. למלון יש הסכם עם חניון יחסית קרוב , בעל מחירים נוחים אך כבר קרה לנו שהגענו והכניסה לחניון היתה חסומה על ידי כלי רכב ...
המלון בסיסי אבל יתרונו הגדול במיקומו ובנוף הנשקף ממרפסת החדר ביום

ובלילה

למחרת בבוקר יצאנו לעיר La Orotava שנמצאת במרחק של מספר דקות נסיעה שם ביקרנו בבית המרפסות Casa de los Balcones  ושוטטנו קצת באזור העתיק שבקרבתו כולל ביקור בגן בוטני קטן ומקסים בו היו צלמי פרפרים Servicio Agronomico Nacional Hijuela del Botanico.

ובפנים פינות חמד רבות

יצאנו לשוטט מעט בעיר

והנוף שנשקף מכל פינה בעיר

קינחנו בשופינג קצר במרכז קניות שחלקו מקורה וחלקו פתוח שהיה בדרך חזרה למלון  Centro Comercial La Villa במקום סופרמרקט ענק מרשת AL CAMPO    שאיפשר לנו הצטיידות במתוקים שונים להביא הביתה ...

טיול נוסף שעשינו הוא מהמלון שממש צמוד אליו נמצאת התחנה של הרכבת הצהובה המסיעה ללורו פארק.  אנחנו העדפנו לא להיכנס לפארק וצעדנו לאורך החוף מהפארק ועד למלון. הליכה נעימה דרך חופים חוליים וסלעיים.

מתחת לגשר בפוארטו ישנן מספר מסעדות נהדרות, לאכול ארוחת ערב , לשתות סנגרייה ובעיקר לבהות בגלי האוקיינוס מתנפצים על הסלעים ...מהפנט

הגיע לסיומו טיול קסום ....מזג אוויר מושלם, נופים מדהימים של טבע פראי ואוקיינוס ללא גבולות .....

מצרפת קישור למפת  המסלול שלנו באי הקסום הזה.