33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

תורת חסד על לשונה

"תורת ה' תמימה משיבת נפש עדות ה' נאמנה מחכימת פתי, פקודי ה' ישרים משמחי-לב מצות ה' ברה מאירת עיניים" (תהלים י"ט, ח'-ט')

 קַוֵּה, אֶל-יְהוָה: חֲזַק, וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ; וְקַוֵּה, אֶל-יְהוָה [תהלים כז, יד].

תוצאת תמונה עבור תמונות של שויתי ה לנגדי תמיד

"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא"

"תורת חסד על לשונה" - הוא אתר "לימוד-יומי" של הלכות, מוסר ואמונה. בכל יום נפתח את הלימוד בתפילת "נשמת כל חי", נמשיך ללמוד: הלכות שמירת לשון, הלכות בחיי היום יום ושבת, הלכות והנהגות לקראת החגים והמועדים  הקרבים. נלמד את ספר "מסילת ישרים" ונעשיר את עולמינו בשיעורי-חיזוק ופנימיות התורה ובעה"י נסיים עם "מזמור לתודה". 

מטרת-האתר - לזכות את עם ישראל לסיים 3 פעמים בשנה ללמוד את כל ההלכות שחייבים בהם, לקבל הכנה מלאה לכל מועדי ישראל, להכיר את צדיקינו וכן לעבוד על מידותינו באמצעות ספרי מוסר ואמונה!

הפיצו את האתר - וזכו גם אחרים בקדושה רוחנית משמחת ומקרבת אל הקב"ה ובשכר אין סופי לעולם הבא. 

בשם השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח - השם שפתי תפתח ופי יגיד תהילתך:

לימוד יומי [שעור 4] - הלכות פסח - הלכות תענית בכורות

 

הלכות פסח - הלכות תענית בכורות

 

 

תוצאת תמונה עבור תמונות של תענית בכורות

 

 

א. מנהג ישראל שהבכורות מתענים ערב פסח זכר לנס שפדם הקדוש ברוך הוא במכת בכורות, וחייבים בזה אחד בכור מאב או אם. ויש אומרים שגם נקבות בכורות מתענות, אולם פשט המנהג שאין מתענות [ח"ע ח"ב רו]. ומכל מקום אפילו המקומות שבנות מתענות, מעוברות או מניקות עד כ"ד חודש פטורות. וגם זכרים אם הם חולים, ואפילו רק כואבי עינים, פטורים מהתענית [שם רח].

ב. קטנים פטורים מתענית זאת. ויש נוהגים שהאב מתענה במקום בנו, ויש אומרים שאין צורך בזה. ומכל מקום כיום שבקל אפשר להיפטר על ידי השתתפות בסיום מסכת, כדאי לעשות כן [שם ריד].

ג. כיום שירדה חולשה לעולם, נהגו לעשות סיום מסכת, ועל ידי זה לפטור עצמם מן התענית, וזה דוקא שלמד מסכת בהבנה. והמשתתפים צריכים להבין את הסיום ולהקשיב, ולא יוצאים ידי חובה רק על ידי האכילה מסעודת המצוה. ובשעת הדחק מועיל רק למסיים עצמו, סיום מסכת משניות עם פירוש רבינו עובדיה מברטנורא, או סיום ספר מהזוהר הקדוש אפילו בקריאה בעלמא [שם רח-ריב].

ד. יכול למהר לימודו או להאט את קצב הלימוד, כדי שיגיע לסיום בערב פסח. אך להשאיר את קטע הסיום, ואותו לגמור בערב פסח, לא מועיל [ילק"י ח"ה שעג].

ה. ערב פסח שחל בשבת, יש אומרים שאין הבכורות צריכים לצום כלל, ויש אומרים שמקדימים ליום חמישי, וכן נוהגים. אלא שכבר נהגו לפטור עצמם בסיום מסכת [שם רטו].

ו. מי שנמצא בשנת אבלות להוריו או בתוך שלושים לשאר קרובים, יכול להשתתף בסיום מסכת כדי לפטור עצמו מהתענית. אך אבל הנמצא בתוך שבעה, ראוי להחמיר. ואם קשה עליו הצום מאוד יכול לפדותו בצדקה [שם ריג].

ז. אין הבכור יכול לצאת ידי חובה שמיעת הסיום בשידור חי או טלפונית. וכן חייב לאכול כזית [צ"ל כותבת] או לשתות רביעית בסיום, ולא מועיל מה שרוצה לאכול בביתו [שם ריב].

 

 

 

זכו את עצמכם וקרובכם בברכת הלימוד, הכנסו לתגובות וכיתבו  [בדרך המופיעה למטה ]:

הלימוד לזכות:

זיווג _______________ בת/בן _________________

פרנסה______________בת/בן__________________

בריאות______________בת/בן__________________

זרע-קודש____________בת/בן__________________

ולהבדיל:

לעילוי______________ בת/בן_________________

 {ניתן לרשום ברכות רק בתגובות}       

  יקובל ברצון,אמן!

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל azulayt אלא אם צויין אחרת