33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

תורת חסד על לשונה

"תורת ה' תמימה משיבת נפש עדות ה' נאמנה מחכימת פתי, פקודי ה' ישרים משמחי-לב מצות ה' ברה מאירת עיניים" (תהלים י"ט, ח'-ט')

 קַוֵּה, אֶל-יְהוָה: חֲזַק, וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ; וְקַוֵּה, אֶל-יְהוָה [תהלים כז, יד].

תוצאת תמונה עבור תמונות של שויתי ה לנגדי תמיד

"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא"

"תורת חסד על לשונה" - הוא אתר "לימוד-יומי" של הלכות, מוסר ואמונה. בכל יום נפתח את הלימוד בתפילת "נשמת כל חי", נמשיך ללמוד: הלכות שמירת לשון, הלכות בחיי היום יום ושבת, הלכות והנהגות לקראת החגים והמועדים  הקרבים. נלמד את ספר "מסילת ישרים" ונעשיר את עולמינו בשיעורי-חיזוק ופנימיות התורה ובעה"י נסיים עם "מזמור לתודה". 

מטרת-האתר - לזכות את עם ישראל לסיים 3 פעמים בשנה ללמוד את כל ההלכות שחייבים בהם, לקבל הכנה מלאה לכל מועדי ישראל, להכיר את צדיקינו וכן לעבוד על מידותינו באמצעות ספרי מוסר ואמונה!

הפיצו את האתר - וזכו גם אחרים בקדושה רוחנית משמחת ומקרבת אל הקב"ה ובשכר אין סופי לעולם הבא. 

בשם השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח - השם שפתי תפתח ופי יגיד תהילתך:

לימוד יומי [שעור 3] - הלכות פסח - הלכות ערב פסח והכנותיו

 

הלכות פסח - הלכות ערב פסח והכנותיו

 

 

תוצאת תמונה עבור תמונות של פסח

 

 

א. כתב הרמ"א שאין לומר מזמור לתודה בשחרית של ערב פסח, וכן בכל ימי חול המועד, מכיון שאין מקריבים קורבן תודה. ומנהג הספרדים לאומרו, שאין "מזמור לתודה" בא במקום קורבן, אלא להודאה. [ברכות ח].

ב. ערב פסח אחר חצות אסור מעיקר הדין בעשיית מלאכה, ונאמרו בזה שני טעמים: א. כדי שיהיו פנויים להכין צרכי החג. ב. כי זה זמן הקרבת קרבן פסח, ודינו כיום טוב [שם קפא]. ויש מקומות שנוהגים כבר מהבוקר שלא לעשות מלאכה, ובאשר למנהג ירושלים ישנם עדויות שונות מה המנהג, ולכך כדאי להימנע ולעשות הכל לפני כן [שם קצא]. וערב פסח שחל בשבת, מותר ביום שישי שלפני כן לעשות מלאכה, שהטעם העקרי להלכה הוא מחמת הקורבן [שם קפג].

ג. מלאכה שאסרו אפילו אם עושה אותם בחינם, אסור. אבל עשית תקונים בבגד וכדומה, אפילו זה מלאכת אומן מותר. ואם זה לא מלאכת אומן, מותר גם ליטול שכר במידה ועושה זאת לאחרים [שם קפט-קצ].

ד. דברים המותרים בחול המועד כגון צרכי רבים ודבר האבד, מותרים גם בערב פסח. ואמירה לגוי שיעשה מלאכה, אף על פי שבחול המועד אסורה, בערב פסח, מותרת. וכן פרקמטיא מותרת בערב פסח, ומכל מקום טוב להחמיר ממנחה קטנה ומעלה [שם קפט].

ה. אסור לספר ולכבס ערב פסח אחר חצות, ואם לא הספיק להתגלח לפני חצות, יכול בדיעבד להתגלח על ידי עצמו, או על ידי פועל שאין לו מה לאכול, או על ידי גוי. אך לגהץ בגדים, לגזוז צפרנים ולצלם, מותר [שם קצו-קצט].

ו. הבא ממדינת הים והיוצא מבית האסורים, מותר להם להסתפר בערב פסח אחר חצות, אפילו על ידי ישראל בשכר [שם קצא].

ז. אסור לאכול מצה בערב פסח, כדי שיאכל בלילה המצה לתיאבון. ואם אכל מצה בשוגג, יברך אחריה ברכת המזון. וראוי להחמיר שלא לאכול גם עוגות האפויות מקמח מצה, אבל מצה מבושלת או מצה עשירה, מותר לאוכלם [שם קצו-קצט].

ח. גם לקטנים לא יתנו לאכול מצה בערב פסח, כדי לעורר תשוקתם לאכילה, ועל ידי כך ישארו ערים בליל הסדר. ואם מדובר בקטנים שאין מבינים בסיפור יציאת מצרים, מותר לתת להם [ברכות ר].

ט. מצות שנאפו "שלא לשם מצת מצוה", יש מחלוקת אם מותר לאכלם בערב פסח, ולהלכה מותר. ולכך במקומות גדולים כגון בתי חולים וצבא, שקשה עליהם לנקות את החמץ ברגע האחרון, יכולים לאכול מצות אלו אפילו בערב פסח [שם רא'].

י. יש נוהגים שלא לאכול מרור בערב פסח, ואין מנהגנו כן. ויש נוהגים גם שלא לאכול ביצה, ואין למנהג זה יסוד בהלכה, ואין צריך התרה לרוצה לאכול [שם ר].

יא. שלוש שעות קודם הלילה אסור לאכול גם מצה עשירה או מבושלת, כדי שיאכל בליל הסדר לתאבון. והאיסור הוא שיעור ביצה ללא קליפתה שזה כחמישים גרם, אלא שאין להקל בזה אלא לצורך [שם קצט].

יב. בשר שקונה לחג, יזהר שלא יאמר בשר זה לפסח, שדומה למקדיש קודשים בחוץ, אלא יואמר בשר ליום -טוב או בשר לחג. ונהגו להחמיר גם בעופות או דגים, אבל לא בשאר המצרכים [שם ריז].

יג. המצות שיוצאים בהם ידי חובה בליל הסדר, צריך שיהיו מצות שנאפו לשם מצות מצה. וישנה מחלוקת בהלכה אם אפשר לצאת ידי חובה במצות מכונה שנאפו לשם כך, אם הדבר נחשב שנאפו לשם מצוה או לא. ולכך כדאי להחמיר בכזיתות שהם חובה בליל הסדר, לאכול מצות עבודת יד, לצאת ידי חובה לכל הדעות [שם רכא].

יד. בכלל ההכנות לליל הסדר, להביא כרפס וחסה מגידולים מיוחדים ללא תולעים, או לבודקם היטב, ועדיף לאכול רק את הקלחים. וכן להביא יין שיהא רובו ככולו יין, שיהא כשר לברכת בורא פרי הגפן לדעת מרן [ח"ע ח"ב רח וריד].

 

 

 

זכו את עצמכם וקרובכם בברכת הלימוד, הכנסו לתגובות וכיתבו  [בדרך המופיעה למטה ]:

הלימוד לזכות:

זיווג _______________ בת/בן _________________

פרנסה______________בת/בן__________________

בריאות______________בת/בן__________________

זרע-קודש____________בת/בן__________________

ולהבדיל:

לעילוי______________ בת/בן_________________

  {ניתן לרשום ברכות רק בתגובות}       

   יקובל ברצון,אמן!

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל azulayt אלא אם צויין אחרת