00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

שימושי מחשב

משימה 1

1: מהו בלוג? הוא חלק מאתר אינטרנט שבו נכתבות רשומות ("פוסטים") העוסקות בחוויות, חדשות ומאמרים, לעיונם של גולשי האינטרנט לשם קריאה ובדרך כלל אף לתגובה ישנם סוגים שונים של בלוגים- • בלוגים אישיים: ניתן למצוא בלוגים שבעליהם מפרסמים מידע אודות החיים הפרטיים שלהם • בלוגים אקטואליה: כאלה העוסקים בחדשות ואקטואליה • בלוג טכנולוגיה: בלוגים המסקרים נושאים כמו טכנולוגיה. • ישנם בלוגים המתארים את הנעשה בחברה מסחרית ונכתבים על ידי עובדיה. • ניתן גם להרוויח מכתיבת בלוגים על ידי שילוב פרסומות או קבלת כסף על מנת לפרסם מוצרים, כך שישנם גם אנשים שכתיבת הבלוג מהווה עבורם משרה חלקית או מלאה. 2: בלוג על פרשת שבוע, שבו הכותבת מתארת מהזוית שלה את התובנות לפרשת שבוע. ואנשים מגיבים וכותבים את הזוית שלהם לזוית שלה. בלוג שבו כותב אדם את חייו בעקבות פציעה במלמת לבנון השנייה, הוא מתאר את קשייו ,את הצלחותיו ואנשים מעודדים אותו ולומדים ממנו על התמודדות. הבלוגים שונים בכך שהם מתארים מחשבות ולא מידע או שאלה. 3: בלוג חינוכי הוא בלוג העוסק בתחום המוגדר כחינוכי או לימודי ובדרך כלל מיועד להפיץ מידע בתחומי החינוך, הדעת והלמידה השונים לאנשי חינוך וצרכני חינוך. לדוגמה: קהילות של מורים, קהילות של תלמידים, קהילות של מורים ותלמידים במשותף, קהילות של באי בית ספר מסוים (מורים, מדריכים, תלמידים וכו'), קהילות של חוקרי חינוך ולמידה וקהילות אחרות של אנשים בעלי עניין משותף בתחומי החינוך, ההוראה והלמידה. בבלוג החינוכי מועברים תכנים לימודיים, הודעות, דיווחים ודוחות על תהליכי חינוך, תהליכי למידה ותהליכי הוראה של תחומי הדעת השונים. בדרך כלל מאפשר הבלוג קבלת תגובות וביקורת לתוכן המופץ בו מצד כל משתתפי הבלוג שהם בעלי העניין בו. לעתים יאפיינו את הבלוג החינוכי שיתוף ואינטרקציה (על ידי פורום מתאים). סוגי בלוגים חינוכיים: • בלוגים שנכתבו על ידי מורים למען מורים אחרים. בלוגים אלו כוללים הצעות לפעילויות חינוכיות או לשיעורים, סיפורים מהשטח במטרה לתת למורים רעיונות להתמודדות במצבים דומים. שותפים ולהביע דעתם • בלוגים שנכתבו על ידי תלמידים כחלק ממטלות החובה בבית-הספר. בבלוגים אלו התלמידים מציגים תחום לימודי אותו המורה ביקש, מזווית הראיה שלהם, תוך חקר התחום בספרים, אנציקלופדיות ובאינטרנט והצגת סיכומים בבלוג. על ידי הבלוג התלמיד יכול לפתח את הכתיבה שלו ואת יכולת הביטוי העצמי שלו. • בלוג בית-ספרי או בלוג כיתתי הנכתבים על ידי מורים או תלמידים. בבלוג בית-ספרי יועברו הודעות בין המורים, רעיונות ודיווחים על הנעשה בבית-הספר בין המורים, כשכל מורה יכול להוסיף תגובות משלו. בלוגים אלו יכולים להיות יומנים מקצועיים ומקור הודעות ממוחשב לעדכון כל סגל המורים. בבלוג כיתתי תהיה אינטרקציה בין התלמידים לגבי תחומים הקשורים לכיתה, העברת הודעות, דיווחים, חוויות ועוד. • בלוג מקצועי הנכתב על ידי מורים העוסקים באותו מקצוע/תחום דעת. המורים יוכלו להעביר ביניהם מידע, דעות, רעיונות ועוד ולקבל משוב ואת דעתם של עמיתים בתחום. התלמידים יוכלו גם הם להיות 4: משימת בלוג לתלמידים: על כל תלמיד למצוא כתבה או סרט על רעידת אדמה ולהביא אותה לבלוג ולכתוב את דעתו עליה, על כל תלמיד להגיב לפחות לשני תלמידים אחרים. היתרונות: התלמיד חוקר, יש בין התלמידים קשר של למידה חסרונות: התלמידים לא נמצאים פנים מול פנים אחד מול השני, התלמידים יכולים להשתמש לרעה בבלוג וכל הכיתה תראה את זה. הבלוג שונה בכך שבו כותבים הגיגים ולא רק ידע.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל ציליגילי2 אלא אם צויין אחרת