00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

אינטרנט : מידע , שירות , מכירה , שיווק ופרסום

אינטרנט ומבנה ארגוני – חלק ב`

אינטרנט ומבנה ארגוני – חלק ב`

 

היות והאינטרנט הוא ערוץ תקשורת משוכלל ולא רק אמצעי מדיה נוסף, נוצרה בעיה חדשה לקברניטי השיווק.

רבים (מדי) פותרים אותה בצורה הקלה: התעלמות מוחלטת מהאינטרנט כערוץ ותיוג האינטרנט כמדיה פרסומית נוספת.

אותם קברניטים נהנים משקט תעשייתי. יש אינטרנט, יש המטפלים בו, יש פרסום באינטרנט, משרדי הפרסום שקטים ומרוצים (שהרי הם מרוויחים עמלות על פרסום באינטרנט) והכול, כביכול, בסדר.

למרות תיאור המצב כאידיאלי, יש לא מעט בעיות בפתרון "שטוח" שכזה :

האם אנשי התקשורת השיווקית בכלל או אפילו עובד שנשכר במיוחד לטפל בפרסום באינטרנט בתוך מחלקות התקשורת השיווקית יודע לטפל גם באתר האינטרנט של החברה?

 

חשיבותו של טיפול נכון ונבון באתר אינטרנט של חברה, גדולה בהרבה מכל פרסום של קמפיין זה או אחר.

האם אותו עובד מוכשר לנהל תוכן ?

האם הוא בעל ניסיון בעריכת תוכן אינטרנטי ?

מה מידת ההבנה שלו בממשקי משתמש ?

עד כמה הוא מכיר את מגבלות הטכנולוגיה ?

האם הוא יודע לשפוט מהו עיצוב נכון לאתר ?

האם יש לו ניסיון בסחר אלקטרוני (אם רלוונטי לתחום עיסוק הארגון) ?

 

וכל זה עוד לפני ששאלנו שאלות מורכבות כמו איך האינטרנט יכול להיות מוקד שירות לקוחות הנותן שירות עצמי (internet self care ).

 

לסיכום ניתן לומר שהאינטרנט שבקושי קיים עשור אחד בודד דורש שינוי בתפיסה הארגונית.

מדובר בערוץ תקשורת חדש, יחסית, פופולארי ביותר ( מעל 3.6 מליון גולשים בישראל נכון לדצמבר 2005) שכל ארגון מסחרי חייב לתת לו את תשומת הלב והמשאבים הדרושים.

אין לצפות מאנשי IT שידעו ויכירו את הצרכים השיווקיים והשירותיים של החברה ויתנו לו פתרון טכנולוגי באינטרנט מצד אחד, אין לצפות מאנשי השיווק שיתמחו בערוץ הדינאמי הזה מצד שני.

 

הדרך החכמה ביותר היא הקמת מחלקת אינטרנט הבנויה מאנשי אינטרנט מוטי שיווק ושירות. מחלקה כזו תהיה אמונה על יצירת פתרונות עבור הארגון ברשת האינטרנט : בנית אתר אינטרנט, עריכת התוכן והעדכון שלו, ניהול הפרסום באינטרנט, ניהול ותכנון רכש מדיית האינטרנט, יצירת מאגרי מידע און ליין לתקשור שוטף עם לקוחות/לקוחות פוטנציאלים באמצעות דוא"ל, יצירת מרכז שירות לקוחות עצמי (internet self care ), סחר אלקטרוני ועוד, כל זאת בשיתוף פעולה הדוק עם אנשי השיווק והפרסום מצד אחד, ואנשי מערכות המידע, מצד שני.

 

מיקום המחלקה בארגון יכול להשתנות מארגון לארגון על פי המבנה הארגוני הייחודי של כל ארגון, אך צריך להיות כפוף ישירות לדרגים הניהוליים הגבוהים ביותר של חטיבות הלקוחות או השיווק על מנת שימקסם את הפוטנציאל שיש בערוץ האינטרנט בראיה ארגונית ועסקית רחבה.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל אסף דותן אלא אם צויין אחרת