33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בריאות בקלות

הסוד לחיים טובים.

השאלה הנשאלת היא מה גורם ,עושה לי את היום ? מה תורם לי לחיוך במהלך היום שאני אומרת הכל בסדר , היה יום טוב. 

​היום שלי מורכב ממספר פעילויות. עבודה בקליניקה, בישול ואפייה ,עבודות בית, כתיבה ויצירה,עזרה והכנת שיעורי בית ,הסעות, אמנם פחות מבעבר אך קיימות, ופעילות גופנית. 

יצרתי מצב במשך היום וכל השבוע , שכל יום אני עושה פעילות ספורטיבית משתנה  בנוסף להליכה בשטחי הקיבוץ, מרחק של 5 ק"מ.

כמו שאומרים יום ללא הליכה או פעילות גופנית אינו מתוק. 

אז אשתף אתכם  בכייף היומי שלי -פעילות גופנית. 

 יום ראשון  שיעור TRX בחדר הכושר - שיעור מדהים עם רצועות המחזק את השלד ומעלה סיבולת לב ריאה , שורף קלוריות . תרגילים העובדים על מרכז הגוף ,הליבה ,שרירי בטן , זוקפי גב. שילוב של תרגילים בדרגות קושי משתנות בינוניות עד קשות. 

 יום שלישי בבוקר שיעור יוגה ,כבר כארבע שנים . שיעור מרגש אקטיבי, דינאמי, עם מורה מקצועית, מדהימה וסוחפת. 

מתחילים את השיעור בנשימות שונות, כל שיעור מונח הדגש על נשימת איבר בגוף, נשימות דרך האף, נשימת סרעפת, נשימה עם הלשון, נשימות קנה וושט, נשימות בטן, נשימות העובדות על שרירי אגן. 

אחרי חצי שעה של אימון נשימה עוברים לתרגול של תנוחות שונות , האימון עובד על כל איברי השלד, הארכה והגמשה של האיברים.

אני יכולה להעיד שהגעתי לשיעורים, עם פציעה , דלקת בשרירי הדלתא ביד ימין. לא יכולתי להרים את היד כדי להביא חפץ ממדף גבוה, לא יכולתי לכופף את היד, הייתי בהחלט עם מוגבלות בתנועה. משיעור לשיעור היה שינוי משמעותי בתנועה , שיפור בזרימת הדם וכיום המקום החלים. היכלות שלי להניע , להאריך את הזרוע השתפרה ללא הכר. אחרי שיעור יוגה יוצאים מרחפים , הגוף נכנס לאיזון והרמוניה. 

י יום חמישי שעה 8.00 שיעור אינטרוולים בחדר הכושר,  האמת אחד השיעורים הכייפים והאינטנסיביים שאפשר לחוות. 

כל שיעור משתנה, אימון מדרגה, אימון TRX , אימון DRUMS - תופים, אימון על בוסו, אימון עם כדור פיזיו ועוד. 4 דקות אימון אירובי, סיבולת לב ריאה,קצבי, מוסיקה סוחפת וארבע דקות אימון אנארובי, משקולות, תרגילים לייצוב הדופק ועובודה על השרירים, משך האימון 40 דקות , לאחריו תרגילי בטן ומתיחות. 

אחרי האימון חוזרים לנקות את הבית....

הליכה אני עושה בקיץ בשעות אחה"צ המאוחרות, שעה לפני החושך ובחורף בשעות הצהרים , השמש חמימה ונהדרת. 

את שעות העבודה בקליניקה אני בונה כך שאוכל ליישם ולבצע הליכה ביום, ואם לא יוצא אז משחררת בכייף ובאמירה, מחר אלך , מחר יסתדר.

פעילות גופנית חשובה לגוף. תנועה היא אתגר לשלד. עוזרת לגוף להתמודד עם מצבי סטרס, עם שינויים גופנים שונים של הגיל.מחזקת את העצמות ובונה מסת שריר, מתניעה את מערכת העיכול, משככת כאבים, תורמת לעלייה של סרטונין ודופמין , הורמנים המשפרים תפקוד של מערכת העצבים ומעלים את מצב הרוח. 

פעילות גופנית ותזונה בריאה, נכונה ומתאימה לגיל ולפעילות היא הסוד לחיים בריאים ולחיות נכון. 

תודה. 

כל טוב ושבוע טוב. 

אתי. 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל eti19651 אלא אם צויין אחרת