אור קטן גדול

טנריף - חלק ב'

נחתנו בטנריף , בילינו בחלקו הצפוני של האי  וכעת אנו ממשיכים דרומה ...

יצאנו מסנטה קרוז יחסית בשעת בוקר מוקדמת (08) לכיוון הר הגעש טיידה Teide דבר שהתברר כהצלחה ...

גובהו של הר הגעש הינו 3,718 מטר והכניסה לפארק נמצאת בגובה 2,500. הדרך עוברת בכבישים צרים ומפותלים העולים אט אט  בין עצי אורן ואקליפטוס ומדי פעם נגלה

ביניהם נוף מרהיב. לכל אורכה של הדרך מפרצי חנייה מוסדרים לתצפית מרהיבה ואנחנו הקפדנו לעצור בכל אחד ואחד מהם cheeky

בדרך רואים את שכבות ההר

טיפ חשוב - רצוי להגיע מוקדם אל השמורה, התורים לקופות ולרכבל עלולים להיות ארוכים מאוד. אנחנו הגענו בתשע וחצי, חנייה עדין היתה בשפע ויחסית קרובה, ללא תור כלל (הן בקופות והן ברכבל). כשיצאנו היה עמוס ביותר וראינו שאנשים חונים הרחק במורד.

העלייה ברכבל מהווה תצפית ראשונה על הסביבה...מרהיב.

חשוב להצטייד בבגדים חמים - מעיל, צעיף, כפפות, כובע... אני הייתי בנוסף עם בגדים טרמיים ...גם הזוגי הודה שקר surprise.
מהתחנה העליונה של הרכבל יש שלושה מסלולי הליכה. המסלול לפסגה מחייב הרשמה מראש דרך האינטרנט וכמות המטפסים מוגבלת. לשני השבילים האחרים הכניסה חופשית אבל כשהגענו רק אחד מהם, זה לכיוון דרום מערב היה פתוח.

מסלול ההליכה שעשינו על ההר אורכו כקילומטר וחצי (הלוך וחזור) והנוף, אוי, הנוף... (נעליים חובה, לא כפכפים או סנדלים, אלא אם כן אתם מסתכנים בנשירת איברים).

ואפילו שאריות שלג דאשתקד היו לנו

בירידה מההר מצפה לכם בית קפה המשקיף על הנוף, דרך מרהיבה לשתות קפה או שוקו חם בניסיון להתחמם.

שמנו פעמינו אל הרכב ופינינו מקום חנייה יקר...

ירידה קצרה מביאה אותנו אל מתחם הסלעים ושוב מראה השכבות, מרבצי המינרלים מושכים את עינינו

שמנו פעמינו לכיוון היעד הבא ...בדרך מפותלת ונוף משגע אנחנו ממשיכים לכיוון לאס אמריקאס אליה הגענו בשעות הצהריים המאוחרות.

המלון שלנו היה Cleopatra hotel שהינו חלק מקומפלקס של שלושה מלונות שנקרא mare nostrum resort , החנייה חינמית וצמודה למלון והמיקום מרכזי .

החדרים ענקיים ומפנקים ואנחנו שודרגנו לחדר עם בריכה במרפסת...כל שיכולתי להצטער זה שלא חם לי מספיק כדי להכנס למים...

יצאנו לסיבוב בטיילת, ארוחת צהריים מאוחרת (מאוד) ב- Hard Rock Cafe וכבר מתכננים את היום הבא.

במלון ארוחת בוקר ענקית, עם מזנונים אין סופיים עמוסי כל טוב, שמפניה חופשית על הבוקר וכל שתעלו על דעתכם.

האטרקציה המרכזית שלנו באיזור תוכננה לשיט לצפייה בלוויתנים ודולפינים ....האמת, יצאתי ברגשות מעורבים, נו, בטח נראה אחד וגם זה לא בטוח.....

חברות שיט יש הרבה, גשו לנמל ופשוט תקנו כרטיס להפלגה הקרובה כאשר יש משכי שיט שונים, אנחנו לקחנו שלוש שעות ולדעתי זה בהחלט מספיק

רוב האנשים הביאו איתם בגדי ים ומגבות על מנת לטבול במים בעת העצירה ....בפועל, בודדים עשו כך - המים היו קרים ....(אני, הסובלת מקור באופן תמידי, אפילו לא העליתי על דעתי לעשות כך).

יצאנו לדרך ו....וואו...כמה נהנינו .....להקות שלמות של לוויתנים, דולפינים מסוגים שונים ...חוויה.