אור קטן גדול

טנריף - חלק א'

חנוכה ...חג האורות וגם חג האורית cheeky, כן, יום הולדתי החל בחנוכה הפך למעין מסורת טיולי חו"ל ...אממה, אני לא נוסעת ליעדים קרים....

השנה ההחלטה נפלה על טנריף - זהו האי הגדול מבין שבעת האיים הקנריים הנמצאים בליבו של האוקיינוס האטלנטי. מזג האוויר נעים במהלך כל השנה והטמפרטורות נעות סביב 24- 25 מעלות .

מקורם של האיים הוא וולקני וקו החוף של טנריף כולל חופי צוקים, חופי חול לבן וחופי חול וולקני שחור. חלק מהחופים באי כוסו בחול זהוב שהובא מהסהרה או מקרקעית הים .

בתקופה בה טסנו לא היו טיסות ישירות ולכן טסנו דרך לונדון (היתרו) ומשם ב- Iberia Express לטנריף. ולמה אני מציינת את איבריה? הטיסה היא טיסה ללא אוכל ושתייה אם כי ניתן לקנותם במהלך הטיסה. אנחנו הצטיידנו, כמו רבים מהנוסעים, באוכל שנקנה בהיתרו טרם ההמראה (לא רציתי את הפחמימות ומצאתי כוס עם קינואה, ירקות וסלמון).

אנחנו חילקנו את שהייתנו באי לשלושה איזורים - האיזור הצפוני שבו סנטה קרוז היתה הבסיס , האיזור הדרומי שבו לאס אמריקאס היתה הבסיס והאיזור השלישי היה החוף המערבי של פוארט דה לה קרוז. לפיכך גם הרשומות על טנריף יחולקו כך.

בשעות הערב נחתנו בסנטה קרוז , אספנו את הרכב אותו שכרנו מבעוד מועד (Avis) ויצאנו לכיוון העיר.

מאוד קל להתמצא בדרכים - שילוט ברור ועזרה קלה של Waze פתרו כל בעייה אם התגלתה.

התאחסנו במלון Silken Atlantida המלון ממוקם מצויין , במרחק הליכה קצר מהעיר העתיקה, ממרכזי קניות ומכביש הגישה לנמל התעופה. מלון מודרני עם ארוחת בוקר נהדרת .

מכיוון שהגענו בסוף שבוע פחדנו שהחנויות יהיו סגורות ביום ראשון ולכן בשבת בבוקר התחלנו בביקור חובה בפריימרק (בדיעבד, התברר שהקניון עובד גם ביום ראשון) ולאחר מכן יצאנו לעיר.

המבנה הראשון שרואים בעיר הוא האודיטוריום המרשים שנבנה על קו החוף ומשמש כמרכז לאומנויות הבמה. זהו בניין שנבנה על ידי האדריכל הספרדי Santiago Calatrava שעיצב בין השאר את גשר המיתרים בירושלים.

לידו טיילת מהנה ובקצה שרידי מבצר מרשים Castillo de San Juan

בעיר מבנה שוק גדול שפועל כל יום אך בימי ראשון ישנו שוק מיוחד וססגוני המשלב בתוכו גם שוק "פשפשים" לאוהבי הז'אנר.

השוק Mercado Municipal Nuestra Señora de África ממוקם ב- Av. de San Sebastián, 51.

שוטטות בעיר מביאה אותנו לעיר הישנה, אל כיכרות קסומים ומידרחובים עמוסי חנויות מותגים וקונים (הרי החג מתקרב....) ןכמבן בתי קפה ומסעדות המוליכים אל

Plaza de Espana הממוקמת סמוך לנמל ובמרכזה אגם , מקום קסום לכל שעות היום.

את העצים ליד האגם כיסו בסריגת קרושה

בעיר ישנו פארק עירוני   Park Gracia Sanabria רחב ידיים, משעולים רחבים, עצים וצמחים טרופיים , פינות קסומות ושעון פרחים מרהיב ביופיו.

אחרי הסיור במרכז העיר יצאנו מהעיר צפונה לכיוון החופים המרהיבים .

Santa Cruz Terasitas beach הוא אחד החופים הפופולריים הממוקם 7 ק"מ צפונית לעיר והורחב בעזרת חול שהובא מהסהרה ועצי דקל שנשתלו והיקנו לו מראה טרופי קסום . החוף משובץ במסעדות קטנות ולאוהבי הדיג ניתן גם להצטרף אל הדייגים המקומיים .

על המצוק ליד ישנו מתחם שממנו יוצאים גולשי הרוח ....

והנה האדם דואה כציפור עם הציפור .....

המשכנו לכיוון המצוק לצפות במרחפים היוצאים לדרכם והנוף משם מהפנט

יום טיול נוסף שאליו יצאנו מסנטה קרוז היה לכיוון Guimar  אל פארק הפירמידות Pyramids de Guimar . רכשנו כרטיס משולב הנותן כניסה הן למתחם הפירמידות, לגן הבוטני ולמוזיאון. עלותו כ- 27 יורו לאדם אך אנחנו מצאנו במלון קופון הנחה שהקטין את ההוצאה בחצי.

הסיור הרגלי לוקח כשעה (ניתן לקבל מכשיר אודיו להסבר תמורת פיקדון), בין שבילי המתחם עצים וצמחייה מרהיבה ולטאות שבני האדם מפריעים להם...

המשך היום היה אל עיירת החוף Candaleria, עיירה קטנה עם חוף ים, מסעדות דגים וטברנות. אולם חופים אלו אינם מושכים רוחצים רבים בגלל היותם צרים ובעלי חול שחור שמקורו בלבה שנשפכה בהתפרצות וולקנית בעבר.

בצמוד לחוף נמצאת כנסייה גדולה

סביב הכיכר ממוקמים פסלים בגובה ארבעה מטרים כל אחד של אלים וגיבורי תרבות מקומיים.

מכאן חזרנו לסנטה קרוז להתארגן לקראת היום הבא - היציאה לכיוון הר הגעש ...