00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

אי-שם על הקשת

זכויות יוצרים

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות לסולה שלי, למעט מקרים ספציפיים שלגביהם מצוין בגוף הרשומה כי הם מהווים ציטוט מדברי אחרים.

אין לאף גורם, גם לא לתפוז אנשים, זכות להעתיק רשומה זו או חלקים ממנה, ללא קבלת רשות מפורשת מן היוצרת סולה שלי.

ניתן להתייחס לכתוב ברשומה זו ע"י הפנייה (לינק) אליה.

אינשטיין וחינוך

בשנת 2005 מציין עולם המדע מלאת 100 שנים ל"שנה המופלאה", שנת 1905. בשנה זו נעשו כמה פריצות-דרך משמעותיות במדע, שהמפורסמת ביותר שבהן הייתה תורת-היחסות של אינשטיין. לאחרונה קיבלתי בדואל מצגת עם כמה ציטטות המיוחסות לאלברט אינטשיין. כמה מהן התקשרו לי מייד לנושא השילוב, שעלה לאחרונה בכתבתו של עמנואל רוזן בתוכנית "זה הזמן" בערוץ 10. מאחר שהניסוחים בעברית (פרי תרגומו של עורך המצגת ממקור בצרפתית) היו עילגים בעיניי, פניתי לדף הציטוטים בגרסה האנגלית של ויקיפדיה, ובחרתי משם ציטוטים לטעמי. דבריו של אינטשיין נכונים בהקשרים רבים, אבל כדאי שתקראו אותם תוך מחשבה על מעשיו (יותר נכון מחדליו) של משרד החינוך. כל מילה נוספת, מיותרת.

יש רק שני דברים אינסופיים: היקום והטיפשות האנושית. אני לא בטוח לגבי הראשון.

קשה יותר לשבור דעה קדומה מאשר לפצח את האטום.

שכל ישר הוא אוסף של דעות קדומות שנרכש עד גיל 18.

חינוך הוא מה שנשאר אחרי ששכחנו את כל מה שלמדנו בבית-הספר.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

3 תגובות

תמונות מן המאמר
מכתש רמון
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל סולה שלי אלא אם צויין אחרת