בילויים קטנים

מוזיאון נחום גוטמן בנווה צדק

בגל החום הנוכחי (מה גל? זה אוגוסט. ככה זה.) בשילוב עם העובדה התמוהה שקייטנות החליטו באופן גורף שיום שישי זה לא יום עבודה, נותר לנו רק לחפש פעילות ממוזגת כדי להעביר את היום.

במוזיאון נחום גוטמן פתחו תערוכה בנושא "ענקים, גמדים ונסיכות" והחלטנו ללכת לבדוק אותה ועל הדרך לתפוס עוד מבט על נווה צדק לפני שהיא הופכת בלתי נגישה בעקבות חפירות הרכבת.

נסכם ונאמר: היה מוצלח ביותר!

התערוכה מאגדת בתוכה מבחר דימויים ומיתוסים הקשורים לשלושת הנושאים. ציוריו של נחום גוטמן בנושאים אלה הם רק נקודת זינוק לפריטים מעניינים ומרתקים מהארץ ומהעולם.
התערוכה קטנה מאד, והופכת חוויתית במיוחד הודות לחוברת פעילות מושקעת ביותר. התחלנו בכתר נסיכים ונסיכות לצביעה עצמית והמשכנו בשלל חידונים, שאלות, משחקי תפקידים וגם משחקים ממש שפזורים בתערוכה- פינת תחפושות, "כדורגל גמדים", שחמט ודמקה.

בן הארבע ובת השבע חגגו שם, ואפילו בן ה-12 נהנה בזכות החידות (בתערוכה פזורים "פתגמי גמדים" זעירים שצריך לזהות באמצעות זכוכית מגדלת!) והוא גם שאב הנאה ותועלת מחלק מהמידע שמוצג בתערוכה- לדוגמה, גירסאות שונות ומעניינות לעלילת "שלגיה" (כולל שלגיה המוסלמית...) סיפורי ענקים תנכ"יים (למשל עוג מלך הבשן של אלתרמן) ועוד.
בילינו שם כמעט שעתיים ואחר כך המשכנו לארוחת צהריים ביפו-- וכך ניצלנו מעוד יום שישי של רביצה מול מסך.

הכניסה למוזיאון כוללת תערוכות נוספות, אבל לא הלכנו לבדוק אותן. מה שכן, ראינו הודעה שבמהלך אוגוסט תהיינה כל יום פעילויות לילדים- שווה בהחלט לבדוק אותן, מבחינתנו השתכנענו שהמוזיאון משקיע באמת ולא מניח שאם יזרקו בפני הילדים כמה דפים ועפרונות הם כבר יהיו בסדר.

העלות למבוגר היתה 12 ש"ח (אמרו לנו שבדרך כלל זה עולה יותר, ושהיום זה פחות...)
ילדים נכנסו בחינם. אבל חוברות הפעילות עולות 20 ש"ח וממש ממש מומלץ לרכוש אותן כי הן מותחות מאד את ההנאה מהתערוכה. (ולא, אל תחשבו על לקנות חוברת אחת לכמה ילדים- כל אחד צריך לעצמו)

מידע נוסף באתר המוזיאון

צביעת כתרים אישיים (בכל חוברת כתר אחד.) שימו לב שהכתרים מורכבים ממנדלות. אז גם כאן פעילות שלוקחת לא מעט זמן

מחפשים פתגמי גמדים בחדר התערוכה

משחק תפקידים בנושא הסיפור "בת הטוחן" (עוץ לי גוץ לי)                                כדורגל של גמדים