00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

No Radiation

לבלוג החדש

ועדת החינוך בראשות ח"כ יעקב מרגי דורשת ממשרד החינוך להפסיק את פרויקט הטאבלטים!

**** פוסט זה נכתב תוך כדי שאני בכאבים קשים בגלל רגישותי לקרינה ועקב ההגעה והשהייה שלי היום בוועדת החינוך בכנסת , אך מצד שני בתקווה גדולה שסוף סוף נשמע קול ההגיון.

יושב ראש הוועדה ח"כ יעקב מרגי בסיכום הישיבה -
"מה שעולה מהדיון הוא שמשרד החינוך רץ קדימה ורתם את העגלה לפני הסוסים. פעל בניגוד לחוק ולהוראת ועדת החינוך.
הועדה קוראת למשרד החינוך להפסיק את פרויקט הטאבלטים לאלתר.."


הסיכום התקבל בסוף דיון של כשעה שהתקיים היום, ה 30/6/2015 בוועדה.

הדיון נסב סביב הצעות חברי הכנסת לדיון :      

1.      הפרת חוק השאלת ספרים בבתי הספר הצעה לדיון מהיר של ח"כ איציק שמולי.
2.      הפרת חוק השאלת ספרי לימוד בבתי הספר הצעה לדיון מהיר של ח"כ יפעת שאשא ביטון.
3.      ניסוי לא מבוקר - חיוב הורי תלמידים לרכוש טאבלטים כעזר לימודי הצעה לדיון מהיר של ח"כ מיכל רוזין.

בדיון לקחו חלק חברי הכנסת איציק שמולי, ח"כ יפעת שאשא ביטון, ח"כ מיכל רוזין, ח"כ ענת ברקו, ח"כ מסעוד גנאים, ח"כ מירב בן ארי,  ניציגי הורים, ניציגי משרד החינוך, ניציגי השלטון המקומי ועוד.

הדיון היה קצר וממוקד בנושא ההשפעות של הכנסת טאבלטים לבתי הספר , מעבר לנושא הקרינה, כגון פגיעה כלכלית בהורים, פגיעה בערך השיויון במערכת החינוך, השפעות על התנהגות הילדים, האם השימוש בטאבלטים תורם או פוגע ביכולות הלימוד ועוד.

 

הציטוטים הבאים משמיעה:

חברי הכנסת העלו נקודות רבות בנושא הדיון , כולם הסכימו כי אין לעצור את הקדמה אבל ביקרו את הפרויקט: "דחיפה והכנסה אגרסיבית" (ח"כ שמולי), "יש לעשותה נכון" (ח"כ יפעת שאשא), "אם זו רק הנגשה של חומר לימוד אין שום ערך חינוכי"(ח"כ מיכל רוזין), "לא בוצע פילוט- לא נבדקה תרומה" ( ח"כ יוסי יונה) , "התוכנית פוגעת בעיקר במעמד הבינוני גבוה", "הפרה בוטה של חוזר מנכל בנושא תשלומי הורים" , "האם מאחורי הדחיפה יש שיקולים כלכליים?" , "בסופו של דבר צריך לשים לב האם הילדים יותר מאושרים (למרות הקדמה) (ח"כ ד"ר ענת ברקו) , "במקום להתקדם לחינוך שיוויוני הטכנולוגיה מעמיקה את הפערים", ערך עליון הוא השיויון והצדק", "כל נושא הטאבלטים מנוגד לחוק השאלת ספרים (ח"כ מסעוד גנאים), ח"כ מירב בן ארי - "לא מצליחה להבין, כל כך הרבה תסכול, כל כך הרבה מתנגדים, איך בכלל ממשיכים את הפרויקט?, יש הורים שמשלמים 3000 ש"ח לשנה".  ח"כ שלא הצלחתי לזהות  (אעדכן לאחר קבלת הפרוטוקול) "אין לאפשר למידה שהיא COPY PAST".

ד"ר נאווה לוייט הסבירה כי אין מחקרים על השפעת הטאבלטים עצמם אבל יש מספיק מחקרים על השפעת מחשוב וטכנולוגיה על הלימוד, מספיק כדי לדאוג. בשורה התחתונה נעשה כאן ניסוי לא מבוקר על מוחות ילדי ישראל.

עו"ד הרן רייכמן, מנהל הקליניקה המשפטית אוניברסיטת חיפה הסביר כי למעשה גובים כסף מהורים ללא פיקוח פרלמנטרי. הוא הסביר כי דבר כזה לא יכול לעבור בהחלטה של מישהו במשרד החינוך אלא על פי חוק!"

גברת הדס תגרי - מנהיגת המאבק בהוד השרון - סיפרה על הליכי האישור מול ההורים בבתי הספר, על הצבעות ההורים נגד התוכנית ועל הגב שמעניק משרד החינוך לבתי הספר כדי לסייע בפריסה ובקבלת אישורי ההורים. כמו כן ביקשה לעצור את הפריסה. 

גברת ברכת קלימשטיין לוי - מראשי המאבק בהוד השרון - " באנו כהורים שאיבדו אמון במערכת החינוך" , "נוכחנו ללחצים מטורפים שמופעלים על ההורים", "הגענו בכאב, להגיד שיש חוק ויש גונגל".

היועצת המשפטית של הוועד, מירב ישראלי שאלה את ד"ר עופר רמון, ממשרד החינוך, "לאיזה רובליקה משייכים את הרכישה של הטאבלטים?". התשובה שהיא קיבלה היא "תשלומי רכישה מרצון". לאחר מכן הסבירה כי תשלומים אלו אפשריים רק כאשר יש הסכמה מלאה של ההורים ולא רק 70%. 

סיכומים נוספים - הדס תגארי https://www.facebook.com/hadas.tagari/videos/o.1528391087403377/9499102817274ישראלי48/?type=2&theater

כיכר השבת - http://www.kikar.co.il/175503.html

הארץ - http://www.haaretz.co.il/news/education/1.2672171

 

סיכום אישי -


כל הכבוד לצוותי ההורים מהוד השרון, בת ים, ראשון , ירושליים. 
להבדיל מנושא הקרינה, נראה שהעוול שנעשה בתחום השיוויון, הערכים, הרגלי הלמידה, מיומנויות חברתיות ואישיות, מיומנויות למידה, פיתוח למידה, זמן המסך ויכולות של התלמיד, ברור לכולם.

בנוגע לתשובה של ד"ר עופר רימון לשאלתו של כ"ח שמואלי בנושא הקרינה, שיהיה ברור, בדיקות הקרינה מבוצעות בצורה לא נכונה והתקן כל כך גבוה שתוצאות כל בדיקה תהיה "תקינה", זה לא אומר שהקרינה בכיתות עם אלחוטי וטאבלטים בריאה לתלמידים.

למעשה, ברוב המיקרים בדיקות קרינת הWIFI מראות תוצאות אפסיות בכל הכיתה (קטן מ 0.1 מיקרו וואט לסמ"ר) . המשמעות היא לא שאין קרינה אלא שלא הצליחו למדוד אותה. הסיבה הראשית היא שמדי הקרינה איטיים מידי ומודדים מספר קטן של פעמים בשנייה ועושים ממוצעים בעוד בקרינת WIFI יש מאות או אלפי שידורים קצרים (כמה מיקרו שניות עד מילי שניות כל אחד) אך חזקים. מדי הקרינה לא מצליחים למדוד את רובם ואת מה שכן מצליחים למדוד מבצעים עליו ממוצע שעוד יותר מקטין את התוצאה.. לכן המדידות יוצאות אפסיות.

את תוצואות הבדיקות משווים לתקן טרמי גבוה מאוד. תקן שלא לוקח בחשבון שום השפעה ביולוגית על האדם, ובהשוואה אליו כל רמה תקינה
 

קישור לסרטון ההחלטה - https://youtu.be/PbcpOVyqzPg


בתמונה - הלוחמים והלוחמות מתוך קבוצת הפייסבוק - 'ניסוי לא מבוקר' - מחשוב בבי"ס 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

קוביית אלבום
קוביית FACEBOOK LIKE
מבקרים מה 20-10-2009
free counters
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל no rad אלא אם צויין אחרת