44
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

מה? איפה? כמה? למה?

כל הטוב שבטבע: מזונות-על אצלנו בשולחן

מזון על - מגלם בחובו ערכים תזונתיים גבוהים במיוחד.

מאפשר לנו בכמות מדודה יחסית להעניק לגוף שלנו מתנה של בריאות.

כהורים, יש לנו אפשרות להעניק לילדנו את המתנה הזו של בריאות.

הרי שהם בדר"כ לא כאלה אכלנים גדולים, נכון? אז להמ לא להוסיף לאותן מנות מדודות שהם צורכים - איזה בוסט של בריאות?

לפעמים זה רק ענין של מחשבה ומינימום מאמץ, אם בכלל. אז הנה כמה רעיונות וכיווני מחשבה איך לשלב את המתנות של הטבע בתזונה היום יומית שלנו כמשפחה.

אני מוסיפה הסתייגות קלה - אלה דברים שאני נחשפתי אליהם ואימצתי אותם, כי לי ולמשפחתי הם טובים.

אני לא אשת מקצוע בתחום, ושכל אחד יפעיל שיקול דעת ויבחן האם הדברים מתאימים לו ולבני משפחתו.

.

אז מי בנבחרת שאימצתי בחום אל שולחן המשפחה?

.

.

.

 

 

גוג'י ברי

.

נראים קצת כמו צימוקים אדומים. גדלים על שיח קטן עם עלים קטנים המתהדר בפרחיה סגולה ויפה, ומניב כמויות של פרי.

הפרי הזה - הגוג'י ברי - מכיל כמויות גבוהות של ויטמין סי ופוליסכרידים. 

הפרי הזה עשיר בסידן, ברזל, סלניום, אשלגן ואבץ. יש בו חומצות שומן חיניות והוא מקור טוב לחלבון וסיבים. אם לא די בכך - הקטנטנים האלה מכילים כמויות מרשימות של אנטיאוקסידנטים.

על כל יתרות ומעלות אלה - זכה הגוג'י ברי בתואם מזון על!

אצלנו כל החבורה נהנת לנשנש אותם, כך שהיותם חביבים על ילדים, בהחלט מהווה יתרון.

.

.

.

 

 

ארוניה ברי - מלכת האוכמניות

.

 

 

הגברת החדשה הזו - הסופר פוד החדש הזה, פחות מוכר מהברי שמעל, או מהאסאי הברזילאי, אבל ממש כדאי לכם לעשות איתו הכרה. היא דומה מאוד לכל משפחת ה"ברי" המוכרים גם בצורה וגם בטעם. אבל מתעלה עליהם ביתרונותיה הבריאותיים.

טוב, היא לא באמת חדשה. אפילו האינדיאנדים בצפון אמריקה כבר הכירו אותה. הם אגב, השתמשתו בה להגברת חשק מיני... אנחנו מסתכלים על היתרונות הבריאותיים של הקטנטונת הזו. 

ואל השוחלן שלנו היא הגיעה לאחרונה. 

רק לצורך ההשוואה, לארוניה ברי ריכוז גבוה פי 10 של נוגדי חימצון לעומת חמוציות, ופי 5 מענבים או אשכוליות  - ממש תופעה בריאותית.

רשימת היתרונות והשימושים שלה בתחלואי העולם המערבי כוללים טיפול נגד סכרת וכולסטרול, משקל בריא, אנטי דלקתי, ואפילו כעוזר למניעת התפתחות אלצהימר וטיפול בדלקות בשלפוחית השתן.

ישנן רמות הורמונים הנקשרות באופן ישיר לסטרס בגוף ולרבות בחולי סרטן, דבר הנתמך ואף עלול להשתפר באמצעות הצמח שהוכח כמסייע בעיכוב התפתחויות גידולים סרטניים באזור השד, השלפוחית, המעי הגס הריאות והעור. מחקרים לא מעטים מראים את הקשר הישיר בין הצמח וסוכניו הנוגדני סרטן לבין הרס תאים סרטניים ומניעתם מלהתפתח. 

.

כמו berry אחרים, גם הארוניה אינה מגיעה טריה (מין הסתם), אבל אני יכולה לחדש לכם, שהתחילו לשווק אותה בישראל בצורת המיץ שלה.

טרי טרי מטבע קסטל, רכשתי לי בקבוק כזה-

 

 

 

 

   איך זה עובד?

   הפרי המופק מצמח הארוניה, עובר תהליך כבישה קרה של 100% מיץ טבעי, הוא  אינו מכיל תוספת סוכר או חומרים משמרים. 

   ההמלצה לאדם בריא היא למהול 20 מ"ל של מיץ ארוניה עם כוס מים או פרי, פעמיים או שלוש ביום ולהנות מבוסט של בריאות ואנרגיה.

   אבל האמת? הוא כל כך טעים, שאני פשוט שותה אותו כמו שהוא, ומתאפקת לא לדמור את כל הבקבוק. (גם בגלל המחיר, וגם כדי לא להפציץ את הגוף...)

   הטעם שלו עשיר ופירותי מאוד. מה שנקרא - עפיץ. ומרגיש ממש כמו התפוצצות של טעמי berries  בפה. מעולה! לגמרי מומלץ!!

   הוא יהיה מעולה כתוספת לשייקים, ואפילו לשימוש כתוספת לאפיה ובישולים. קחו את זה בחשבון כשאתם מתכננים ומתכוננים למתכוני שבועות...

.

..

 

 

 

.

 

 

 

 

זרעי צ'יה

.

 

 

צמח הצ'יה עם עשב חד שנתי ששמו המקורי הוא בכלל מרווה היספאנית.

הזרעים שלו, הם אוצרות קטנטנים בצבעי שחור ולבן, עם יתרון תזונתי מעולה, כולל ערכים גבוהים של אומגה 3, סדן, זרחן ומנגן.

היופי בהם, שאם אני רק זוכרת, אני מוסיפה אותם לכל דבר- חביתה, דיסה, לביבות, מרקים, עוגות ותבשילים. היות והערכים הנהדרים שלהם לא נהרסים בחום - אפשר באמת להוסיף אותם לכל דבר.

פשוט חופן - ולסיר/מחבת/קערה.

 

 

..

.

..

 

.

.

.

 

שיבלת שועל - קוואקר

 

שיבולת השועל  סוגרת לנו את "הפינה" של הדגנים ונחשבת כ"דגן על".

למי שמתבלבל, קוואקר ושיבולת שועל זה אותו דבר. רק שהמותג קוואקר כל כך מוכר - שהוא הפך עם הזמן להיות השם הגנרי של הדגן...

אז השיבולת, או הקוואקר, עשירים ברכיבים תזונתיים, ובמיוחד בחלבונים מהצומח, בסיבים תזונתיים ובמינרלים כגון ברזל, סידן ומגנזיום.

כך באופן טבעי (תרתי משמע) השיבולת שועל מהווה תוספת בריאה, מזינה וטעימה לארוחה, או בתור הארוחה עצמה.

בהיותה טעימה, קלת הכנה, וכה זמינה  - היא משתלבת מעולה גם במאכלים אחרים- כהסמכה למרק, כתוספת פחמימה לקציצה, כהעשרה בריאה לפנקיק, וכמובן למגוון דיסות מזינות לקטנים ולגדולים.

 

התמונה צולמה אתמול ברמי לוי, כדי שתוכלו להנות גם אתם מקוואקר בהנחה. פחית 500 גרם של קואקר להכנה מהירה, תעלה לכם כ-10 ש"ח.

 

השיבולת שועל כטיפולית

שימוש נוסף למי שלא מכיר -

היא גם נהדרת לטיפול בפגיעות עור כמו תפרחת חיתולים. לוקחים גרב ישנה, מכניסים לתוכה 2-3 כפות עמוסות קוואקר, קושרים ומוסיפים לאמבטיה של הבייבי.

בסחיטה של הגרב, המים יהפכו לבנים.

והעור יודה לכם.

 

.

.

 

 

טוב, אז מה עושים כדי למקסם את חווית הבריאות בארוחה אחת?

.

.

 

הברור מאליו - דייסת קוואקר עם תוספות מכל הטוב שיש לטבע להציע- זרעי צ'יה, קצת גוג'י ברי, ממתיקים עם כפית מעדן תות שדה לייט - והנה דרך כייפית, והרבה יותר בריאה - להתחיל את היום.

את הבסיס - הדייסה - ניתן גם להכין במיקרו, מה שהופך את הכל לפשוט יותר, מהיר יותר - ומתאים גם לבית וגם למשרד.

הכנתי לפני שמצאתי את מיץ הארוניה ולכן הוא לא כלול בעסקת החבילה, אבל אני בטוחה שישתלב כאן מעולה!!

.

.

 

 

ואתם שמצקצקים עכשיו בלשון - חלב?! מה פתאום בריא!- תסכימו איתי שאם כבר דייסה על בסיס חלב - לפחות כדאי לנו שנוסיף לה את כל ההפתעות שמסביב, לא?

וחוצמזה - אני פחות מתחברת - אבל ממש, אבל ממש, מוזמנים להחליף את החלב במים, בחלב אם, בחלב סויה, או בכל נוזל אחר.

 

לי היה סופר דופר טעים.

אחלה של דייסה ואחלה של בוקר!

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל מפקדת הערוגה אלא אם צויין אחרת