33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בריאות בקלות

חודש המודעות לסרטן המעי הגס.

שלום לכולם. 

 

הבחירות מאחורינו ואיתן האכזבה שלא הבאנו לשינוי אותו רצינו. 

אנחנו הצבענו ומגיע לנו לקטר, אך חברים אין מה לעשות. הבחירה נעשיתה, העם קבע מי המפלגה החזקה ומי העומד בראשה. 

עכשיו, אנחנו צריכים לחזור ולבחור לשמור על הבריאות שלנו ועל איכות החיים שלנו דרך אורח חיים בריא , דרך תזונה טובה ומזינה, דרך פעילות גופנית מתאימה , דרך חשיבה חיובית , דרך אהבה עצמית .

 

חודש מרץ הוא חודש המודעות לסרטן המעי הגס, בטלויזיה שוב רואים את הפרסומת על הצל שהולך אחרי אדם ונופל וקורס...זו מחלה שקטה, מחלה שהתסמינים פורצים בה אחרי התפתחות המחלה ולכן קוראים להעלאת המודעות, לבדיקות חודרניות מגיל 50 ומעלה.

גילוי המחלה מוקדם ככל האפשר מביא לטיפול מוקדם, ואפילו לריפוי או שיפור איכות החיים ואריכותה. 

סרטן מעי גס יכול להגרם מכל מיני סיבות תורשתיות, נסיבתיות , תרופתיות ...המחלה תתלה במגוון ראיות ומחקרים מבחינת הרפואה הקונבנציונלית.

הסיבה העיקרית שלדעתי היא יכולה להגרם זו תזונה לקויה, תזונה ואורח חיים לא בריא, כשאוכלים אוכל לא מזין , עושים דיאטות ללא גבולות,צורכים תרופות,חומרים וצמחים להרזיה,תוספי מזון בהפרזה וללא התאמה, מעשנים, נמנעים מפעילות גופנית .....

בואו נחשוב איך אפשר להמנע ממחלות המעי הגס, מחלות מעיים דלקתיות ככרון, אולצרטיב, דלקת הרירית,דופן המעי, אפילו הליקובקטר פילורי ועד סרטן המעי הגס. 

 בתחילה אומר שאם אתם מרגישים אחרי אכילת מזונות מסוימים : נפיחות,אי נוחות בקיבה,צרבת,שלשולים,עווית בבטן,כאבי ראש ,כאבי פרקים , סומק בפנים, ועוד רצוי להפסיק את צריכתם. 

מזונות המעלים רגישות הם:מוצרי חלב,לחם,ביצים,בוטנים,תפוזים,אגוזים. תירס. 

לתהליך זה אנו קוראים אלמינציה ואתגר. כלומר מפסיקים את צריכתם של אחד מהמזונות למשך כחודש עד שלושה חודשים ,רצוי, ואחרי תקופה זו חוזרים לאכול את אותו מזון בשעת בוקר. תגובה יכולה להגיע מחמש דקות, משך שעה ועד 12 שעות. 

חשוב לעבור את הדרך עם איש מקצוע. 

 עצירות הוא סימפטום שיכול להביא למצב כרוני מתמשך. לרוב כשעצירות הופכת לכזו משתמשים בתרופות המעודדות פעילות מעיים, תרופות לקסטיביות, משלשלות, חוקנים ונירות, תרופות המעלות נוזלים במערכת העיכול כדי לעודד יציאה ועוד כל מיני חידושים ודברים..תרופות היוצרות תלות במערכת העיכול ואי אפשר בלעדהן. 

בעצירות חייבים לשנות את התזונה, לאכול מזונות עשירים בסיבים תזונתיים, בתחילה במידה מועטה ,כיון שגם מזונות כאלו יכולים לגרום לעצירות, ובמשך הזמן להעלות את הכמות.

מומלץ לאכול סלט ירקות המבוסס על עלים ירוקים, פירות כתפוח, אגס, קלמנטינה , אשכולית, בננה.

מזונות מרוסקים ומרקים המעודדים פעילות מעיים,

לאכול תפריט מגוון ככל האפשר כדי לאתגר את הגוף. 

ניתן להוסיף לתפריט סיבים תזונתיים באבקה, סובין חיטה, שיבולת שועל, זרעי צ'יה התורמים לפעילות תקינה ומעלים את נפח הצואה. 

להגביר צריכת נוזלים, מים,תה צמחים.

להניע את הגוף, לעשות הליכה יום יומית, לשבת על כדור פיזיוטרפיה ולנוע במעגל. 

 הליקובקטר פילורי יכול להתפרץ בגוף כשהוא יוצא מאיזון רגשי, פיזי, תזונתי . כשהתזונה מבוססת על מזון מתועש, תפריט חד גוני, תפריט ללא סיבים תזונתים, פירות וירקות, צריכה גבוהה של מזונות המבוססות על קמח לבן וסוכרים פשוטים...לחם , עוגות , עוגיות וכדומה. 

עישון וצריכת אלכוהול בצורה מופרזת.

הטיפול לרוב הוא טיפול אנטיביוטי משולש רחב טווח בשילוב של תרופה סותרת חומצה שלעיתים עוזר ומרגיע את התסמינים ואת מערכת העיכול ולפעמים מחמיר את התסמינים ואז ניתן טיפול נוסף....חזק , תוקפני יותר. 

הדרך לטפל בהליקובקטר היא תזונה.

 שימוש וצריכת תרופות כמשככי כאבים,תרופות כרוניות, תרופות כאנטיביוטיקה ,שעוברות ונספגות דרך הקיבה  ,בפרקי זמן קצרים כטיפול למחלות שונות, עלולים להשפיע על מערכת העיכול ולגרום למחלות שונות בה. מחלות ותסמינים כצרבות, ריפלוקס, שינוי ברירית, דופן המעיים, יציאות מרובות, ריריות, ספיגה לקויה של רכיבי מזון חשובים כברזל, סידן, B12 .

 חשוב להבין ולדעת מה הגורם לכאב ואיך להמעיט צריכה של משככי כאבים. 

בטיפולים במחלות כרוניות המלוות בכאבים, חישבו על דרכים נוספות כיצד לעזור לגוף, כגון תנועה, יוגה, פלדנקרייז,טיפולי דיקור ומגע התורמים משמעותית לשיפור והרגעת הכאב. 

 מומלץ לחזק את הגוף כדי שלא לצרוך טיפולי אנטיביוטיקה ממושכים ונשנים, למשל לדלקות גרון, דלקות בדרכי שתן, דלקות אוזנים אצל ילדים ועוד מחלות אחרות המעלות את הצורך לאנטיביוטיקה. 

אני אומרת להקשיב לגוף, להבין האם יש איזו "טעות נשנית", האם הגוף מאותת לנו בעצם החזרה על מחלות שונות שאיפיונן דלקת, זיהום מישני, חיידקי, כאבים שהתרופה להן היא אנטיביוטיקה שיש מקום לשנות? יש מקום להבין את ההתנהלות שלנו בצורה בהירה , "לתקוף" את המחלה, תסמין דרך חשיבת גוף ונפש, ובעצם לחפש טיפולים נוספים כדי לגרום לבריאות טובה יותר. 

 תזונה בריאה ומטיבה היא תזונה מגוונת ולא מונוטונית, תזונה מאתגרת המשלבת שימוש ברכיבי מזון שונים התורמים לבריאות מערכת העיכול ולא מנוונים אותה.  

 כגון: לגוון ואף להמעיט בצריכת מוצרי החלב במוצרים שונים אחרים המבוססים על גבינות עיזים מצד אחד  ומוצרים על בסיס סויה וחלב אורז או חלב שקדים מאידך. 

 כמו כן לצרוך מזונות כגון טחינה, חומוס, ממרח שקדים כדי לגוון את מנות החלבון שלנו ולהגביר צריכה של סידן ולא רק ממוצרי חלב. 

 לצרוך שמנים טובים כגון קנולה, שמן זית, שמן אבוקדו, לתיבול סלטים ובישול. 

 לגוון צריכה של לחם , להמעיט בשימוש של לחם אחיד, וקמח לבן ולגוון בקמח מלא, קמח כוסמין, קמח שיפון, קמח אורז, קמח טפיוקה, קמח אורז, קמח חומוס, לאפייה של עוגות, עוגיות, לחמים ודברי מאפה. 

מומלץ מזון רך, לעיס, עשיר בנוזלים ולא מזון יבש כצנימים, קרקרים הדורשים ממערכת העיכול לעבוד קשה . 

לאכול אוכל ביתי מבושל ועשיר בצבעים, לתבל במלח וסוכר בצורה מבוקרת, עדיפות למזון מבושל, אפוי, מאודה ולא מטוגן. 

תפריט תזונתי המורכב מפחמימות מורכבות, קטניות, אגוזים שקדים, פירות יבשים, ירקות ופירות טריים ומבושלים הוא מומלץ, בשרים דלים בשומן כעוף, הודו, דגים אפויים או מבושלים ולא בשר אדום העשיר בשומן רווי .

 השמנה היא מחלת המאה העשרים והעשרים ואחת. עודף משקל משפיע מאוד על בריאות האדם וכמובן בריאות מערכת העיכול. רבות דובר על מגיפה זו. השמנה מביאה למחלות כרוניות שונות ,לשימוש בתרופות כרוניות היוצרות תופעות לוואי ולעיתים מביאות לשימוש בתרופות נוספות. 

חשוב ורצוי לשמור על משקל תקין, דרך תזונה , דרך פעילות גופנית, דרך העלאת המודעות לבריאות. 

 מצד שני רזון יתר, אנורקסיה, בולימיה , הרצון לרזות מהר ולצרוך חומרים להרזייה גם כשהם ממקור "טבעי" יכול להביא לנזקים, לשינויים גופניים, בריאותיים לא טובים, להתמכרות.

תקשיבו לגוף , תקשיבו לרחשי ליבכם היו אמיצים כדי לבקש עזרה ולעצור הדרדרות גופנית, לעצור שינוי גופני, בריאותי שיכול להביא למחלות שונות, קשות שלעיתים קשה לתקן. 

מערכת העיכול היא המערכת החשובה בגוף, אם היא חולה אזיי כל הגוף חולה. זו לא קלישאה זו אמת. תפקידנו לדאוג שמערכת זו תקינה,בריאה ומאוזנת. לאכול נכון, לעשות פעילות גופנית, להקשיב לגוף להעלות מודעות לבריאות אלו הם מספר כללים כדי למנוע מחלות. 

מאחלת לכולם בריאות, 

אתי. 

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

4 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל eti19651 אלא אם צויין אחרת