88
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

הבלוג של בתיה דורון

מבשלת, מצלמת, מטיילת, כותבת, מסקרת

קוד חופשי

פתחתי בלוג נוסף, אשמח אם תרשמו לקבלת עדכונים

  http://batyadoron.blogspot.co.il/

מעדני יחיעם

הוזמנתי לסיור בלוגרים ועיתונאים במפעל מעדני יחיעם שנמצא בקיבוץ יחיעם בגליל המערבי.

בעבר, גם במסגרת אירוע בלוגרים, כתבתי כאן.

הכתבה הזו מביאה מביאה לצרכן הישראלי, מוצרים שטרם הכיר.

כיבוד קל חיכה לנו בכניסה - שימו לב לקולאז'ים, תודה לגל מאירי

אחרי ששבענו, שמענו הרצאה מפיו של יוחאי ויסמן מנכ"ל יחיעם


 

תמיר דגן, מנהל השיווק של יחיעם: פיתוח מוצרים חדשים בתחום מעדני הבשר מהווה אתגר לחברות המובילות את הענף. "אנחנו מביאים אל הצרכן הישראלי מוצרים שהוא טרם הכיר". מעדני יחיעם, יצרנית הנקניקים והפסטרמות המחזיקה בכ-15 אחוזים בנתח השוק בישראל, יצאה לאחרונה עם מספר פיתוחים חדשים של מוצרים אשר מייצבים וממתגים את יחיעם כאחת משלוש החברות המובילות בארץ בענף הנקניקים.

תמיר מספר גם על התהליך של פיתוח של נקניק חדש ועל הפיכת החברה ליצואנית הבשר מספר אחת  בישראל: "אנחנו כבר כמה שנים טובות בקדמת הבמה. חדשנות זאת האסטרטגיה שלנו. אנחנו מביאים חדשנות אל הצרכן הישראלי, מוצרים שהוא לא הכיר, שהם נמצאים רק בחו"ל, לרוב בצורות לא כשרות ודברים מיוחדים ואנחנו הופכים אותם לכשרים".

הולכים למפעל, בדרך ריקי ואני מצטלמות

בגלל הסטריליות במפעל, רמת התברואה וההגיינה הגבוהה, מקפידים כאן מאוד גם לעובדים וגם לאורחים, על חבישה של כובע וחלוקים חד פעמיים, שטיפת הידיים במים וסבון במערכת ממוחשבת וחדשנית בכניסה, ואפילו שטיפת סוליות הנעליים

הרעיונות למוצרים חדשים מגיעים מכמה מקומות. מגיעים מהסתכלות על השוק – אנחנו נמצאים בשוק, אנחנו מסתובבים בתוך המדפים, נפגשים עם הקניינים, עם הלקוחות. אנחנו רואים שיש ביקוש למשהו, שיש איזשהו מוצר שיש לשנות אותו, לשפר אותו, שצריך להביא אותו בתצורה אחרת וזאת בעזרת הטכנולוג, מנהל שיווק, אנשי מכירות. לדוגמה, רואים נקניק שנקרא מעושן איטלקי, נקניק ותיק, ידוע שיש אותו לכל החברות. אנחנו אומרים בוא נעשה לו פיתוח, נעשה מעושן איטלקי בתערובת תבלינים. דוגמא נוספת, נקניקיות בארץ נמכרות באריזות ואקום – אנחנו באים ואומרים, בוא נתן לצרכן יתרון של פתח וסגור. זה לא איזשהו רעיון שמגיע ממחקר אסטרטגי בלתי רגיל, אלה רעיונות שבאים מתוך הסתכלות על השוק, שימושים, מה הלקוח אוהב. כמובן שזה מתחבר אח"כ ליכולות טכנולוגיות אבל קודם כל זה הרעיונות.

כן אלו נקניקים

חלק מהרעיונות נלקחים מסיורים בחו"ל. למשל, אתה מסתובב בתערוכה בגרמניה ורואה מוצר שהוא מאד יפה ומושך, אבל אין לו כשרות בארץ. זה לא פשוט, צריך לזה הרבה מאד התאמות. לדוגמה לרוב העולם יש נקניקי "ראו" סלאמי שתהליך ההכנה שלהם הוא מאד מורכב ולא פשוט, זה תהליך של התססה. כדי לייצר את הנקניק הזה אורך תהליך של חודשיים לפחות. יש להתאים את זה לציבור הישראלי ולהשתמש במרכיבים כשרים וצריך לעשות התאמות וזה עניין של פיתוח טכנולוגיה, ניסויים וכו'.

כפי שכתבתי למעלה, בלטו מאוד הצורך וההקפדה על תברואה והגיינה, חדשנות טכנולוגית ובקרת איכות ברמה גבוהה מאוד

את הרעיונות שואבים מכל הנ"ל, יש צוות קבוע שיושב אחת לשבוע שנקרא "צוות ועדת פיתוח". הצוות כולל את מנכ"ל החברה, טכנולוג המזון הראשי, מנהל השיווק ומנהל התפעול ולפי הצורך מגיעים כלכלנים וצוות של המפעל, ומחליטים על מה שמים את הדגש. ברגע שמקבלים החלטה לשים את הדגש על משהו, זה עובר לשלב פיתוח אצל טכנולוג, הוא צריך להביא קודם את המוצר, לפתח את המוצר, עד הגעה לשלב סיום שבו מחליטים על סוג האריזה ומעבירים את המוצר לעיצוב על סמך המיצוב שקבענו ואז משיקים אותו.

היו רעיונות שלא הצליחו, מי שעוסק בפיתוח מוצרים חדשים צריך לקחת בחשבון את הסטטיסטיקה שמצביעה, במקרה הטוב, על 30% הצלחה. מוצר שלא הצליח לדוגמה – צלי הודו למעדנייה. מאד טעים והולך מאד בחו"ל אבל בארץ לא נקלט.

יש לנו הרבה מוצרים מוצלחים, לדוגמה הסלאמי האיטלקי, צרפתי וגרמני (הרץ), סרוולד, קורנדביף, פסטרמה של פעם, פסטרמה על גחלים ועוד. מדובר בטכנולוגיה גבוהה, מוצרים יקרים שסף החדירה של המתחרים הוא גבוה.

ההצלחה של יחיעם הינה גם מעבר לים. החברה נחשבת ליצואנית המובילה של מעדני בשר מישראל לארה"ב ואירופה. מעמדה של יחיעם התחזק, כאשר רכשה לפני כשנה את אייבלס אנד היימן האמריקאית. מותג מוכר ויצרנית ותיקה עם היסטוריה של כ-60 שנה בשוק הנקניקים, ומוצרי המעדנייה הכשרים בארה"ב.

"לקהל היהודי, וזהו רוב הקהל שלנו בייצוא, אין את כמות האלטרנטיבות שיש בארץ והוא יחסית מוגבל. אנחנו נחשבים כיום ליצואנים מספר אחד בארץ, בעיקר ב-3 מדינות - צרפת, אנגליה והרבה לארה"ב. בישראל אין ייצוא של מוצרי בקר ולכן לפני כשנה רכשנו את חברת הנקניקים האמריקאית אייבלס אנד היימן בעלת ותק של 60 שנה בשוק הבשר הכשר בארה"ב. בזכות הרכישה אנו מעניקים לצרכן האמריקאי אפשרות לטעום ממוצרי יחיעם המגוונים. יש לנו מס' כשרויות שאנחנו עובדים איתם בחו"ל, בהן כמובן כשרות של רבנות ישראל, הרב באבד, כשרות של ה- OU ובצרפת הכשרות היא בד"כ של הרבנות הראשית. מעל ל- 20% מהתוצרת של מעדני יחיעם היום מיוצרת עבור ייצוא. האפשרות לגידול היא דווקא לא מהצרכן היהודי האמריקאי, אלא מהצרכן הכללי האמריקאי. אנחנו בהחלט מעריכים שאנחנו נכפיל את הייצוא שלנו במהלך השנה-שנתיים הקרובות".

ואחרי הסיור אנחנו הולכים לשתות בירה בפאב בירה המלכה - מבשלת הבירה שבקיבוץ יחיעם נולדה מתוך אהבתו לתחום של אסף לביא, שנטש את הפאבים שלו בתל אביב, ועבר מהעיר הגדולה ליישוב האקולוגי כליל בגליל ## הדרך אל מלכת הבירות. קראו עוד עליו, כאן.

ולאחר הבירה, מסיירים בגן לאומי  מבצר יחיעם

הנוף מתצפית המבצר

לאחר הסיור במפעל, שמחתי להיווכח שהמפעל מקפיד מאוד על הפרטים הקטנים, אני אישית ולבית קונה רק את המוצרים שלהם ואני שמחה לדעת שהמוצרים עוברים כאן תהליכים מבוקרים וממוחשבים בטכנולוגיה חדישה. הסיור בפס היצור של המפעל חשף לפנינו מפעל המקפיד על הפרטים הקטנים והרגשתי שבתור צרכנית נאמנה יש לי את מלא ההבטחה שהמוצר שאני קונה אכן עבר תהליכים מבוקרים בתנאים ובטכנולוגיה חדישים.

 תודה לכל מי שביקר והגיב לי בבלוג

תודה למירב בורמד על הסיור למפעל יחיעם ולמבשלת בירה מלכה על האירוח 

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

26 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל בתיה דורון אלא אם צויין אחרת