55
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

חברות מבשלות

קחו תמר !

השבוע קיבלתי מ"מועצת התמרים" אריזת התנסות עם שני סוגי תמרים: תמר דרי ותמר מג'הול. תמר דרי לא הכרתי ואני אף פעם לא קונה ממנו. אצלנו בבית מעדיפים את המג'הול השמן והבשרני, שנמצא באורח קבע על השיש במטבח, וכשבא משהו מתוק, מושיטים אליו את היד. 

את התמר "דרי" לקחתי לארוחת בוקר בעבודה, והוספתי ליוגורט 1 וחצי %, עם בננה חתוכה ומעט קינמון. זו הייתה ארוחת הבוקר הטעימה והמזינה שלי. (אם אתם ממש רוצים לשדרג, אפשר להוסיף גרנולה, להזליף כפית של סילאן מעל, שקדים לא קלוים ועוד).

את המג'הול השארתי בבית, לא הכנתי ממנו לא סלט, לא העמקתי אתו את צבע החמין, לא הכנתי עוגיות ולא ממתק. פשוט לאכול אותו כמו שהוא. כי "יותר מזה אנחנו לא צריכים....". 

לקראת הכנת הרשומה, נכנסתי קצת לקרוא על זן זה בויקיפדיה ושמחתי לקרוא שישראל היא היצואנית הגדולה בעולם של תמרי המג'הול. רוב היצוא מתבצע מבקעת הירדן, שם נהנה התמר מתנאי אקלים אופטימליים לגידולו: תנאי יובש וחום המאפשרים לפרי לעבור את כל שלבי ההבשלה שלו בצורה מאוזנת. 

אם אתם מחפשים עוד סיבות לאכול תמרים, ריכזתי לכם כמה:

 התמרים, בשונה מפירות יבשים רבים, מתייבשים באופן טבעי על העץ, כחלק מהליך ההבשלה הטיבעי שלו, ללא כל צורך בתהליכי ייבוש מתועשים ובשימוש בחומרים משמרים.

  תכולת השומן בתמרים היא אפסית, מה שגורם לצפיפות קלורית נמוכה, יחסית למתוקים אחרים. 

  תכולת הסיבים התזונתיים בתמר גבוהה מאוד, קצב ספיגת הפחמימות לדם הוא נמוך ולכן התמר מקנה תחושת שובע לאורך זמן

  הסיבים התזונתיים שבתמר יכולים לסייע בשמירה על תפקוד תקין של מערכת העיכול, במניעת עצירות ומניעת תהליכים סרטניים במעי הגס, גם בזכות נוגדי החימצון שהתמר עשיר בהם.

  התמרים עשירים בפחמימות זמינות, המספקות את הצורך באנרגיה לפעילות השרירים. זו הסיבה שאכילת תמרים לפני ואחרי פעילות גופנית מומלצת מאוד.

  התמרים דלים בנתרן ועשירים באשלגן. יש לזה חשיבות בהפחתת רמות לחץ הדם. כמו כן, התמרים עשירים במגנזיום ומכילים סידן.

  התמרים עשירים בפולפנולים - שהם נוגדי חימצון המעכבים את חמצון ה - LDL -הכולסטרול הרע ומנטרלים רדיקלים חופשיים

 

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

23 תגובות

העורך בחר...
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל חברות מבשלות אלא אם צויין אחרת