00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

No Radiation

לבלוג החדש

פרוטוקול בדיקת קרינה אלטרנטיבי

בדיקות הקרינה המבוצעות על ידי מודדים מוסמכים הם לפעמים מאוד שיטחיות ולא מספקות.
כפועל יוצא במקרים רבים, ביחוד בבתי הספר מבוצעות הבדיקות בצורה שלא מאפשר ניתוח או הבנה של רמות החשיפה.
להלן מוצעים דגישים ופרוטול אלטרנטיבי, שאם תוודאו שהמודד עובד על פיו, תוכלו להפיק יותר נתונים והבנה מהדוח שלו.
עוד על הבעיות של מדידות קרינה ראו - http://www.norad4u.co.il/emr-measurement-h/professional-measurment-h#TOC--1

 

בהגדרת וביצוע הבדיקה צריכים לבוא לידי ביטוי הדגשים הבאים:

1. העמסת הרשת הנבדקת (חשמל, סלולרי, אלחוטי).

2.  ביצוע הבדיקה בשעות העומס

3. ביצוע הבדיקה במספר מקומות בכל חדר

4. ביצוע ניתוח תדרים בנקודות הקשות ביותר.

5. רישום רמות המדידה המקסימאליות בכל נקודה, גם אם הם נמוכות מאוד.

6. חיפוש מקורות הקרינה והגורמים לקרינה.

7. המודד המוסמך חייב להבין את הסיכון בחשיפה לקרינת רדיו וקרינה מרשת החשמל ברמות נמוכות מאוד ומכיר ברגישות לקרינה כנגרמת מקרינה.

 

הגדרות הבדיקה באופן ספציפי לבתי ספר ובדגש על בדיקות קרינת רדיו:

  1. על ידי מדי קרינה המכסים את כל תחום התדר הנבדק. אם יש מקורות קרינה כדוגמת ראוטרים אלחוטיים DUAL BAND המשדרים גם בתדר של 5GHZ מד הקרינה והגלאי צריכים להיות כאלה שמסוגלים למדוד תדר זה.
  2. מד הקרינה למדידת קרינת רדיו צריך להיות בעל נתון SAMPLING RATE (קצב מדידה, כלומר מספר הפעמים בשנייה שהמד מודד את הקרינה) גבוהה ככל הניתן, לפחות מעל 1000 פעמים בשנייה. נתון נמוך יגרום לכך שהמד לא "יראה" אותות מהירים כגון WIFI.
  3. את מד הקרינה יש להפעיל במצב בו ימדדו שיאי הקרינה (PEEK) ולא ממוצע (AVR).
  4. המדידה צריכה להתבצע בשעות העומס תוך כדי העמסת רשת החשמל, רשת הסלולר וה WIFI בכיתה.
  5. לפחות בשתי כיתות, שאינן ממוקמות בסמיכות, יש לבצע שתי בדיקות. הראשונה כאשר המחשבים הניידים לא מעמיסים את הרשת והשנייה כאשר המחשבים הניידים מורידים/מעלים קבצים דרך רשת WIFI (אפשר להשתמש באתר youtube). כך ניתן למדוד את השפעת העמסה של הרשת האלחוטית על רמת הקרינה ולהשתמש במדד זה לניתוח המצב ביתר הכיתות מבלי להפריע יותר מידי על המידה למהלך השיעורים.
  6. אם בבית הספר מותר השימוש בסלולרי בכיתה יש לבצע את בדיקות קרינת הרדיו כאשר הסלולריים של התלמידים נמצאים בכיתה. זאת כדי לכלול את הקרינה הנפלטת באופן כמעט רציף מהסלולריים החכמים של התלמידים בזמן השהייה בכיתה. 
  7. בדוח המדידה יש לציין רמות קרינה נמדדות במספר רב של נקודות בכיתה (לפחות 5) ובכל חדר. ציון רב של נקודות יאפשר הבנת דפוס פיזור הקרינה בכיתה. ציון נקודה אחת בלבד אינו מספק.
  8. בדוח המדידה יש לציין רמות קרינה נמדדות גם אם הן נמוכות מ 0.001 מיקרו וואט לסמ"ר. רישום "קטן מ 0.1 מיקרו וואט לסמ"ר" אינו מאפשר קבלת מידע מהימן מהדוח, לא יאפשר הבנת דפוס פיזור הקרינה בכיתה ולא יאפשר הבנת הסיכון בחשיפה והשפעתה על ילדים הרגישים לקרינה.
  9.  יש לבצע את המדידה על ידי מודד מוסמך המודע לסכנות החשיפה לשדה מגנטי בתדר נמוך והן סכנות החשיפה לקרינה בתדרי רדיו-סלולר -אלחוטי.
  10.  בנקודה בה נמדד קרינת הRF (רדיו סלולר אלחוטי) הגבוהה ביותר בכל איזור (כיתה, חדר, שטח פתוח, וכו) יש לבצע ניתוח תדרים (במצב MAX HOLD בו נשמרים שיאי הקרינה על התצוגה), על פני לפחות 6 דקות, על מנת להבין מהם האותות המרכזיים אליהם נחשפים הילדים בכיתה. יש לרשום את התדרים של 5 האותות המרכזיים בדוח.
  11. . במהלך המדידה אין לבצע ממוצעים של התוצעות, לא על פני ציר הזמן ולא על פני מיקום (כלומר מיצוע בין כמה נקודות מדידה באותו חלל).

 

 

 

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

קוביית אלבום
קוביית FACEBOOK LIKE
מבקרים מה 20-10-2009
free counters
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל no rad אלא אם צויין אחרת