ממעמקים

גן הקקטוסים

חג סוכות, שוב חופש, איזה כייף אפשר לישון עד שעה מאוחרת.. לא צריך להילחץ בבוקר... ככה חשבתי, לקטנציק היו תוכניות אחרות, ביום הראשון שיצא לחופשה השקים קום, לא סתם השקים קום.. התעורר ב - 06.40 .. שתבינו ביום רגיל הילד קם ב - 07.15..

סיפרתי לו סיפור ומשכתי עוד כמה דקות, וזהו קמנו... השעה 07.00 כולם בבית עדיין ישנים.. הכנתי לו מטרנה (הוא אומר: "אננה") וישבנו ככה בקשט לראות קצת טלויזיה.. אחרי כמה דקות הקטנצ'יק התייאש.. טוב נו חייבים לעשות משהו... הלבשתי אותו  התלבשתי גם, הכנתי תיק עם מים וסנדוויצ'ים ויצאתי איתו , בהתחלה לא  היתה לי תוכנית , חשבתי אני אתחיל לנסוע ונראה... וככה היה התחלתי לנסוע, הקטנצ'יק בכיסא שלו מבסוט ומחייך.. החלטתי ניסע לכיוון חולון יש שם מה לעשות..

והנה אנחנו מגיעים לחולון, אני נזכרת בגן הקקטוסים שביקרנו בו לפני כמה שנים.. פינת חמד בלב העיר, לשם נלך...

הגענו לגן, חוויה מרהיבה, זה מקסים שבאמצע עיר ענקית כזו יש פינת חמד יפה כל כך... קקטוסים וצברים מסוגים שונים ממלאים את הגן, קטנים וגדולים בעיקר ירוקים, כמובן שיש עוד כמה צבעים.. הגן בנוי על כמה דונמים טובים ויש בו גם פסלים של חיות. בגן יש גם כלוב ענקי של תוכים, אז הנוף מרהיב וציוץ הציפורים במיוחד בשעת בוקר מוקדמת כמו שכתבתי, היו פתיחת יום מוצלח... האמת שקצת "קינאתי" בדיירים שגרים מסביב לגן וככה פותחים את היום שלהם, בהתבוננות לתוך הגן המקסים הזה!

גם אוריקוש היה מוקסם, הסתכל ובחן, הקשיב לציפורים, הסתכל על הפסלים - שמח!!

הנה התמונות...

היינו שם שעה קלה והמשכנו, כמו שכתבתי בחולון יש המון אטרקציות.. אז במרחק הליכה יש את הגן היפני, גן קטן וחמוד שבנוי בסגנון יפני עם המון ירוק ופגודות, מפלים קטנים ו - שקט.. משם המשכנו לפינת החי של חולון , פינה מקסימה עם המון חיות שאפשר ללטף ולהאכיל.. שרקנים, ארנבים, טווסים, עיזים, תרנגולות, ברווזים ועוד... ואין צורך להכביר במילים - אורי הרי "חולה" על חיות.. (לצערי  כשהגענו לגן היפני ולחי בחולון  הנייד שלי נדם.. לא הטענתי אותו מספיק אז לא צילמתי - בפעם הבאה...)

אז לסיכום היה בוקר של כייף, אפילו שהתחיל מוקדם.. נהננו מאוד (אי אפשר שלא להנות עם אוריקוש..) חזרנו הביתה עייפים - (אורי נרדם ברכב) ורעבים.. חזרנון בדיוק לארוחת צהריים משפחתית...

מהרשת.....

טלפון: 5027422, 5569962

פקס: 5017115

דואל: gnkaktus@netvision.net.il

מפה/כתובת: שד' ירושלים 85 פינת משה שרת

שעות פעילות: אוקטובר - יוני

ימים א' – ה' בין השעות: 8:30 - 14:30.

ערבי חג: 8:30-12:00

דמי כניסה: הכניסה ללא תשלום!

גן הקקטוסים ע"ש נחום ויהודית ארזי הינו גן מיוחד במינו המאפשר למבקר בו חשיפה חויתית לעולם הצומח.

הגן נוסד בשנת 1976 על בסיס אוסף הקקטוסים של נחום ויהודית

ארזי והוא משתרע על שטח של כ 5.5 דונם.

בגן צמחיה סוקולנטית (צמחים בשרניים) ומיוצגות בו מספר משפחות אך מרבית

הצמחים בגן שייכים למשפחת הצבריים  Cactaceae .

בגן נערכים סיורים מודרכים לאוכלוסיות יעד שונות, בכל הרמות.  לבתי הספר אנו מציעים לשלב במסגרת תוכנית הלימודים בטבע ובמדעים הדרכה בגן תוך שימת דגש על נושאים שונים במדעי הצמח.

הגן היפני

מפה/כתובת: שד' ירושלים 39

תחבורה: קו 89 (אגד)

דמי כניסה: המקום פתוח לקהל, הכניסה – חופשית!

הגן משתרע על שטח של 1.8 דונם והוא כולל מוטיבים שונים הקיימים בגנים יפנים: צמחייה ייחודית, מפל מים, בריכת מים, פרגולות, ריהוט במבוק, גזיבו ופינות ישיבה

פינת החי של חולון - חי חולון

*סגור בימי שישי וערבי חג

קבוצות מאורגנות מעבר לשעות הפעילות מוזמנות בתיאום מראש

דמי כניסה:

15 ש"ח לילד (כרטיס לילד כולל עלות כניסה להורה מלווה אחד)