1515
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

החיים שלי (או של אחרים)

מילקי בסוכה בברלין - סיפור חכמים לשבת ולחג

מעשה ברבי עקיבא ורבי אלעזר ורבי אליעזר ורבי ששון ורבי שמחה ורבי יוסף בעל הנס ורבי שמעון בעלה של רינה ורבי יהושע ורבי בוריס שהיו מסובין בסוכה בברלין ותהו איך הם הגיעו לשם ומדוע.
אמר רבי עקיבא: "רגילים אנו להתאסף בבני ברק או לכל הפחות בדרך לבני ברק. תמה אני מה אנו עושים בעיר זרה זאת."
אמר רבי אלעזר: "לא היינו יכולים להגיע לכאן לולא רצונו של הקדוש ברוך הוא, כנאמר – 'כשאלוקים רוצה – אפילו מטאטא יורה'. על כן ברור שאנו פה לשם שמיים"
הסכים איתו רבי אליעזר והוסיף: "מן הסתם הועברנו בדרך נס אל הכרך הגדול והנורא הזה בכדי לעשות מצווה"
 
שאל לו רבי ששון: "ואיזו מצווה יכולה להיות זאת? חשבתי כמובן על מצוות ישיבה בסוכה, אך מצווה זו אפשר לקיים גם בבני ברק ואין צורך להיות מוקפים בגויים לקיומה"
חשבו כל הרבנים מחשבות עמוקות ולא הצליחו לרדת לחקר המצווה המופלאה המצריכה את ישיבתם דווקא בברלין.
אמר רבי שמחה: "מילא אם היינו מוצאים את עצמנו בסוכה בעיר תרבותית כמו לונדון או ניו יורק (שלא סתם ראשי התיבות של שמה הן נ"י והמהדרים קוראים לה נ"י נ"י) אבל דווקא בברלין?"
 
נעלב רבי יוסף בעל הנס וקרא: "ברלין היא עיר תרבותית מאוד! יש בה מוזיאונים, פסלים, אנדרטאות, אתרים היסטוריים..."
קטע אותו רבי שמעון בעלה של רינה ושאל: "ואינך רואה בעיה דווקא עם האתרים ההיסטוריים?"
ענה לו רבי יוסף בעל הנס:  "אולי קצת... אבל לא נתת לי לסיים! יש בה גם סופרמרקטים!"
התפלאו והופתעו הרבנים לשמוע אמירה זאת ורבי יהושע שאל: " ממתי מצינו כי סופרמרקטים הינם סממן תרבותי?"
ענה לו רבי יוסף בעל הנס: "צודק אתה ידידי המלומד ברמיזתך כי סופרמרקטים הם לא סממן לתרבות. אבל..."
קטע אותו (שוב) רבי שמעון בעלה של רינה וקרא: "רינה אשתי תמיד מסתובבת שעות בסופרמרקטים! אין ספק שזהו בילוי תרבותי!"
כחכח רבי יוסף בעל הנס בגרונו ואמר: "אם יורשה לי להמשיך... סופרמרקטים הם אולי לא סממן לתרבות, אבל סופרמרקטים זולים הם מאוד תרבותיים"
לאחר שסיים את דבריו הוא הרים את ידו והצביע על השולחן שעמד במרכז הסוכה.
 
הסתכלו הרבנים על השולחן שהיה עמוס מאכלים רבים מעוררי תאבון עד שכמעט כרע תחתיו מעומס הכיבוד ופיהם התמלא ריר.
נמלא בהם רצון עז לסיים את הסיפור ולשבת לאכול, אבל רבי בוריס שאל: "למה יש כל כך הרבה מילקי על השולחן?"
אמר רבי עקיבא: "שנו חכמים: מילקי הוא טעים"
הוסיף רבי אלעזר: "על שלושה דברים ארוחה חלבית עומדת: על הפשטידה, על הבלינצ'ס ועל המילקי"
הפטיר רבי אליעזר: "בסוכות נהוג לאכול מילקי כי החלק התחתון מסמל את הסוכה והקצפת מסמלת את הסכך. יש עדות בהן נהוג לאכול קרמבו מסיבות דומות"
 
עמדו הרבנים להסתער על השולחן אבל רבי ששון עצר אותם כשקרא: "כעת הבנתי הכל!"
"מה בדיוק הבנת?" – שאל אותו רבי שמחה כשהוא כבר אוחז כפית בידו הימנית ומילקי בידו השמאלית.
"הבנתי למה אנחנו בברלין" – ענה רבי ששון – "פשוט, פה המילקי עולה רק שקל ולכן כיוון שבעל הבלוג רצה להסעיד אותנו במילקי ולא לפשוט את הרגל הוא העביר אותנו לברלין!"
 
שמחו מאוד הרבנים לפיתרון התעלומה (בעיקר בגלל שלא היה צורך לערב את הבלש השמן שוודאי היה פותר אותה אבל בתהליך היה גומר לפחות חצי מהאוכל) ורצו סוף סוף לאכול כשהפעם עצר אותם רבי יוסף בעל הנס בשאלה: "ומה עם הכשרות?"
 
כבמטה קסמים מצאו עצמם הרבנים מסובים בסוכה בבני ברק כשעל השולחן מילקי אחד לכל אחד מהם ולא יותר.

 
מוסר השכל: טובה סוכה צרה במולדת ממילקי זול בברלין (אבל גלידה משובחת באיטליה עדיפה על שניהם)
 
חג שמח ושבת שלום!
 
בקשה מיוחדת מהקלפטה הפולניה: אם אתם בלוגרים מנוסים הגרים או עובדים באזור חיפה, הקלפטה תשמח אם תוכלו לייעץ לה בתשלום בנושאים הקשורים לעריכה, עיצוב, שיווק הבלוג וכדו'.
נא לפנות אליה במסר.
 
והרשומה המומלצת – בית הבראה לצעצועים – בבלוג של ori0911
 
 
 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

65 תגובות

תגיות
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל motior אלא אם צויין אחרת