אמא של...

חופשה בממלכה הבריטית 7

לונדון, אחח... לונדון.

כשתכננו את הטיול מאוד רציתי לסיים בלונדון. רציתי ללכת לקובנט גרדן ולקמדן מרקט. רציתי לראות מחזמר. לא הכנתי תוכנית מסודרת כמו הטיול בסקוטלנד. החלטתי שבלונדון נזרום עם מה שיוצא. המלון היה במיקום מצויין. זה היה הדבר היחידי הטוב בו. בעצם גם העובדה שארוחת הבוקר הסתיימה בתשע וחצי.

החסרונות היו לא מעטים. קודם כל הרבה מדרגות. לאחותי שהתאכסנה בדירה חביבה למדי היו ארבע קומות ללא מעלית. לא נורא בלי מזוודות. אני ובני, שוכנו בחדר פרטר, קומה אחת למטה, מתחת לרחוב עם חלון שפנה לחצר. החדר היה קטנטן ואני הרגשתי שהקירות סוגרים עלי. הלילה הראשון היה נורא. בבוקר דיברתי עם פקידת הקבלה והיא הבטיחה להראות לי חדר אחר, קומה רביעית אבל עם מעלית. לקרוא לזה חדר זאת מחמאה גדולה. חדר ארונות אולי, עם מיטה ובלי מקום לזוז.

בשני הלילות הבאים, ישנתי אצל אחותי.

אבל, לונדון.

קמנו בבוקר, אכלנו ארוחת בוקר קונטיננטלית סבירה למדי, וההפתעה הגדולה מבחינתי היה הקפה שלראשונה היה לי טעים.

החלטנו ללכת למאדם-טוסו. בילינו שם כמה שעות הצטלמנו עם כל מיני סלבריטאים משעווה, היה נחמד. היה קטע מצחיק עת צילמתי את התמונה הבאה, והבנות שירדו אחרי נגעו בו, והסתבר שהוא רק מעמיד פנים שהוא פסל.

כשיצאנו משם, החלטנו להמשיך ללונדון-איי, הגלגל הענק. היו לנו כרטיסים משולבים, מאדם טוסו-לונדון איי-דאנג'ן.

היה נחמד לראות את לונדון מלמעלה.

הדאנג'ן היה ממש צמוד, וכיוון שהיה סיור החלטנו למצות את היום. טחוב, חשוך אבל מעניין ומאוד מהנה בסך הכל.

אחרי היום העמוס למדי, חזרנו למלון והלכנו לישון.

למחרת נסענו לקמדן מרקט.

מצד אחד, עוד שוק. מצד שני שוק כיפי שממש נחמד לבלות בו את כל היום. שוב קנינו קישקושים ומתנות, הפעם קניתי לאחותי צעיף במתנה וגם אחד לעצמי.

חוץ מצעיפים קנינו סט תמונות של לונדון שהנער רצה וגם אכלנו שם באחד הדוכנים.

אחרי קמדן, נסענו להרודס, כי האחיין שלי שמע על קניון בן שבע קומות וממש רצה לראות אותו.

בממלכת הילדים נתקלנו ביוני. ההורים של יוני גרים בהוד השרון והוא חי בלונדון. הוא היה נחמד, הדגים לילדים קסמים, והקדיש להם זמן יותר מלשאר הילדים.

הם נהנו מאוד.

אני הלכתי להציץ בחדר התה. היה תור ענק. בכלל היה תור בכל קומת האוכל לכל המסעדות.

כמות הבורקות (אלה שמכסות הכל פרט לעיניים) היתה כזאת שלא יכולתי לשאת.

את הערב סיימנו דוקא במקדונלדס.

למחרת הלכנו לקובנט גרדן. בשונה מאדינבורו, ששם היו מופעים לכל אורך הרחוב בו טיילנו, כאן המופעים התרחשו בנקודה אחת.

ראינו מופע אחד, ואחר כך עוד אחד. הסתובבנו קצת בין הדוכנים ואחר כך המשכנו לטייל לכיוון רחוב אוקספורד.

התלבטתי אם להכנס לפריימארק, אבל אחותי לא כל כך רצתה.

החלטנו לחזור למלון ובערב לצאת לטייל שוב לראות את לונדון מוארת בלילה.

אחרי שכבר חזרנו, הרגשתי חסרת מנוחה והחלטתי לצאת לבדי לשופינג.

נסעתי ברכבת התחתית לפריימארק ובדקתי את הסחורה. התור לתאי המדידה היה ארוך ביותר ואני לא באתי ללונדון בשביל קניות. מול המראה, על החולצה שלי, מדדתי חולצה אחת, וכייון שהיתה טובה לקחתי עוד ארבע בצבעים שונים. אני מצטערת שלא לקחתי עוד כמה, כי המחירים ממש מצחיקים והאיכות ממש טובה. אחרי שמיציתי את תאוות השופינג, יכולתי לחזור למלון. התקלחתי ונחתי ובערב יצאנו להפרד מהעיר המוארת.

בבוקר, קמנו בחמש, יצאנו לכיוון הרכבת התחתית שהגיעה בדיוק בזמן ונסענו להית'רו.

גם שם היו לנו כמה הרפתקאות.

המזוודות שקלו קצת יותר מידי והעברנו חלק לתיקי היד.

ולסיום- לא הערכתי את המרחקים הגדולים בהית'רו והגענו לשער המטוס עשר דקות אחרי הזמן שבו סוגרים את השער.

כמעט נשארנו בלונדון אבל אני התחננתי והם היו נחמדים והרשו לנו לעלות על המטוס.

בזמן ההתרחשות הדרמה היתה מאוד גדולה, אבל אחרי שכבר היינו במטוס, ובכלל אחרי שאנחנו כבר בבית זה פרט שאם לא יצויין כאן כלל לא ייזכר.

הגענו לנתב"ג ביום שישי בשעה שלוש וחצי בצהריים על פי התכנון.