הבלוג והצילומים של טואית

הטיול לקמצ'טקה (2) - ברוכים הבאים לקמצ'טקה

בשדה התעופה של פטרופבלובסק - בני המשפחות מחכים מעבר לשער קבלת הפנים

המבנה הטופוגרפי של החיבור היבשתי בין חצי האי קמצ'טקה ליבשת אסיה אינו מאפשר תחבורה יבשתית, כך שניתן להגיע אליה רק בדרך הים או בטיסה.

בכל יום ישנה טיסה ממוסקבה, הלוך ושוב. של מטוס בואינג 777 של חברת אירופלוט ששומר על הקשר עם העולם. הטיסה אורכת בין 8-10 שעות. ישנו  קשר אווירי גם עם יעדים אחרים.

ידענו שאנחנו מגיעים לאזור בלתי מפותח מבחינה תיירותית אך למרות זאת לא ציפינו למה שראינו כשהגענו.

המטוס על 600 נוסעיו נחת על מסלול נחיתה משוכלל שמשרת גם את הצבא הרוסי, עד כאן הציביליזציה.

את הדרך מהמטוס לבית הנתיבות עשינו ברגל עם תיקי היד בדרך חתחתים.

"ברוכים הבאים" - נכנסנו דרך שער קבלת הפנים

מחכים למזוודות. מזל שבדיוק פסק הגשם.

המזוודות הגיעו ודרך פתח צר שנראה כמו כניסה לשירותים, נכנסנו עם מאות הנוסעים לקבל את המטען.

על הקיר היתה מפת קמצ'טקה עם אתרי התיירות שבה.

בפנים - מאות הנוסעים שמנסים להגיע אל המזוודות שלהם.

חדר המזוודות עבר לאחרונה שדרוג ונוסף לו מסוע אוטומטי באורך כולל של כ-10 מטר... מה שהלך שם ראוי לתיאור ספרותי. אבל הכל בשקט ובלי עצבים.

אנסה להביא תאור קצר: אנשים עמדו בעיגולים זה אחר זה, כשכל אחד מנסה לשפר עמדות ולהגיע קרוב יותר למסוע. הגבוהים שראו מרחוק את המזוודה שלהם מגיעה, הכריזו על כך ואז הקרובים למסוע השתדלו לתפוס אותה ולהעבירה ליעד מעל ראשי האנשים שעומדים מאחוריהם.

גם אנחנו ניסינו להשתלב. חבל היה על המאמץ. המזוודות שלנו היו מסומנות בחגורה ירוקה שנקשרה סביבן וכולן הגיעו ביחד בסוף...

רוב הנוסעים היו כמובן בני המקום והמטען שלהם היה עטוף היטב בניילונים וסרטי הדבקה. אני חשבתי שהעטיפה היא בגלל תנאי השדה, כדי שלא ירטבו בגשם ואולי גם בשלוליות, אבל היו גם הסברים שזה כדי למנוע גניבות. הם כנראה ידעו למה זה נחוץ. בכל אופן מראה מוזר.

מכיוון שמרוב הריגושים והחוויות לא צילמתי את המזוודות בהגעה לשדה התעופה, הקפדתי לצלם ביציאה.

ו

צילמתי כאן עוד משהו יפה במיוחד

בית הנתיבות

אנחנו נכנסנו לתוך הבניין רק בזמן היציאה מקמצ'טקה

עלינו על מניבוס (היינו קבוצה קטנה- עשרה אנשים כולל המדריך שלנו מהארץ) ויצאנו לדרכנו לבית המלון היחיד בפטרופבלובסק. רוב המכוניות מיובאות מיפן ושם נוהגים בצד שמאל, זאת אומרת, מכוניות עם הגה ימני, מיד שמנו לב לכך, למרות שברוסיה נוהגים בצד ימין.

כל הדרך משדה התעופה לעיר עברה לאורך חורש צפוף ושדות פתוחים. שולי החורש והשדות היו מכוסים בשפע של פרחי בר בשלל צבעים ולי היה מאוד חבל שלא יכולנו לעצור לצלם. זה אחד החסרונות הענקיים של טיול קבוצתי מאורגן.

כבר בדרך לבית המלון קיבלנו בתדהמה את הידיעה שעקב עבודות תחזוקה, אין מים זורמים בפטרופבלובסק. אולי מחר, אולי מחרתיים... יחזרו המים...

אנחנו אחרי יום טיול במוסקבה ב- 36 מעלות, אחרי עוד כ- 9 שעות טיסה והבלגן בשדה התעופה. הכי רוצים מקלחת טובה. היינו אובדי עצות. ממש בלתי מתקבל על הדעת.

אחרי שעת נסיעה הגענו לבית המלון. בית המלון היה כבר ערוך היטב ל"אין מים".

בית המלון "פטרופבלובסק", היחיד בעיר. מגורים נוספים לתיירים יש בבתי התושבים - צימרים.

לבית המלון יש לטפס על שני גרמי מדרגות. ואין בל-בויס לעזרה.

המדריכה-מתאמת הרוסיה, לוסי, קיבלה את פנינו כבר בשדה התעופה.

בחורה לבבית וחמודה, דוברת אנגלית ומאוד משתדלת לפתור את כל הבעיות. יצרנו אתה קשר מאוד קרוב. היה מאוד נעים להיות בחברתה.

בהמשך היא היתה לי לעזר רב.

בתוך המלון  מקבלת את פנינו פקידה - שומרת, חמוצת פנים

ובכל קומה ליד המעלית היה שלט:

מ- 1/08 ועד 04/08  לא יהיו מים. המלון שולט במצב. אנחנו הגענו ב- 1.08 ...

ואכן!  Everything is under control

בכל קומה עמדה חבית מלאה מים נקיים

גם בשרותים הצמודים, אמבטית הישיבה היתה מלאת מים. אין מה להגיד, רואים שזה לא מצב נדיר והמלון מתורגל למצבים כאלה. הבעייה היתה שאנחנו לא מתורגלים ולמרות המוכנות ההרפתקנית איתה באנו, על מקלחת חמה היה לנו קשה לוותר.

עד מהרה, בעזרת לוסי והמדריך שלנו והרבה רצון טוב, נמצא הפתרון. ​השעה היתה לפני הצהרים ובתכנית היום עוד היה לנו סיור בעיר ונסיעה לנקודת תצפית, אבל לפני כן ניסע לעיירה לא רחוקה במיוחד, לפרוטינקה, בה אנחנו אמורים לישון מספר לילות בהמשך. בפרוטינקה ישנן בריכות תרמיות וכמובן, מקלחות חמות... מה יותר טוב מזה?