אמא של...

חופשה בממלכה הבריטית 6

לסיטר היא עיר שבאופן יחסי קרובה ללונדון (כשעה וחצי עד שעתיים מהכניסה ללונדון). בחיפושי אחרי תוכניות לטיול, נתקלתי בכתבה הזאת ומשם לקחתי את הסיור באולפני וורנר-ברוס, שם צילמו את סרטי הארי פוטר, ואת ההמלצה על המלון בלסיטר. חוץ מזה, קראתי שם על שוק העתיקות בניוברי וגם על סטונהנג'. הגענו ללסיטר בערב, ולפיכך פספסנו את השוק שהוזכר בכתבה הקודמת. למחרת היה יום ראשון, בו רוב השווקים באיזור סגורים והחלטנו (לשם שינוי), לקום מאוחר, לאכול ארוחת בוקר, לנוח, ללכת לבריכה או סתם לקרוא ובשתיים לצאת לכיוון אולפני האחים וורנר, כדי להגיע בזמן לסיור של ארבע וחצי שהזמנו מראש עוד לפני שנסענו.

את הילדים מאוד ריגש הפוסטר בעברית

וכך היה. לאולפנים הגענו בשלוש וחצי ונכנסנו די בהתרגשות. לצעירים נתנו פספורט, שאותו אמורים להחתים בכל מיני נקודות. למרות שעדיין היה זמן, הרשו לנו להכנס לפני. ההזמנה נועדה כדי לווסת את המגיעים, אבל לא מקפידים על השעה המדוייקת, מסתבר.

כאחת שקראה את כל הספרים וראתה את כל הסרטים, היה ממש נהדר. הילדים והנוער מאוד נהנו, והתלהבו מההחתמה בפספורט שקיבלו. הנער ביקש לקנות בירצפת בכוס למזכרת. לא ממש התלהבתי מהטעם אבל הוא כן. בגמר הסיור הגענו לחנות ושם הוא ביקש לקנות שרביט. היתה התלבטות בין השרביט של דמבלדור לשרביט של וולדרמורט ששניהם היו הכי יפים. אני הכרעתי דמבלדור. אני בעד הטובים.

דגם של הוגוורטס

הערת ביניים בקשר לחנויות המזכרות. בכל אתר שהיינו בו יש חנות. מוכרים שם כל מיני דברים קשורים ולא קשורים במחירים די מופרזים. אני אוהבת מזכרות אבל בבסיסי אני אדם פרקטי ואני לא אספנית של מחזיקי מפתחות. אבל מצד שני שרביט? כוס בירצפת? בעיני זה שווה.

אחרי הארי פוטר, חיפשנו מקום לאכול. מצאנו פיצה האט והיה די מאכזב. ביקשתי פיצה במחבת (העבה) עם תוספת אצבעות בצק. מסתבר שתוספת אצבעות בצק הולכת רק על פיצה דקה. אז מאוד הגיוני להתעלם מהבקשה הראשונה של פיצה עבה ולא להגיד לי שזה הולך רק בפיצה דקה. פיצה יו-אס-אי מתחת לבית יותר טעימה.

חזרנו למלון והלכנו לישון.

למחרת, אחרי ארוחת הבוקר, נסענו לשוק העתיקות בניוברי. מאוד רציתי לראות שוק עתיקות. לאכזבתי הגדולה הגשם שלא פסק מלרדת, גרם לכך שהדוכנים שהיו אמורים להיות בחוץ, לא היו. בבנין המקורה היו דוכנים אבל גם הם התחילו לסגור מוקדם בגלל מיעוט המשתתפים. בכל זאת הצלחתי למצוא שני פריטים שאהבתי.

משם, נסענו לסטונהנג'.

אתר העתיקות הזה מתוייר מאוד ולא ניתן להתקרב ממש לאבנים, הן מוקפות גדר חבלים נמוכה, אבל עדיין הן מרשימות למראה.

אחרי הביקור באתר נכנסנו לאוטו ושמנו פעמינו ללונדון.

החזרנו את האוטו בשדה התעופה והיה לנו קטע אי נעימות קל עת גבו מאיתנו 150 פאונד על שריטה בתחתית הפגוש הקדמי שלדבריו של הבודק, לא היתה כשלקחנו את האוטו.

ניסינו להתווכח אבל זה היה בלתי אפשרי, חוץ מזה היה לנו ביטוח אז ויתרנו.

השאטל של חברת ההשכרה לקח אותנו לתחנת הרכבת התחתית של הית'רו, ושם גם עשינו כרטיס אויסטר זה כמו הרב-קו שלנו, אבל עם אופציה לטעינת כסף ולא כרטיסים. עלות הכרטיס היא 5 פאונד שמקבלים בחזרה כשעוזבים. כל נסיעה מורידה כסף מהכרטיס בזמן היציאה מהתחתית ואם נוסעים ב-7 פאונד במצטבר, אז זה לא לוקח יותר כסף. חוץ מזה, ילדים עד גיל 12 יכולים לנסוע בלווית מבוגר ללא עלות, כך שלאחותי זה היה אפילו יותר חסכוני.

התחתית לקחה אותנו בקו פיקדילי ישירות לתחנה שליד בית המלון שלנו. יצאנו מהתחנה, הלכנו ארבע דקות והגענו למלון מייפלאור שהיה הבית שלנו למשך ארבעת הימים הבאים.