00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בחירות נכונות

שגרה מתחדשת

שגרה מתחדשת

 

 

 

 

 

 

 

ככל שאני זוכרת, מעולם לא נתקלתי בסוג כזה של ויכוח סביב פתיחת שנת הלימודים. לרוב היו אלה עיצומי מורים שאיימו לשבש את פתיחת שנת הלימודים באופן שיביא את הצדדים לחתימת הסכם ותוספת לגיטימית לשכרם.
אבל הדיון הספציפי לימינו נוגע למלחמה. כן. אנו חיים במלחמה כבר חודשיים ושאיש לא ינסה להסביר לנו שזה רק “מבצע” עם מטרות ברורות של התחלה, אמצע וסוף. כי אם כך הוא, ברגע זה הייתי יותר מכל שמחה לדעת: מה יהיה בסופו ומתי?
ברור לכם שלבקשות שלי יש שותפים רבים. עשרות אלפי תושבים, וביניהם הורים ותלמידים במערכת החינוך, מבקשים לחזור לשגרת חייהם שמשמעה גם לשוב אל ספסל הלימודים. אלא שלא כולם שווים במערכה הזו. לא כולם יכולים לשוב למסגרת ובטח שלא להתרכז וללמוד בנחת. ילדים רבים במרחב הדרום ובעוטף ישראל נמצאים ממש ברגע זה מחוץ לביתם, נודדים בין מלון, לסבתא או לחברים. משפחות שלמות מתארחות בבתים של אנשים טובים מחוץ לתחום 40 הקילומטרים ואינן יכולות לשוב הביתה. מטחי המרגמות מסכנים את חייהן באופן מיידי עד שבלתי אפשרי לחיות תחת התרעה מתמדת 24 שעות ביממה, 14 שנים רצופות.

 

מתוך פרויקט "נתיב לשלום" של האומנית הקרמיקה צמרת זמיר במושב נתיב העשרה

 

 

משרד החינוך ופיקוד העורף מדברים על פתיחת שנת הלימודים. אישית גם אני בעד. מוטב להם לילדים שיהיו במסגרת אחת, שילמדו לפי מערכת מותאמת, שיקבלו פעילויות העשרה מגוונות, שיאפשרו להם לשתף את המורים והחברי במה שעל ליבם, ושישוחחו עם אנשי מקצוע על הקשיים הרגשיים והאחרים. הילדים בכל קשת הגילאים ראויים לאוזן קשבת. המערכת אמורה לספק לתלמידיה ביטחון (מקלטים, מיגוניות ודומיהם) ולזמן אנשי מקצוע בנוסף על המורים והיועצים.
אני זוכרת שבמלחמת ששת הימים הייתי בכיתה ג’. ביום הראשון למלחמה, יום שני השישה ביוני, שעה קלה אחרי שיום הלימודים נפתח כרגיל, הגיעו האוטובוסים הצהובים של המועצה האזורית והחזירו אותנו הביתה למושבים. מאז לא שבנו לבית הספר עד לסוף המלחמה, אבל כבר למחרת למדנו בבית העם ובמועדון במסגרות רב גילית כשהתיכוניסטים היו למעשה המורים.
גם בנתונים של היום אפשר לייצר לטובת ילדי הדרום פתרונות מגוונים. הם יכולים ללמוד במקלטים או במרחבים מוגנים. הלמידה המתוקשבת מרחוק אפשרית היום יותר מתמיד. ניתן “לפזר” את המורים בין היישובים, לרכז קבוצות לימוד קטנות בבתים באופן שישמור על מסגרת חינוכית חליפית ויקדם סוג של שגרה.
הטרור הזה שואף לזרוע בנו פחד ולשבש לנו את החיים. אני מאמינה שהשגרה היא המענה הנכון לטובת ילדינו ובטח לטובת כולנו.

שנת לימודים פוריה

 

 
 
 

בסדרת 10 מפגשים. מפגש עשירי במתנה 0506489787

הרשומה עלתה לראשונה בעשר פלוס פורטל הורים ומתבגרים. 

 
 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

9 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל תפו ופוזה אלא אם צויין אחרת