אמא של...

חופשה בממלכה הבריטית 4

אחרי אדינבורו, הגיע הזמן סוף סוף לחפש את נסי. בערב הקודם החלטתי עם עצמי שמחר אני נוהגת. להניח את הפחדים שלי מפני הנהיגה בצד. האמת, אחרי שישבתי ליד אחותי מספר ימים, היה נדמה לי שאני אצליח. ובאמת, לזכור לנהוג בשמאל, להכנס לכיכר משמאל, לצאת מחניה או לפנות בכביש דו-סיטרי לנתיב הנכון, כל אלה הצליחו לי ממש בקלות. הבעיה העיקרית היתה לאזן את הרכב במרכז הנתיב. הבן שלי טען שאני מתקרבת מידי לשמאל, אני קצת חששתי מהקרבה לימין, אבל בסך הכל הצלחתי לא רע לדעתי.

רוב הכבישים באיזור הזה בסקוטלנד הם בעלי שני נתיבים די צרים. מידי פעם כשרכב בא ממול, צריך להצמד לשמאל כדי שהמראות לא יתחככו, כך לפחות הרגשתי. מצד שני, כל הזמן מתחזקים שם את הכבישים. מגיעים לקטע שיש בו רמזור בנתיב אחד, מחכים לאור ירוק ואז נוסעים בנתיב הנגדי כשהמכוניות ממול מחכות. מאוד מסודרים שם.

אז נסענו לכיוון פורט-אוגוסטוס. מזג האוויר היה איום ונורא. ירד גשם בלי הפסקה, מה שהיה מעצבן אבל מצד שני אילו היינו נוסעים ביום הזה לאדינבורו זה היה מקלקל לנו את כל הטיול בעיר. בפורט-אוגוסטוס רצינו לשוט באגם אבל הסתבר שהכל היה מלא בשעה שהגענו והיה להם שיט רק בעוד שעתיים. החלטנו לוותר. נסענו לטירת אורקהארט שהיא טירה הרוסה הצופה על הלוך-נס. הטירה היתה כלולה גם היא באקספלורר-פס וכך ניצלנו אותו עד תומו. הסתובבנו בין ההריסות, צפינו באגם, חיפשנו את נסי אבל היא סירבה לצאת, כנראה בגלל הגשם.

לוך נס

טירת אורקהרט

כשיצאנו, ראינו קיר עם המילה להתראות בכל השפות, כולל בעברית. הבן שלי התרגש מזה יותר מכל דבר אחר.

החלטנו לחזור הביתה דרך אינברנס, כך שבעצם הקפנו את כל לוך-נס בנסיעה הזאת.

בבית, הכנו ארוחת ערב (ספגטי ודג סלמון) ואחר כך ארזנו. בבוקר, עזבנו את הבית שנהנינו בו מאוד, בסביבות השעה אחת-עשרה ונסענו דרומה. החלטנו, לפני עזיבתנו את סקוטלנד לבקר באקווריום בקווינספרי. לטעמי, האקווריום קטן, לא מרשים אבל המחיר לא זול. גם הילדים והנוער חשבו שהוא לא ממש מספק. לא הייתי באקווריומים אחרים, אבל הנער כן. ברור שאם הם היו שוחים עם כרישים- האטרקציה של המקום- אולי זה היה אחרת אבל זה היה ממש יקר (90 פאונד) וגם לא היה בתוכנית.

צפרדעים כחולות באקווריום בקווינספרי

עזבנו את קווינספרי, והמשכנו לנסוע לכיוון פרסטון, באנגליה. בדרך היה לנו שלט: ברוכים הבאים לאנגליה, וכך ידענו שחצינו את ה"גבול". פנינו היו מועדות לפרסטון שם הזמנו מקום ללילה אחד במלון הולידיי אין.

ומשהו נוסף על הסקוטים. מסתבר שחלק מהם רוצים להפרד מבריטניה ולהיות מדינה עצמאית. במקומות רבים היו שלטים בצבע כחול שהיה כתוב עליהם YES, ובמקומות אחרים שלטים סגולים שעליהם היה כתוב NO THANKS. ה"כן" זה בעד להפרד וה"לא תודה", נגד. בספטמבר יהיה משאל עם ואם יהיה רוב זה יעבור להחלטת הפרלמנט הבריטי שכנראה לא יתנגד, אם הבנתי נכון את מה שקראתי.