00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

"אִסְתְּרָא בְּלָגֵינָא קִישׁ קִישׁ קָרְיָא" - אהבה , מחשבות , מולטימדיה , אנימציה , קולנוע , יצירות

ברוכים הבאים!

צוק איתן - מבצע או מלחמה? (או: משל הסופרטנקר ובת היענה)

28/08/2014

אז צוק איתן - מבצע או מלחמה?

לפי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, מבצע יכול להימשך עד 35 יום. משמע צוק איתן=מלחמה ולא מבצע.

אך המדינה מתעקשת לשווק את הנ"ל כמבצע עם 30% הנחה על תושבי הפריפריה (שיקנו כנראה לצערנו גם בפעם הבאה באותו סופרמרקט בבחירות הבאות).

כאן תמצאו את הערך "מבצע" בוויקיפדיה: http://he.wikipedia.org/wiki/מבצע_מכירות

וכאן תמצאו את הפרשנות, הרי זה תפקיד התקשורת, לספק פרשנות. הרי מה היינו עושים ללא פרשנות התקשורת שבמשך 50 יום אמרו לנו שהמבצע יכול להמשך יום, יומיים או לכל היותר שבוע? מה היינו עושים ללא פרשנות התקשורת שפירשה לנו שיש סיכוי טוב ל"הפסקת  אש" בשעות הקרובות, למרות שיש סיכוי טוב גם שהפסקת האש תדחה... וואו!

במודגש הטקסט מוויקפדיה ולצידו דברי הפרשנות:  

"מבצע מכירות הוא פעולה שמבצע ספק במטרה לקדם באופן מרוכז את המכירות של מוצר או שירות שהוא מספק, ובמסגרתו מקבל הלקוח ערך מוסף כלשהו, שלא קיים במכירה הרגילה" - איזה ערך מוסף קיבלנו במבצע שלא היינו מקבלים במלחמה רגילה? מסקנה - זו מלחמה לכל דבר ועניין.

"הערך המוסף הנפוץ ביותר במבצעי מכירות הוא הנחה במחיר, אך הוא יכול להיות גם מתנה בעת הקנייה, הנחה לעתיד, הגרלה ועוד" - ההנחה שקיבלנו היא בגובה של 30%, בעיקר על תושבי הפריפריה. מתנה? את זה תמיד מבטיחים אבל לא מקיימים. הנחה לעתיד? כן, במבצע הבא. והגרלה? לצערנו בחיי אדם.

"המבצע גם נבדל מהמכירה הרגילה בכך שיש עליו מגבלות שונות. כך למשל, המבצע יכול להיות מוגבל בזמן" - אכן, 35 יום, לפי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, מעבר לזה זה כבר לא מבצע. שוב, מדובר במלחמה. "מוגבל בקהל היעד, מוגבל גאוגרפית" - כן, כבר אמרנו, בעיקר תושבי הפריפריה. בעיקר תושבי הדרום. "או כל מגבלה אחרת" – יעני זה סתם היה איזה מבצע מוגבל אחד. ר"ל "יא מוגבל!". "בכך משדר הספק ללקוח תחושה של הזדמנות שיש לנצל אותה, ובאופן זה מגדיל את המכירות" - מה אומר לכם. הזדמנות של "פעם בחיים". לצרכנים הפלסטינים והישראלים כאחד - אל תשכחו להגדיל את "המכירות" של הספק בבחירות הבאות, בתודה - הרשות להגנת הצרחן.

"לעתים, קידום המכירות אינו המטרה הראשית של המבצע" You think? "אלא רק אמצעי להשגת מטרה שיווקית אחרת" הממ זה נעשה מעניין. "כך למשל, יכול עסק למכור את מוצריו במחירי הפסד" - בינגו! "כאשר המטרה המושגת היא כניסה לשוק חדש" -  החמאס שניסה לעשות הפיכה ברשות הפלסטינית? הליכוד שניסה לרצות את ישראל ביתנו והבית היהודי? (ניסה, לא אמרנו הצליח). "מטרות אפשריות נוספות יכולות להיות שימור לקוחות קיימים" נאאא... הפוך גוטה. השלטון גם "שם" וגם "כאן" הפסיד את הלקוחות הקיימים. "פגיעה במתחרים, עבודה מול קבוצות לחץ (ועדי עובדים) ועוד" - טוב זה אולי כן.

"בחירת המבצע הנכון היא תהליך הדורש מקצועיות ותכנון מצד הספק, במטרה להגיע לשיווי משקל בין עלות המבצע ליעילות שלו" - מקצועיות ותכנון. נשמע מעניין. Look & Listen! האם זה כולל את ההתראות החוזרות ונשנות שנשמעו לגבי המנהרות והתעצמות מערך הרקטות של החמאס, וההתעלמות מהנושא? "גורמים שלוקחים בחשבון בעת תכנון מבצע הם מיצובו של המוצר בשוק, נתח השוק שלו, מצב המתחרים ותגובתם הפוטנציאלית למבצע, השפעות ארוכות טווח של המבצע, צרכי הלקוחות ועוד" - שום דבר לא נלקח בחשבון. נקסט. "למשל, מבצע של הורדה של 50% במחיר מכונית תביא להגברה רבה של המכירות, אבל תגרום לנזקים רבים לספק" נו בטח, מכרו אותנו בזול, זה בהחלט פגע בספק. ממש איינשטיין... "מצד שני, מתן כיסויי מושב במתנה לקוני מכונית עשוי להתקבל באדישות אצל הלקוחות ולא להשיג כל אפקט" - כיסוי זה נחמד. זה מספק הגנה. אבל זה לא מונע ליכלוך עתידי. טוב מה אומר לכם, העיקר שהספק שמר על הכיסא שלו.

לסיכום – אל תהיו צרחנים, תהיו צרכנים נבונים.

המצב הבטחוני זה רק סימפטום של מערכת מיושנת ולא אפקטיבית. ממשלות ישראל לא ידעו על יוקר המחיה? הן ידעו. הן קיבלו אינסוף דו"חות. הן לא ידעו על בעיית הדיור בר ההשגה? ידעו. הן לא ידעו על עניין המנהרות וייצור ואגירת הרקטות? ידעו. אבל מה לעשות שהמציאות הפוליטית-מדינית אצלנו היא על בסיס הזנחה ו"סופר-טנקר". מזניחים, מזניחים, מזניחים, עד שצריכים להזעיק את אותו סופר-טנקר מפורסם, לצאת למבצע מיוחד, שעולה הרבה. הרבה כסף. הרבה חיים... אז הנה, יש לנו כבר שם לוועדה הבאה – "ועדת הסופר-טנקר ובת היענה".

תמשיכו להצביע לאותם אנשים בבחירות הבאות ותצפו שהמצב ישתפר. "אי־שפיות זה לעשות אותו דבר פעם אחר פעם ולצפות לתוצאות שונות." -אלברט איינשטיין

מבצע צוק איתן

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

RSS
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל Noam S אלא אם צויין אחרת