החיים שלי (או של אחרים)

דיסני וורלד אורלנדו - הממלכה הקסומה (Magic Kingdom)

דיסני וורלד אורלנדו - הממלכה הקסומה (Magic Kingdo...
אחרי שלושה ימים ביוניברסל, הגענו לדיסני...
היו לי ציפיות גדולות מאוד מדיסניוורלד.
ביוניברסל שני הפארקים צמודים זה לזה וחולקים אותו חניון. דיסניוורלד הוא בשטח של עיר קטנה, עם כבישים מהירים פנימיים וחניונים ענקיים נפרדים לכל פארק.
זה השלט שקידם את פנינו כבר בכניסה למתחם על הכביש המהיר:

את היום הראשון התחלנו בפארק העיקרי – Magic Kingdom – זה שהטירה שלו נראית למרחוק

בהתחלה קצת הלכנו לאיבוד. לא הבנו את הגודל של המקום. למרבה המזל עובדת של הפארק נחלצה לעזרתנו וסייעה לנו רבות להתמצאות במקום.
אחרי שמגיעים בהסעה מן החניה לכניסה מסתבר שאנחנו עדיין לא בפארק אלא רחוקים ממנו ויש שלוש אפשרויות הגעה – בספינה, במונורייל (רכבת חד-פס) או באוטובוסים. אנחנו בחרנו ברכבת חד-פס שעדיין נראית עתידנית שנים רבות אחרי שנבנתה.

בדיסני יש מנגנון שנקרא FastPass+ - כל מבקר יכול לבחור שלושה מתקנים אליהם הוא יכנס ללא תור בחלון זמן מסוים.
מצד אחד זה מאוד נחמד, מצד שני לפעמים אנשים מחכים זמן רב בתור לעמדות ה-FastPass ולרוב אי אפשר להשיג שם את המתקנים שבאמת רוצים, כי הם מלאים מדי.
במסגרת המזל שלנו אותה עובדת נחמדה שפגשנו לקחה אותנו לעמדת ה-FastPass, בה עדיין לא היה תור וסייעה לנו להשיג כרטיסים למתקנים פופולאריים שרצינו.
עננת מוסיפה טיפ חשוב: כדאי לבחור את המתקנים ל-FastPass מראש דרך האפליקציה או האתר של דיסני.

ההתחלה הייתה מאוד מוצלחת. נהנינו ב- splash mountain – שיט עם מפל שהזכיר לנו את פארק היורה ביוניברסל, אבל היה רגוע בהרבה ובשיט של "שודדי הקאריביים" שהיה נחמד ולא יותר.

הדברים המוצלחים באמת מבחינתנו היו
  • Buzz Lightyear's Space Ranger Spin –דומה ל-Men in Black  ביוניבסל. התור למתקן  היה ארוך מאוד אבל לשמחתנו היה לנו FastPass למתקן אז לא חיכינו.
  • Haunted mansion – רכבת שדים מאוד מתוחכמת ומשעשעת. התור היה אחד הארוכים בו עמדנו (אני מניח שכשעה) ועוד חלקים  גדולים ממנו היו חשופים לשמש...
  • jungle cruise – שיט ב"נהרות העולם" עם כל מיני חיות פלסטיק. ההנאה העיקרית הייתה ממופע הסטנד-אפ של הקברניט שלא הפסיק לספר בדיחות מרגע שיצאנו לשיט עד שסיימנו אותו. גם פה התור היה ארוך מדי לטעמינו.
  • Mickey's Philharmagic – סרט תלת מימד שכלל קטעים מסרטים רבים של דיסני. אני קצת מתחרט שלא חזרנו אליו שוב.
  • Monsters inc laugh floor – מופע סטנד-אפ משעשע בכיכובם של דמויות מסרטי "מפלצות בע"מ" ובהשתתפות הקהל.

על space mountain עננת ויתרה אבל אני והילדים נהנינו. זאת מין רכבת הרים בחושך האמורה לדמות לנסיעה בחלל. שוב תורים ארוכים, אבל היה לנו FastPass.

ומטעמי נוסטלגיה הלכנו ל –
  • it's a small world – מסע רגוע בין בובות האמורות לייצג הרבה מדינות בעולם (גם ישראל כלולה שם)

• הספלים של הכובען המטורף – ספלים מסתובבים שעננת ואני ראינו בילדותינו בפתיח של תוכניות דיסני בטלוויזיה החד ערוצית.
    תודה ל-Yaelo1 שעזרה לי למצוא את הפתיח הנכון:

בסוף היום התחיל גשם טורדני שנמשך למעלה משעתיים (זמן ארוך מאוד לגשמי הקיץ בפלורידה) וגרם לביטול המצעד (Parade). זה גרם לנו לאכזבה קשה ובסופו של דבר ברחנו למלון יחסית מוקדם (בתשע בערב... הפארק פתוח עד אחת בלילה בקיץ!).
בדיעבד אני מצטער שלא ניצלנו את הזמן טוב יותר וניסינו להיכנס לעוד כמה מתקנים ולחזור לכמה מהיותר אהובים, אבל השילוב של התורים הארוכים והגשם הכריע אותנו.
הפארק הזה היה המאכזב ביותר מבין כל השישה שהיינו בהם (שניים של יוניברסל וארבעה של דיסני), כמובן בגלל הגשם ואולי גם בגלל הציפיות הגבוהות שהיו לי, אבל גם בגלל התורים הארוכים, הדוחק והצפיפות וגם בגלל שהרבה מהמתקנים הם מיושנים יחסית ופחות מוצלחים מהמקבילים שלהם ביוניברסל (אם יש כאלה).

עוד דבר לכאורה טריוויאלי  שתרם לחוויה השלילית היה מי השתיה שם – בכל הפארקים יש מתקנים למי שתיה קרים בנקודות רבות. זה מאוד חשוב בחום של פלורידה ובכל הפארקים שתינו ומילאנו בקבוקים ממתקנים אלה. רק בממלכה הקסומה המים היו פשוט מגעילים... כנראה בגלל שהמתקנים או הצנרת ישנים מאוד.

רציתי לכתוב על כל ארבעת הפארקים של דיסני ברשומה אחת, אבל שוב הרשומה התארכה וסקרתי רק אחד... אנסה לסקור את שלושת הנותרים ברשומה הבאה (לא מבטיח).