החיים שלי (או של אחרים)

סנט פטרסבורג – לא מה שחשבתי

קצת נעלמתי בחודש האחרון מהבלוגיה (למעט נוכחות מינימלית), אבל היו לי סיבות טובות לכך. נסעתי עם משפחתי לשלושה שבועות של חופשה בחו"ל.
אם אני לא טועה זאת החופשה הארוכה ביותר שלי אי פעם.

אני מניח שהחופשה הזאת תניב כמה רשומות. כהרגלי הן לא צפויות להיות אינפורמטיביות ובוודאי שהן לא יכללו תמונות של המקומות היפים בהן ביקרנו (אלא אם אקח כמה תמונות מעננת), אבל הן ודאי יאירו את הטיול באור שונה משהו מהמקובל.

הרשומה הראשונה היא כמובן על הביקור שלנו בעיר סנט פטרסבורג.
על סנט פטרסבורג שמעתי רבות במהלך השנים. זאת עיר היסטורית מעניינת שיש בה מוזאון מפורסם.
בעבר היה לחברה בה אני עובד משרד בסנט פטרסבורג רוסיה והייתה אפשרות תיאורטית שאגיע לבקר בו. התייחסתי לאפשרות הזאת ברגשות מעורבים – מצד אחד הייתי שמח לבקר במקום, אך מצד שני חששתי מביקור ברוסיה – בעיקר בגלל מה ששמעתי על המדינה באופן כללי אבל גם בגלל מזג האוויר (סטטיסטית סביר שהביקור שלי היה מתרחש בחורף) וגם בגלל שמועות על הפשיעה בעיר הזאת.

והנה בטיול האחרון יצא לי להגיע לעיר סנט פטרסבורג.
אבל לפני שאתאר את הביקור הזה – עצרנו בדרך בעוד עיר מפורסמת בשם אינוורנס.
באינוורנס שבסקוטלנד עצרנו לזמן קצר בירח הדבש שלנו. היינו בטיול באוטובוס אי שם בסקוטלנד והאוטובוס התקלקל בדרך. חיכינו בתחנה המרכזית של אינוורנס לאוטובוס חלופי.
כל מה שזכור לי מהעיר הוא ערפל וקור.

אבל אינוורנס בה עצרנו ביולי 2014 נראתה שונה לחלוטין מאינוורנס של ספטמבר 1993. זה היה יום קיץ חם ולח. העיר נראתה קטנה וחביבה.
חנינו לא רחוק מבניין העירייה ויצאנו לטיול רגלי קצר סביב אגם קטן לא רחוק משם.
בעצם זאת הייתה יותר בריכה טבעית גדולה מאשר אגם קטן.
הקפנו את האגם, ראינו בו קצת דגים, קצת פרחי מים וכמה צבי מים והחלטנו להמשיך בדרך.

הדרך התארכה הרבה יותר מהמתוכנן אבל בסופו של דבר הגענו בשלום למלון שלנו בסנט פטרסבורג.
סנט פטרסבורג נראתה שונה מאוד ממה שדמיינתי. קודם כל גם שם היה חם ולח.
שנית, הבניינים היו אמנם גדולים ברובם כמצופה, אבל מרוחקים מאוד אלה מאלה.

בהמלצת פקידת הקבלה נסענו למסעדה איטלקית לארוחת ערב (+צהרים. היינו הרבה זמן בדרך). אח"כ בילינו קצת בבריכה של המלון והלכנו לישון.
בבוקר נסענו כמובן למוזיאון המרכזי של סנט פטרסבורג.
מה אני יכול לומר? ציפיתי ליותר.

המוזיאון מוקדש ליצירותיו של הצייר סלבדור דאלי ומבוסס על אוסף אמנות פרטי (לשעבר) של זוג אספנים שגר במקום.
התערוכה מכובדת למדי, אבל יש בה להערכתי לא יותר ממאה תמונות. על חלקן יש הסברים מפורטים אבל על חלק לא מופיע הסבר כלל.
הסתובבנו קצת בחנות המוזיאון שכמקובל בחנויות כאלה הכילה הרבה פריטים נחמדים אך יקרים. חלקם כמובן קשורים רק בקשר עקיף מאוד למוזיאון. לדוגמא: מכיוון שלדאלי היה שפם מפורסם, נמכרו שם פריטים רבים הקשורים לשפמים – אך לא בהכרח לשפם המפורסם של דאלי.

אחר כך יצאנו לגינת המוזיאון – גינה נחמדה מאוד שכללה כמה פסלים בסגנון דאלי ומעין מבוך בצורת ספיראלה.
וזהו.

מכיוון שנותר לנו זמן, נסענו לראות את חוף הים של סנט. פטרסבורג – שהוא בעצם אחד החופים של מפרץ מקסיקו. חוף יפה למדי אבל חם... מאוד חם.

אני מניח שכבר ברור לכם שסנט פטרסבורג בה ביקרתי ממוקמת בפלורידה, ארה"ב ולא ברוסיה. כך גם אינוורנס (ב-1993 ביקרתי באינוורנס המקורית שבסקוטלנד).
אני חושב שעדיין השמות מחייבים והאמריקאים צריכים לנסות לשמור על קשר כלשהו בין העיר המקורית לבין העיר בארה"ב הנושאת שם זהה...