חיי

פורטוגל - היום השישי

Porto - Peso de regua - Lamego- Caldas de Aregos

בבוקר קיבל את פנינו יום יפיפה – צח, שטוף שמש, חמים ונעים. יצאנו לטיול בפורטו. העיר מלאה עליות וירידות וצריך להתכונן להליכה רבה ומאומצת אבל הנאה רבה בצידה. בניינים מצופים אריחים כחולים, תחנת רכבת שנראית כמו מוזיאון, כנסיות ממוקמות ברום ההר ובסופו של דבר נהר Douro החוצה את העיר ונישפך לים- שני גשרים ענקיים המקשרים בין שני חלקי העיר.  הגדה האחת מלאה יקבים לכל החפץ לביקור ולטעימות יין ובגדה השנייה – בתי קפה מלאים אנשים, דוכנים, חנויות וחגיגה גדולה. לא אכביר מילים, התמונות מדברות בעד עצמן, פורטו מרהיבה ויפה ונעימה. הצטערנו שלא הקצבנו לפורטו לפחות עוד יום אבל אנחנו עוד נחזור.

נסענו לחוף הים לאורך כביש ישר כמו סרגל שיוצא ממרכז פורטו וחוצה אותה עד הים av. de Boavista והגענו לשכונה/עיירה שנקראת Matosinhos

על חוף הים. חוף יפה, נקי עם חול זהוב ופסך ברונזה מעניין ( שלא הצלחתי להבין את מהותו כי הכיתוב היה בפורטוגזית ) ופסל תלת מימדי של רשת על מוטות פלדה -  שנע וזורם ומשנה את צורתו ברוח .

אכלנו ארוחת צהרים במסעדה על החוף ופנינו מזרחה לעל ה- N108-1 לכיוון נהר Douro – שחוצה את צפון פורטוגל ולאורכו משובצים כפרים. הכביש מתפתל ממש על גדת הנהר ומדי פעם הוא עובר לגדה השניה. הנסיעה לאורכו היה אחד מהטיולים והנופים היפים ביותר שהייתי בהם בכלל. מראות עוצרי נשימה . אפילו לא טרחנו להיכנס לעיירת שבדרך כי לא שבענו את המראות. כל כך נהנינו עד שהופתענו לגלות שהשמש שוקעת ועדין אין לנו מקום לינה. על הדרך, על שפת הנהר מצאנו מלון ארבעה כוכבים מודרני ומטופח (נעלי בית וחלוקי רחצה). למזלנו נותר להם חדר אחרון (60 יורו ).

בצמוד למלון היה ספא מפואר עם טיפולים שונים והשתעשענו לבלות את הבוקר בסידרת טיפולים אבל הדרך קראה לנו. ספא יש גם בארץ.