בלוג צילום - מצלמה חוצה גבולות

שביל ישראל היום הרביעי + החמישי - יומן מסע מצולם

ביום הרביעי של הטיול נכנסנו אל תוך שמורת נחל עמוד.
אחרי הליכה של שעתיים בערך כבר הגענו למקורות המים והחלטנו להתרחץ בפעם הראשונה אחרי ארבעה ימים. היה צונן.
אח"כ אכלנו צוהוריים בעין שכוי יחד עם עוד זוג מטיילים סטלנים מעומר שבדרום שפגשנו. מסתבר שגם הם עושים את שביל ישראל.
זה היה ביום של הגמר של היורוליג. אז הסטלנים אמרו לנו שהם עושים הפסקה מהשביל ועולים לצפת למצוא איזה מקום לצפות במשחק. אני ואייל ויתרנו.
נפרדנו מהם והמשכנו ללכת עם השביל.

הכניסה לשמורת הטבע נחל עמוד.

מעיין בנחל עמוד.

ברח לי השם של הצמח הזה...

תמונת פנורמה של הצוקים האדירים שהקיפו אותנו.

סיימנו את החלק העליון של הנחל בהצטלבות עם הכביש ליד תחנת שאיבה (כביש 85).
לעת ערב היינו צריכים למלא את מצבור המים שלנו לקראת יום המוחרת.
לפי המפה שלנו, אין מקורות מים בהמשך המסלול אז חייבים למצוא עכשיו מים.
החלטנו להחביא בצד את התרמילים שלנו ולקחת איתנו את הבקבוקים הריקים ולתפוס טרמפ לתחנת הדלק הקרובה שהופיעה במפה.
למזלנו, ראינו רכב חונה לצד הדרך. 2 זקנים יצאו ממנו והלכו הצידה לעשות את צרכיהם. היינו צריכים לחכות בצד עד שהם יסיימו.
ביקשנו מהם בנימוס לקחת אותנו טרמפ לתחנה הקרובה והם הסכימו.
התחנת דלק נמצאת בצומת כחֵל (לבית קפה קוראים "קפה נוף יפה") אכלנו שם ג`בטה עם חביתת ירק והיה טעים מאוד!

הנוף מתחנת הדלק.

לאחר מכן מילינו את המים וחזרנו אל הכביש במטרה לתפוס טרמפ בחזרה אל התיקים שלנו.
עמדנו בתחנת אוטבוס למשך כמה דקות עד שלפתע הגיע איזה תמהוני עם תיק קטן ומקל הליכה. היה לו
סכין של רמבו בתיק.
אחרי שיחה קצרה התברר שהוא דרוזי. הוא גם חיכה לטרמפ אז שאלתי אותו אם אפשר להצטרף. הוא אמר שכן.
אז ככה תפסנו טרמפ בחזרה אל המקום שבו החבאנו את התיקים שלנו - אני, אייל, ארבעה ערבים וסכין רמבו אחת בפורוד פוקוס.

אחרי נסיעה מורטת עצבים של 2 דקות הגענו אל המקום שהחבאנו את התיקים.
השמש כבר החלה לשקוע וליצור גוונים אדומים כתומים בשמיים.
עברנו במערה מתחת לכביש 85 והמשכנו עם השביל כ-20 דקות עד שמצאנו מקום יפהפה לחניית הלילה.
התחלנו להקים את האוהל עד שגילינו שאנחנו לא מוצאים את היתדות של האוהל! אייל הפך את כל התיק שלו ועדיין לא מצאנו אותם!
אחרי 5-7 דקות של חיפוש כאשר כבר כל התיק של אייל היא מפוזר שם בשדה, מצאתי את היתדות זרוקות על הרצפה.
אז המשכנו במלאכת הקמת האוהל ואז הבחנו שהמקום שבחרנו מלא באדמת טרשים וכל היתדות שלנו התעקמו בניסיונות הכושלים לתקוע אותם באדמה.

המקום בו הקמנו את האוהל.

לפתע, אייל מבחין בקבוצה של חיות יורדות מקצה ההר שנמצא מולנו.
לקח לי זמן להבחין בהם אבל זה היה מחזה יפה. אחרי 10 שניות של התבוננות שמנו לב שמה שיורד שם מן ההר אלו לא כבשים תמימות אלא.....חזירי בר!!!!
להקה של 10-13 חזירי בר יורדים במהירות מההר. ממחזה יפה לעיניים זה הפך לסיוט מצמרר.
זה היה נראה כמו קטע הזוי מתוך סרט הוליוודי זול, יכולתי לשמוע את מוזיקת הדראמה ברקע. פתאום ראיתי חזיר בר ענקי מרחרח ממש קרוב אלינו!

חזיר בר (למצולם אין קשר לכתבה) החזיר צולם בלאוס ע"י Hotguy.

הגיע הזמן לקבל החלטות מהירות וחשובות! הוריתי לאייל לפרק את האוהל ולארוז את הציוד בזמן שאני עומד על המשמר עם מקל ביד.
אייל הביא לי זיקוק במקרה שחזיר יגיע אז אני אמור לעשות משהו עם הזיקוק.
הזמן עמד כנגדנו והשמש החלה לשקוע והחושך החל להשתלט על העמק.
מהר מאוד הסתלקנו מהמקום ועלינו בחזרה אל הכביש. היינו מאוד מבוהלים. לא ידענו מה לעשות. תפסנו טרמפ עד לצומת קדרים.
משם לקחנו מונית עד לצומת גולני. מצומת גולני לקחנו עוד מונית עד לטבריה. בתחנה המרכזית של טבריה אכלנו פלאפל ובישרו לנו שמכבי ת"א זכתה בגביע.
לקחנו מונית לחוף השקמים בטבריה ושם בילינו את הלילה על שפת החוף בלי שום חזירי בר.

למוחרת התעוררנו בשעה 7:30 בבוקר. הכנרת לידנו וטבריה מלפנינו. אחרי מאורעות אמש ואחרי התייעצות קטנה ביני לבין אייל, החלטנו שהגיע הזמן לשים קץ לטיול.

מבט על טבריה.

עברנו את הקטעים היפים ביותר. הקטעים שנשארו לנו מוגדרים כ"משעממים" לכן החלטנו לתפוס טרמפ לתחנה המרכזית ולעלות על אוטבוס הבייתה.
היה טיול נהדר ומלא הרפתקאות.

תודה רבה לכל מי שהצטרף אליי ליומן מסע המצולם.