חיי

פורטוגל - היום הרביעי

AlcobaçaBatalha- FatimaTomarZezere- Coimbre

Alcobaça  מנזר מרהיב ואחד המונומנטים של מלך ספרד דון פדרו ופילגשו אינש שקבורים זה מול זה כדי שבעת תחיית המתים הם יוכלו לקום ולראות מיד זה את זה  (הרומן שלו עם פילגשו לא מצא חן בעיני אביו שדאג שהיא תרצח. נקמתו של דון פדרו ביועצים הייתה אכזרית – בעת הכתרתו לאחר מות אביו הוא הורה להוציא את גופתה מהקבר ולהלבישה בגדי מלכות ולהושיבה לידו. כל היועצים נאלצו לקוד לה ולנשק את ידה...).  המנזר עצום בגודלו ולא הצלחתי לצלם את כולו ולכן מצרפת תמונה מתוך ויקיפדיה

Batalha - עיירה נחמדה אבל בהחלט אפשר לותר עליה. מנזר Batalha  Batalha Monastery , הוא נחשב ליפה ביותר בכל חצי האי האיברי  מבנה אדיר במימדים שלא נתפסים קשה היה לי לצלם את כל המבנה מצרפת תמונה מויקיפדיה. אנחנו לא ניכנסנו, החלטנו שמספיק לנו ממנזרים אבל מבחוץ המבנה ממש מרשים כפי שאפשר לראות . לפי התיאור באתר הרישמי מדובר במבנה קשתות וצריחים, חלונות גותיים, גילופי אבן ופסלים בכל עבר.

Fátima  - בתחילת המאה ה- 19 התגלתה מריה בפני שלושה ילדים לטענתם היא גילתה להם שלושה סודות והבטיחה לחזור. המקום הפך למקום עליה לרגל מכל העולם כשאנשים המבקשים ברכה מסוימת חוצים את הרחבה לפני הכנסיה על הברכיים כשהם מתפללים ואוחזים במחרוזת תפילה. אמונה מפחידה בעוצמתה. מסביב למתחם עשרות דוכנים וחנויות שמוכרים חפצי אומנות הקשורים למקום ולסיפור.

Tomarעייר נעימה וחמודה שנהר חוצה אותה ומסביבו גן רחב ידיים.  במקום מוזיאון לתולדות האנוסים ( 1492 עם גירוש ספרד הגיעו יהודים מספרד להתיישב . תחת לחץ מלכי ספרש אולצו להמיר את דתם ורכושם הופקע, מי שסרב הועלה על המוקד.). בעיר יש גם ארמון- מנזר של מסדר הטמפלרים  Convento de cristo . אנחנו לא התאמצנו למצוא את המוזיאון ולא ביקרנו במנזר אבל טיילנו בעיר, על שפת הנהר וערכנו לנו פיקניק בגן המרהיב.

Zezere - הנהר הינו יובל של הנהר הגדול בפורטוגל - הטאחו. השיפוע שלו איפשר הקמת סכר ותחנת כוח. סייור חביב ונעים, שלא דרש עיקוף גדול.

Coimbra -הגענו אליה מאוחר. הגענו לאזור של מלונות לפי הדרכת הGPS. בתחילה חששנו כי חשבנו שהגענו לעיר התחתית אבל ראינו משפחות במלון ואכן בסמוך ממוקמות רוב המסעדות והמועדונים ונרגענו, ומצאנו מלון סביר ב50 יורו ללילה כולל ארוחת בוקר. העיר מפורסמת בשני דברים:

- עיר שהאוניברסיטה שבה ניבנתה בשנת 1290, ולה סיפריה יפיפיה ובה כ- 250.000 כותרים. הסיפריה לא פתוחה דרך קבע וצריך להמתין להיווצרות קבוצה כדי להיכנס אליה. אנחנו ויתרנו.

- אחד ממרכזי הפאדו של פורטוגל. מאחר וגענו מאוחר לא הספקנו לחפש ולמצוא מופע פאדו.

לכל חובבי המנזרים באזור נמצא מנזר סנטה אנה .

מאחר והגענו מאוחר לא היה זמן לחפש מופע פאדו אבל אכלנו במסעדה נהדרת ערימה של סרדינים קטנטנים מטוגנים שהזכיר לי טעם ילדות. אנחנו נהנינו מהאוכל ומהאוירה ומטיול בעיר וזה הספיק לנו.