44
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

SHOP&MORE

צנטרום סילבר -לתזונה מאוזנת של בני 50 פלוס

צנטרום סילבר -לתזונה מאוזנת של בני 50 פלוס

סקרים מראים שלכלל האוכלוסיה ולבני חמישים פלוס בפרט חסרים ויטמינים בתזונה היומיומית

מה עושים? משלימים עם צנטרום, 

מדובר בפורמולה מקיפה שמכילה 28 ויטמינים ומינרלים חיוניים.גם אנטיאוקסידנטים  שהם נוגדי חמצון.

הויטמינים והמינרלים שבצנטרום סילבר משלימים חוסרים תזונתיים שכל כך חיוניים בגיל זה.

לכל גיל יש לתת דגש על תזונה המתאימה לו, במולטיויטמין צנטרום סילבר יש כל מה שצריך ובמינון הנכון לדרישות הגוף בגילאים אלו.

 

אז מה כדאי לאכול, ולמה לשים לב בגיל הזה- והכל כדי להשאר חיוניים ומלאי אנרגיה..הדיאטנית של צנטרום משתפת בכמה עצות חשובות להרגשה טובה ולשמירה על בריאותכם.

  1. חשוב לגוון: לרוב, בגיל מבוגר התזונה פחות מגוונת עקב בעיות בריאות המגבילות את המבחר. לדוגמא תזונה לסובלים מבעיית כליות שונה מהתזונה של אנשים בעלי רמות כולסטרול וטריגליצרידים גבוהות ושונה מהתזונה המומלצת למניעת עצירות. בכל אחד מהתפריטים המומלצים לבעיות בריאות ישנן הגבלות הגורמות לתפריט להיות פחות מגוון. תפריט שאינו מגוון דיו עלול לגרום למחסור באחד מאבות המזון, כולל ויטמינים ומינרלים. עקב כך חשוב מאוד לגוון בטווח המזונות המומלצים, ובמידה והדבר אינו מתאפשר ברמה טובה כדאי להוסיף מולטיויטמין על בסיס יומי כגון צנטרום סילבר.
  2. הוספת דגים לתפריט פעמיים בשבוע: לדגים יש יתרונות תזונתיים רבים. החלבון בדג הוא איכותי ומכיל את מגוון חומצות האמינו הנחוצות לגופינו. בנוסף, הדג הינו יחסית דל בשומן רווי המצוי במוצרי בשר.

         דגים רבים כמו סלמון, הרינג, סרדינים, מקרל, טונה ועוד מומלצים לצריכה על ידי איגוד התזונה האמריקאי. דגים אלה מכילים חומצות שומן מסוג אומגה 3                המסייעות לשמירה על הבריאות.

  1. כמה אוכל לאכול? כמות המזון שיש לצרוך משתנה מאדם לאדם ותלויה בפעילות הגופנית שלו. במידה ונצרוך יותר מזון ממה שהגוף צריך, נעלה במשקל. לכן חשוב להקפיד על כמות המזון והקלוריות שצורכים וכן על הערך התזונתי שאנחנו מפיקים ממנו. לדוגמא: בננה בינונית = כוס חלב 1% = חטיף שוקולד קטן = 100 קלוריות. כדאי לחשוב מהו המקור התזונתי שיעניק לנו את הערך המיטבי לבריאותנו.
  2. שתיית מים מרובה: עם הגיל תחושת הצמא הולכת ופוחתת למרות שהגוף זקוק לאותה כמות נוזלים. יש להקפיד לשתות הרבה מים ללא קשר לתחושת הצמא. שתיית חלב, מרק, מיץ, תה וקפה מהווה גם מקור למים. נסו להקפיד על כמות מתונה של משקאות המכילים קפאין כמו קפה וכן על הגבלת המתקת המשקאות, בהתאם למצבכם הבריאותי.
  3. העשרת התזונה בסיבים תזונתיים: סיבים תזונתיים הינם סוכרים לא עמילניים מן הצומח שאינם מתעכלים. לסיבים יתרונות בריאותיים רבים כמו הפחתת הכולסטרול והסוכר בדם הסוכרתיים וכן קידום התנועתיות במערכת העיכול ולכן חשיבותם לסובלים מעצירות או אי סדירות ביציאות אשר נפוצה בגיל מבוגר. מזונות העשירים בסיבים תזונתיים: פירות וירקות טריים ומבושלים, אגוזים, קטניות ודגנים, בעיקר מלאים. חשוב להקפיד על שתייה מרובה כי הסיבים עובדים טוב יותר בנוכחות נוזלים, כך ששתייה מרובה עם אכילת סיבים עשויה להועיל לבריאות.
  4. תרופות עשויות לפגוע בספיגת ויטמינים: מחקרים שנעשו לאורך זמן העלו כי תרופות כרוניות מסוימות שנלקחות באופן קבוע, עלולות לגרום למחסור בויטמינים ובמינרלים חיוניים לגוף. התרופות עשויות לפגוע ברמת הויטמינים והמינרלים בגוף על ידי שינוי חילוף החומרים שלהם או על ידי פגיעה בספיגה שלהם מהמזון. בנוסף, תופעות לוואי, העלולות להופיע בעקבות נטילת התרופות, פוגעות במנגנונים מסוימים בגוף, לדוגמה: פגיעה בחוש הטעם או ירידה בתיאבון. כתוצאה מכך, נפגעת התזונה, המספקת לנו את מירב הויטמינים והמינרלים. לנוטלי תרופות קבועות מסוימות מומלץ ליטול מולטיויטמין העשוי לסייע במניעת מחסורים במרכיבים חיוניים. 

שתהיו לי בריאים!

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

סטטיסטיקה
מספר כניסות לבלוג מה - 08/2010
1,517,262
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל silvik123 אלא אם צויין אחרת