חיי

הטיול לפורטוגל- היום השלישי חלק ב'

Obidos- כ- 25 קמ' -  עיר ימי ביניימית מאוד יפה מומלצץ בכל אתרי התיירות. הגענו אליה לעת ערב.  אמת מים מרשימה וחניון מלא אוטובוסים של תיירים הממלאים בהמוניהם את הרחובות הצרים. לתיירים תמיד נלווים דוכנים שונים וחנויות מזכרות . יש בה מבצר וחומות טירה מהמאה ה- 12 שעל חלק מהם אפשר לטייל וגם טיילנו ןאין שם מעקות בטיחות או שלטי הזהרה או פיקוח והשגחה. החומות נגישות לכל מי שרוצה וכל אחד צריך לדעת את המגבלה שלו ולקחת אחרית. . שער העיר מעוטר גם הוא באריחים. אני פחות התלהבתי ממנה היא יפה ברמה מלוקקת ואת זה אני לא אוהבת ( כפי שלא אהבתי בטוסקנה ובפרובנס )בייחוד לאור העיירות הקטנות היפות והמאוד אוטנטיות  בלי הצפה של תיירים ( אבל מה אני מקטרת, גם אני תיירת...)

כל כך התלהבנו מחוף הים ( היום השלישי חלא א' ), היום ניגמר לנו לפני שהשלמנו את המסלול המתוכנן, אבל זה מה שאני אוהבת בטיולים שלנו, המסלול הוא רק המלצה. המשכנו 12 קמ' צפונה והגענו ל- Nazaré, שמפורסמת במראה המרהיב שנישקף מהצוק המשקיף על החוף. אפשר להגיע אליו גם ברכבל ומראה השקיעה מאוד מומלץ.

בכניסה לעיר מצאנו חדרים להשכרה. מתברר שהבעלים מתגורר במקום וכל האזור ויחידות הדיור שבו שייכים לו...בתקופה זו של השנה היינו היחידים ב"שכונה"...היחידה מאובזרת כולל מקרר ומטבח והכל בעלות של 30 יורו ללילה, לא כולל ארוחת בוקר אבל התארגנו עם המזון שהיה לנו בצידנית שאנחנו לוקחים איתנו כל טיול ולא נורא ששתינו קפה שחור בלי חלב...

התמקמנו ויצאנו לבלות ערב בעיר. הפעם לא לקחתי מצלמה כי צילומי הערב לא כל כך מצליחים לי, נסענו לאורך הטיילת והמראה של השקיעה היה מהמם הוצאתי מיד את הסלולרי והתחלתי לצלם. והרי התוצאה לפניכם אם כי במציאות זה באמת היה עוצר נשימה.

הצוק והעיר העילית היו עטופים בענן. העדפנו לעלות למרום הצוק עם הרכב ולא ברכבל– רוח חזקה וענן שקילקל את הראות, אבל עדיין המחזה היה מרהיב. בסמוך עמדה כנסייה שנערכה בה תפילת לילה, והפעם התפילה של נשים בלבד כשאת הטקס ניהלה אישה.

החלטנו לא לרדת לחוף ומסעדות התיירים שם, וחיפשנו מסעדה על הצוק. מצאנו מסעדה מקומית נחבאת באחת הסמטאות שאומנם לא השקיפה על הנוף אבל שם אכלנו ארוחה טעימה עם מלצר מקסים, בהמלצתו אכלנו את אחד מהמאכלים המסורתיים בפורטוגל (לא זוכרת את השם)– מעין תבשיל של אורז אדום עם מיני פירות ים – לובסטר, שרימפסים, צדפות – שמוגש בתוך סיר לוהט עם מכשירים לפירוק הלובסטר ( וקצת פישלנו...) והכמות ענקית שלא הצלחנו לסיים, ולכן גם לא הצלחנו לטעום מהקינוחים.  מובן שהוגשה לנו מנת הפתיחה המסורתית עם לחם טרי ולוהט עם חמאה, וממרח דגים. ביחד עם יין עלתה הארוחה כ- 30 יורו.