ממעמקים

נצרת עילית כמו שלא הכרתי.. בעצם לא הכרתי..

בעלי רועי  שיחיה נולד וגדל בנצרת עילית , כל המשפחה מצד אביו עדיין גרה שם. ההורים של רועי גרושים אמא שלו עברה למרכז ואבא שלו נשאר לגור שם. האמת שלא יצא לנו לבקר הרבה שם, בכל זאת המרחק ... (לא שזה תירוץ...) את החגים "הגדולים" ראש השנה ופסח אנחנו חוגגים יחד עם אבא של רועי שלמה ומצפינים לשם.. עד עכשיו נסענו לערב חג וחזרנו אחרי כמה שעות הביתה.. עכשיו אוריקוש כבר ילד גדול ואנחנו יכולים להישאר לישון.. אז את פסח האחרון כאמור חגגנו בנצרת עילית .

בערב החג התארחנו בביתו של בן הדוד של רועי ברמת ישי, בית מקסים עוף נוף מרחבי וירוק.. הינו 30 גברים נשים וטף והיה ממש כייף, משפחה מאוחדת ומגובשת. היו שם כל האחים של אבא של רועי, חלק מהילדים שלהם וכמובן הילדים של הילדים.. נכדים.. היה שמח!! האווירה היתה חגיגית משהו, השולחן היה ערוך לתפארת (ותודה למארחת ורד) והאוכל הוזמן מקיטרינג שמתמחה באוכל מרוקאי והיה טעיםםםםם ... חזרו מליל הסדר עיפים ומרוצים לנצרת עילית לשינה מתוקה... (הינו גמורים מעייפות נרדמנו תוך דקות)

למחרת התעוררנו למזג אוויר נפלא, מקלחת קצרה ארוחת בוקר טעימה שהכין לנו שלמה שיחייה ויצאנו לדרך.. רועי לקח את אורי ואותי  לטיול היכרות עם נצרת עילית... נסענו  בעיר עצמה, ראינו איפה רועי גר, איפה סבא וסבתא שלו גרו, ראינו את בית הספר בו למד, את המתנס, את המרכז, ואת השכונות החדשות שבונים שם עכשיו - ממש תנופה אדירה של בנייה.. האמת שלי היה ממש לא מובן הקטע של הבנייה הישנה בנרת עילית., כל העיר בנויה על הר ויוצא שיש שם בניינים שיש להם כניסה ויש דירות שממוקמות כמו בבנין רגיל למעלה - קומה ראשונה שניה וכו'.. אבל באותה כניסה יורדים למטה וגם שם יש דירות שלוש ואפילו ארבע קומות למטה ויש להן נוף זה לא שזה מרתף חלילה... אותו נוף - מדהים!!! גם אבא של רועי גר בבנין כזה בקומה שנייה לגובה ויש עוד שלוש קומות למטה , בהתחלה זה מוזר אבל מתרגלים...

אחרי הסיור בנצרת עילית נסענו לנצרת - רועי קורא לזה נצרת למטה...  כל הנסיעה היתה בפיתולים וגם קצת בסימטאות, טוב הרי כבר כולנו יודעים שבעלי ג'י פי אס ובטח בעיר שנולד וגדל בה... הבנייה בנצרת עתיקה וצבעונית, כמובן שבחג הכל היה פתוח שם והפך את הכל לתוסס יותר... ירדנו באיזשהו רחוב ועשינו תצפית, היה יום טוב עם ראות והנוף מרהיב.. אין על הצפון!!! אחרי הטיול ברכב נסענו להר הקפיצה משם אומרים, ישו קפץ...  העליה להר הקפיצה מקסימה , שביל בין העצים , הכל ירוק והאוויר אויי האוויר לא נשמתי אוויר כזה כבר שנים... נקי קר כזה - עושה צמרמורת... הגענו להר עצמו ועשינו תצפית מרחבית - נוף מדהים!!!! ורועי כמובן מסביר לי מה אנחנו רואים... איזה כייף שיש לו ידע עצום כזה...  אורי גם הוא חובב טבע קטן נהנה מהנוף ומהצבעים... אחרי הטיול המקסים וההיכרות עם נצרת עילית, נסענו שוב לרמת ישי לארוחת צהריים טעימה וחברותה טובה ...אח"כ נסענו הביתה... היה מקסים..... נהננו מהחג, מהמשפוחה, מהטיול, מהנוף מהאוכל ואני נהננתי מאודדד מהאוויר....