00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

רשימות לא חשובות על קולנוע

הבאנו ביכורים - שנת 2009

24/05/2014

מעודדים צמודים

במאי: ויל גלוק

על הסרט: קומדיה מהסוג הנכחד של " בחורים הולכים למקום כלשהו ועושים שטויות". והפעם - צמד שחקני פוטבול, בתקווה למקסם את הסיכויים שלהם להיות עם כמה שיותר בחורות, נרשמים לקבוצת העידוד במטרה ללכת איתם למחנה הקיץ.  בדיחות נהדרות, דמויות מטורפות והופעות קומיות מרימות את העלילה השטחית והמסרים הבעייתים לקומדית שהסיבה היחידה שהיא קאלט זה כי לא מספיק אנשים מכירים אותה.  

ואחרי זה: את קומדיית הנעורים המשובחת " באה בקלות" שהזניקה את הקריירה שלו ושל אמה סטון למרומים. לאחר מכן הוציא את הסרט הפחות מרשים " ידידים פלוס" שגרף פחות ביקורות חיוביות אבל היה קומדיה רומנטית חמודה ביותר. השנה יוצא מנישת הקומדיות עם הרימייק למחזמר "אנני" שקשה להחליט מהטריילר אם הוא קשקוש מוחלט או דווקא סרט חמוד ביותר.

האם הסרט משקף את הבמאי: את הפאן הקומי לכאורה, אבל ככל שויל מתקדם בקריירת הבימוי נראה שהוא זונח מאחור את הקומדיה לטובת שמאלץ, מסר או דיון כלשהו. בבאה בקלות זה השתלב בצורה נהדרת ונתן לסרט נופך שחסר למעודדים צמודים, אבל ידידים פלוס והרימייק הקרב של אנני התרחקו מהקומדיה הטהורה לטובת רומנטיקה ומחזמר לילדים.

סמאח, אוטר או סמאחטה: עם סרט התיכון הטוב ביותר בשנים האחרונות (באה בקלות) וקומדית קאלט, ויל צריך רק עד הצלחה אחת בשביל להיזכר בדפי הקולנוע. בינתיים, הסרטים שעשה מאז מורידים אותו חזרה לרמה שבה אנחנו חושדים בכוונותיו. 

 

ירח

במאי: דאנקן ג'ונס, הבן של (מה זאת אומרת של מי? של דיוויד בואי)

על הסרט: סאם רוקוול (עוד פעם בסרט ביכורים של במאי. והיי, אפילו כתבתי עליו כאן!) בסרט מדע הבדיוני הטוב של 2009 (שזה קל) ושל החמש שנים האחרונות (שזה יותר קשה). עובד בתחנת חלל מתחיל להבחין בתרחישים מוזרים בתחנה, וכל מילה יותר מזה היא ספויילר [כולל הקישור שמתאר את ההופעה]. לכו לראות.  

ואחרי זה: את קוד מקור, עוד מותחן מדע בדיוני שהתחרבש בעיקר בגלל סוף מקושקש לחלוטין והשאיר טעם מעט מר בפה, למרות שלרוב אורכו היה סרט נהדר. עובד בימים אלה על העיבוד למשחק המחשב "וורקראפט", כי זה בטח ניצול טוב של היכולות שלו.

האם הסרט משקף את הבמאי: יש קווים ברורים בין קוד מקור וירח - המדע בדיוני, הטון, השאלות שהם שואלים כך ששניהם מתקשרים היטב לאותו הבמאי, אבל איפה לעזאזל הסרט של וורקאפט משתלב פה? 

סמאח, אוטר או סמאחטה: כרגע זכור לטובה בזכות ירח ומחכה להכרעה עם וורקאפט אם זה היה יצירת מופת חד פעמית או משהו שהוא יכול לשחזר. 

 

גשם של פלאפל

במאי: פיל לורד וכריס מילר, שלפני זה היו מוכרים בעיקר מסדרת האנימציה המשובחת שבוטלה בטרם עת "תיכון המשובטים"

על הסרט: סרטי האנימציה האמריקאים התחלקו לשניים ב2009, בחלוקה גסה: פיקסאר עושים את הסרט שהוא גם למבוגרים, שמספר סיפור מקורי ומעניין  ודרימוורקס עושים סרטים עם מלא רפרורים לתרבות הפופ העכשווית (או הלא עכשווית) עם קאסט מלא בכוכבים. היו עוד כמה אולפנים שהציאו כמה סרטים באותם שנים, אבל אף אחד לא באמת שם לב בעולם האנימציה לעוד שחקנים מלבד השניים. ואז הגיע הצמד-חמד ושינה את זה. גשם של פלאפל הוא לא פיקסאר ולא דרימוורקס, ובכל זאת הוא יצירה משובחת שבשנת 2009, אולי השנה הטובה ביותר לאנימציה, נכלל בין הטובים ביותר. קומדיה מטורפת עם המצאות ויזאוליות משגעות, עלילה כיפית ודמויות מצחיקות שאף אחת מהן לא הייתה פארודיה על משהו או רפררה למשהו אחר. זן לא ידוע של סרט ילדים שמצליח להיות כיף טהור אבל גם איכותי ומושקע. 

ואחרי זה: פרצו בענק עם רחוב ג'אמפ 21, שהיה הצלחה ביקורתית וקופתית למרות שנראה שכל הדברים אמורים לא לעבוד בו ( צ'יינינג טאטום, רימייק לסדרה משנות ה80, האח הפחות מוצלח ממשפחת פרנקו) השנה הם מוציאים שני סרטים שאחד מהם - סרט לגו, כבר קצר ביקורות משובחות והכניס ימבה של כסף והשני, רחוב ג'אמפ 22, מראה פוטנציאל מרשים מהטריילר אבל נצטרך לחכות ולראות.

האם הסרט משקף את הבמאים: בהחלט. ההפתעה כל פעם מחדש שהם מצליחים לגרום לקונספטים מטופשים לעבוד. ההומור. האנרגיה. לורד ומילר מזרימים בסרטים שלהם חשמל שמקפיץ את האווירה וגורם לכולם להינות ולצחוק, ומעלים את עצמם לרשימת במאי האנימציה הטובים ביותר שפועלים ושאנשים טורחים לזכור את השם שלהם.

סמאח, אוטר או סמאחטה: סמאחים לכל דבר ועניין. 

 

אני אוהב אותך פיליפ מוריס

במאי:גלן פיקארה וג'ון רקווה

על הסרט: קומדיה רומנטית הומואית עם יותר טוויסטים בעלילה מכמה סרטים של מ. נייט שאמאלן. ג'ים קארי, שחקן שבמצוקה להופעות טובות בסרטים איכותיים מצליח להכניס עוד דמות בלתי נשכחת לרזומה שלו עם הסיפור הבלתי ייאמן הזה שמבוסס על סיפור אמיתי. 

ואחרי זה: את הקומדיה הרומנטית טיפש,מטורף מאוהב שיצאה וזכתה לקבלת פנים אוהדת אבל נשכחה כמעט לחלוטין מין הזמן פרט לסצנות של אמה סטון וראיין גוסלינג. השנה הם מוציאים.. עוד קומדיה רומנטית! הפתעה. הפעם עם וויל סמית. היי, הפתעה.

האם הסרט משקף את הבמאים: קומדיה רומנטית? בהחלט. טוויסטים בעלילה בסרט שאתה לא מצפה שיהיה בו (קומדיה רומנטית)? כן. אני לא יודע מה הביקוש לקומדיות רומנטיות סבוכות עלילתית, אבל נראה שלא הולך די טוב לפיקארה ורקווה ונוכל רק לאחל להם בהצלחה בהמשך דרכם.

סמאח, אוטר או סמאחטה: בהחלט לא סמאחטה, אבל גם דרך ארוכה עד שיגיעו לדרכת אוטר או סמאח. 

 

עיירה ושמה פאניקה

במאי: סטפן אובר ווינסנט פאטאר

על הסרט: פאק, מאיפה להתחיל. אחת הביקורות מתארת את הסרט כ"צעצוע של סיפור על אבסנט" וזה כנראה התיאור הטוב ביותר שאפשר למצוא לסרט הזה. סרט שהעלילה שלו מתחילה בכך שקאובוי ואינדיאני רוצים לקנות לחברם לדירה, סוס, מתנת יום הולדת ומחליטים לבנות לו מנגל ולכן מזמינים באינטרנט 50 לבנים, אבל בטעות מגיעות 50 מיליון לבנים ומשם העלילה נהיית רק יותר טיפשית ומופרכת. חגיגה לאבסורד ולנונ-סנס שחסר כל כך בקולנוע. 

ואחרי זה: את הסרט החמוד ובכלל לא מסטולי "ארנסט וסלסטין" שלא משנה כמה פעמים אנשים ישירו " let it go", היה צריך לזכות באוסקר לסרט המצוייר הטוב ביותר.

האם הסרט משקף את הבמאי: בשום פנים ואופן לא. פרט לצרפתית שיש בשניהם, אי אפשר להבדיל יותר בין שני הסרטים- סגנונות אנימציה שונים, קצב אחר, הומור שונה. פרט לעובדה ששניהם סרטים נהדרים, אין שום קשר אבל קשה להגיד שלהיות נהדר זה סימן היכר של במאי.

סמאח, אוטר או סמאחטה: סמאחים לחלוטין, אפילו אם אף אחד לא מכיר אותם. 

 

סינגל מן

במאי: טום פורד, מעצבן אופנה

על הסרט: הסרט שהחזיר את קולין פירת' למרכז העניינים וזיכה אותו במועמדות ראשונה לאוסקר ( ומה שהיה אמור להיות גם זכייה ) הוא סרט יפהפה על יום בחייו של פרופסור שאהובו מת ושהדבר שהכי בולט בסרט הוא השימוש הטוב-ביותר-בקולנוע-אי-פעם שלו בצבעים. אומנם זה טריק אחד שבו כמות הצבע על המסך משקפת את עולמו הפנימי של הדמות והוא חוזר על עצמו כמה וכמה פעמים אבל הוא משמש את הסרט בצורה מרהיבה כל כך והופך אותך רק ליותר מסקרן ויפהפה משהוא היה. 

ואחרי זה: כלום, נכון לעכשיו. כנראה שלעצב אופנה זה יותר כיף.

האם הסרט משקף את הבמאי: וואלה, לא יודע. יש שם אחלה בגדים, אז אולי כן.

סמאח, אוטר או סמאחטה: אם רק יחזור לביים, הוא בדרך הבטוחה להיות אוטר. 

 

בסוד העניינים

במאי: ארמנדו יאנוצ'י, יוצר טלוויזיה בריטי מצליח לוקח את הסדרה שלו " The Thick Of It" ונותן לה עיבוד קולנועי מפואר.

על הסרט: מלא פוליטקאים דרג ב' מקללים אחד את השני בקללות מרהיבות. אין הרבה עלילה אלא בעיקר תסבוכות פוליטיות שקשה לעקוב אחריהן, אבל הסרט שווה צפייה רק בגלל הקללות המקוריות שיוצאות מפיהם של הגיבורים ובמיוחד של הדמות של מלקלום טאקר שהוגה את כולן במבטא סקוטי כבד. 

ואחרי זה: הלך לטלוויזיה האמריקאית ויצר את VEEP לביקורות מהוללות ופרסי אמי רבים לג'וליה לואיס דרייפוס, בנוסף עזר לכתיבת התסריט לעוד עיבוד קולנועי של סדרת טלוויזיה שיצר אלן פרטרידג': אלפא פאפא.

האם הסרט משקף את הבמאי: בהחלט. "עוזרים פרלמנטרים מקללים בצורות מקוריות" יכול להיות השם של האוטוביוגרפיה של ארמנדו. 

סמאח, אוטר או סמאחטה: סמאח, אבל בעיקר בטלוויזיה. 

בנוסף: יש הרבה! ממש! הולי שיט! נעבור עליהם במהרה:  ניל בלומקמפ הדהים את העולם עם מחוז 9 רק כדי לבאס אותו עם אליסיום,  אדם אליוט דיכא את כולם עם סרט האנימציה מרי ומקס , שיין אקר השאיר את העולם אדיש עם סרט האנימציה 9, רובן פליישר הראה סגנון ייחודי בזומבילנד אבל אז עשה קומדיה חמודה מאוד אך זניחה וסרט מקושקש לחלוטין וקרנו ירדה, בישראל שמואל מעוז ביים את לבנון לתרועות וביקורות מהוללת , מרק ווב ביים את הקומדיה הרומנטית ( למרות שיש יגידו שאולי האנטי-קומדיה רומנטית) 500 ימים של סאמר שזכתה לאהבה רבה והזניקה את המניות של ג'וזף גורדון לוויט ואז ברח לעולמו המופלא של ספיידרמן. לב פראי, הסרט שהביא לג'ף ברידג'ס פסלון אוסקר ראשון בוים על ידי סקוט קופר הטירון והשחקנים דרו ברימור וריקי ג'רוויס הוציאו קומדיות שאף אחד לא זוכר (תחליקי והמצאת השקר). הישראלי-לשעבר (או משהו) אורן מוברמן מביים את השליח וזוכה לביקורות אוהדות ומועמדות לאוסקר ובגזרת האנימציה שלושה סרטים חדשים (פרט לשניים שצוינו למעלה ולשניים שצוינו בפסקה הנוכחית) חנכו במאים: הסוד של קלס, כלבתי טוליפ ולמעלה.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל NeverMinds אלא אם צויין אחרת