00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

רשימות לא חשובות על קולנוע

הבאנו ביכורים - שנת 2004

17/05/2014

פריימר

במאי: שיין קארות'

על הסרט: פריימר ידוע בעיקר כתור סרט שגורם לאנשים להגיד " מה ראיתי עכשיו". סרט מסע בזמן שצולם בתקציב מינורי בצורה מגוחכת,שיטת המסע בזמן שלו נראית כפשוטה בהתחלה אבל לקראת סוף הסרט מסתבכת בתוך עצמה גם גירסאות כפולות של אותן דמויות שמשאירות אותך לא בטוח לחלוטין מי הוא מי ואיך או למה. 

ואחרי זה: הזוועה שהייתה "צבע שזורם למעלה" ( או אפסטרים קולור, בסדר) שלקחה את האלמנטים המעצבנים בפריימר והכפילה אותם פי אלף כי עלילה קוהרנטית יכולה ללכת לאלפי עזאזל לפי שיין קארות'

האם הסרט משקף את הבמאי: בהחלט. סרט דל תקציב, מחושב היטב ועלילה קריפטית מגדיר היטב את שני סרטיו והסגנון שלו אך מדהים לראות איך יכול לצאת מאותו רעיון בסיסי שני סרטים כל כך שונים באיכות שלהם.

סמאח, אוטר או סמאחטה: לצערי, אני בטוח שיש אנשים שמחשיבים אותו כאוטר למרות שלדעתי לאחר הסרט האחרון שלו מקומו בפינה לחשוב טוב טוב על מה שהוא עשה. 

מת על המתים

במאי: אדגר רייט

על הסרט: פארודיית הזומבים המושלמת שאפילו אנשים שלא ראו סרט זומבי מימיהם יכולים להנות ממנה. אדגר רייט לוקח את פג ופרוסט מסדרת הטלוויזיה הנהדרת  "מחוקים" (Spaced) שהם עשו יחדיו ביחד עם עוד מישהי שמופיעה להופעת אורח קצרצרה ויוצר קלאסיקה קומית שמטביעה את החותם של אחד מהבמאים הכי נהדרים שייצמח בעשור הנוכחי. אה, וזה בכלל קומדיה רומנטית. וגם פארודיה על קומדיה רומנטית. פאק, זה סרט מדהים. 

ואחרי זה: השלים את טרילוגיית הקורנטו שלו עם פארודית סרטי השוטרים "שוטרים לוהטים" וקומדית פלישת החייזרים "סוף העולם". בנוסף ביים את עיבוד הקומיקס " סקוט פילגרים נגד העולם ( או בשמו העברי ה..מקורי האקסים של החברה שלי) ובימים אלה עובד עם מארבל על סרט קומיקס נוסף שייצא ב2015 שיעסוק באנט-מן.

האם הסרט משקף את הבמאי: בהחלט. ההומור, הטון הפארודי, אפיון הדמויות המדוייק אך עדיין מצחיק ובעיקר אלפי ומיליוני הרמיזות המטרימות והבדיחות הפנימיות שיאפיינו את סרטיו - אדג מוכיח כבר בסרטו הראשון שהוא נותן יותר תשומת לב למה שקורא בכל שורת דיאלוג וכל פריים מאשר רוב הבמאים שחיו פעם.

סמאח, אוטר או סמאחטה: סמאח-על, בייחוד בקרב גיקים וחנונים. 

עוגת שכבות

במאי: מתיו ווהן

על הסרט: הסיבה שדניאל קרייג נהיה ג'יימס בונד. סרט מתח מצחיק עם הופעה נהדרת של קרייג שמכיוון שהוא לא חומר לגיקים נשכח מגוף העבודה המרשים שלו ולא בצדק. 

ואחרי זה: נהיה קדוש של גיקים -עם עיבודים לספרי פנטזיה של ניל גיימן ( אבק כוכבים) וקומיקס ( אקס מן ההתחלה וקיק אס), למתיו ווהן יש קהילה לא קטנה של עוקבים שמתרגשים לקראת הסרט הבא שלו, סרט קומיקס נוסף.

האם הסרט משקף את הבמאי: למרות קהילת התומכים שלו, קשה להגיד שלווהן יש סגנון ייחודי. הוא פשוט עושה סרטים ממש כיפיים וטובים וגם עוגת שכבות הוא בהחלט כזה.

סמאח, אוטר או סמאחטה: סמאח-גיקי, בעיקר, אבל בהחלט סמאח. 

המסור

במאי: ג'יימס וואן

על הסרט: הסרט שהתניע תנועת אימה חדשה של "פורנו-עינויים" דווקא חף כמעט לחלוטין מסצנות אלימות ברוטליות - רובו מתרחש בחדר אחד ועיקרו מתח פסיכולוגי וניסיונות התחמקות מהעתיד הלא מחמיא שצופן לשני הגיבורים והקרובים להם. אחד ממותחני הפסיכולוגיה הטובים שיצאו, ובטח בעשור האחרון. רגע לפני שייצאו אלפי המשכים ויהפכו את המסור לסאגה מסובכת ולא ברורה, היה סרט אחד שפשוט שיחק משחקים עם המוח שלנו. 

ואחרי זה:  הפך למלך סרטי האימה, פחות או יותר. אחרי סרט אחד ( דממת מוות) שלא תפס את המבקרים, שלושת הסרטים הבאים שלו ( הרוע שבפנים 1+2, לזמן את הרוע) היו להיטים קופתיים וביקורתיים ואז לפתע, מביים את מהיר ועצבני 7.

האם הסרט משקף את הבמאי: סרט אימה שזכה לביקורות טובות והרוויח מלא כסף? צ'ק. זה כרגע סימן ההיכר היחיד שלו, אבל זה חתיכת סימן היכר.

סמאח, אוטר או סמאחטה: בקרב אוהדי אימה הוא כרגע המושיע של ז'אנר שנמצא בתקופת יובש מסוימת ולכן סמאח, אבל מכיוון שאוהדי ז'אנר האימה הם תמיד מיעוט בתוך אוהדי הקולנוע הוא לא זוכה לנקודות הערכה רבות בציבור הרחב.

והרי החדשות

במאי: אדם מקיי

על הסרט: אחד הקומדיות הכי מצליחות והכי מצוטטות של העשור האחרון, שהזניקה את הקריירה של ויל פארל לראש שחקני הקומדיה וגם של צוות שחקני המשנה שלו ( בייחוד סטיב קארל ופול ראד) אבל באמת שאין לי מושג למה כי הסרט מאוד משעשע אבל גאונות קומית רצופה לא מצאתי בו. 

ואחרי זה: עוד סרטים עם ויל פארל! סרט מרוצים עם ויל פארל(לילות טלגדה- הבלדה על ריקי בובי), סרט שוטרים עם ויל פרל ( החברה האחרים), סרט המשך עם ויל פרל ( שנקרא חדשות בהפרעה כי מפיצים הם אנשים מעניינים) וסרט קומדיה פשוט עם ויל פארל (אחים חורגים). זה כמעט כאילו שהבחור נהנה לעבוד עם ויל פארל או משהו. בנוסף, הקים עם איזה אחד, ויל פארל, את "לצחוק או למות" - אתר למערכונים קצרים שזכה להצלחה, בערך.

האם הסרט משקף את הבמאי: בהחלט, מכיוון שהסגנון של הבמאי זה פשוט "סרטים קומיים עם ויל פארל"

סמאח, אוטר או סמאחטה: אני מניח שסמאח, למרות שהצלחת סרטיו מיוחסת לרוב לויל פארל ולא לבמאי שמאחורי הסרט - אבל כמעט כל סרטיו נחשבים קלאסיקיות של קומדיה על ידי מספיק אנשים. 

נפוליאון דינמיט

במאי: ג'רד הס

על הסרט: אוסף רגעים אקראיים וסצנות קומיות שלא קשורות עלילתית מתגבשים למשהו שגרם לי לשבת ולתהות מה ראיתי. בניגוד אליי, רוב העולם התאהב והכריז שזה אחד מהקומדיות המשובחות שיצאו בעשור האחרון. כנראה שהבעיה היא בי.

ואחרי זה: עוד קומדיה ביזארית, הפעם עם ג'ק בלק כתור מתאבק מקסיקני (נאצ'ו ליברה) ואז קומדיה לא ברורה עם חצי מהצמד של "טיסת הקונקורדים" ( החצי עם המשקפיים) שנקרא ברונקוים ג'נטלמנים.

האם הסרט משקף את הבמאי: לא. סרטיו האחרים, למרות שעל פי הקדימונים נראים דומה ביותר, לא הצליחו לשחזר את ההצלחה והוא כרגע בגדר במאי של להיט אחד ויחיד.

סמאח, אוטר או סמאחטה: התחיל עם פוטנציאל לסמאח אבל הדרדר לתהומות ה"על מי אנחנו מדברים?"

לאכול בגדול

במאי: מורגן ספרלוק

על הסרט: בעקבות מייקל מור, מורגן ספרלוק גם הוא החליט לעשות קופה מסרטים דוקומנטרים חברתיים שתוקפים נושאים עם באזז אבל במקום ללכת ולהציק לאנשים עם מיקרופון, מורגן לקח גישה אחרת ועושה ניסויים ושלל תרגילים אחרים כמו לאכול למשך 30 יום רק מקדולנדס כדי להראות שזה רע לבריאות, כי זה כמובן הדרך היחידה להוכיח דבר כזה. כמו כל דוקומנטרי שנעשה אי פעם, יש הרבה מריבות לגבי אמיתות העובדות והאם הניסוי שערך על עצמו היה כנה ואמיתי.  

ואחרי זה: עוד דוקומנטרים שמנסים לתפוס כותרות על ידי גימיקים זולים ושטחיים ושנמאס לי לדבר עליהם ואני לא חושב שמגיע לו שאני ארשום אותם.

האם הסרט משקף את הבמאי: כאשר הסרטים הבאים שלו הם "איפה נמצא בין לאדן?" וסרט לא ברור על פרסומות סמוית, אפשר להחשיב את לאכול בגדול כפסגת היצירה שלו כאשר הוא לא לחלוטין היה בטוח שכל מה שהוא עושה זה גאוני וכאשר היה אפשר להזדהות עם המטרות שהוא מנסה להגיד.

סמאח, אוטר או סמאחטה: סמאחטה. 

 

ובנוסף: טום הופר מ"נאום המלך" ו"עלובי החיים" התחיל עם אבק אדוםוזאק סניידר מתחיל את הפילמוגרפיה הבעייתית שלו ברימייק של שחר המתים שנתן לזומבים טיפול של 28 יום אחרי ( כלומר: הפך אותם למהירים). בנוסף, קבוצת במאים לא ידועה יצרה את יצירת המופת של הומור מטומטם ביורוטריפ ואז לצערנו נעלמה מחיינו.   זאק בראף (ג'יי.די מסקראבס) ביים את סרטו הראשון "גרדן סטייט" וגם שחקן הפעולה דולף לונדגרן ביים את סרטו הראשון המגן, אם זה מעניין מישהו. בזירה הישראלית תאופיק אבו ואייל, רונית ושלומי אלקבץ וקרן ידעיה הוציאו את עטאש צימאון, ולקחת לך אישה ואור להצלחה ביקורתית גם אם לא בקרב הקהל הרחב.  

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל NeverMinds אלא אם צויין אחרת