00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

להצליח אחרת

שיווק רב שכבתי מהי? ומה בינה לבין פירמידה?

לפני שאכתוב על הייתרונות והחסרונות מנקודת מבטו של היצרן של המפיץ, ושל הלקוח קודם בואו נבין מה זה שיווק רב שכבתי?

שיווק רב שכבתי הינו שיווק שבו בנוסף לאפשרות להרוויח כסף ממכירה קמעונאית ללקוחות, ישנה גם אפשרות להרוויח כסף ממפיצים שאתה מצרף תחתיך שמוכר ללקוחות, להלן הסבר ודוגמא.

זה מאוד מאוד חשוב להבין את זה, ולכן אני אביא בהמשך דוגמאות מפורוטות, שימו לב שוב, בנוסף לאפשרות להרוויח כסף ממכירה קמעונאית ללקוחותף ישנה גם אפשרות להרוויח כסף ממפיצים שאתה מצרף תחתיך שמוכר ללקוחות.

מה שאני מתכוון להדגיש הוא שהרווח הבסיסי הוא המכירה הקמעונאית, המכירה ללקוח, במידה והרווח הבסיסי הזה לא קיים אין זה שיווק רב שכבתי, זה הופך להיות לפירמידה עם מוצר.

מהי פירמידה? פשוט מאוד, אני משקיע כסף מביא מתחתי חברים שעושים זאת, מקבל אחוזים, גם הם עושים אותו דבר, מקבלים אחוזים, וגם אני מקבל משהו מאלו שהם צירפו, למה קוראים לזה פירמידה? פשוט מאוד, מה קורה כאשר אין את מי לצרף? אז כל אלו שבתחתית לא מרוויחים, מה שאומר שמי שנכנס ראשון מרויח הכי הרבה, שזה יוצא כמו פירמידה, ראש שהולך ומתרחב לכיוון מטה.

כאשר מכניסים גם מוצר זאת אומרת שאני לא רק משקיע כסף אלא קונה מוצר ומצרף אחרים שקונים מוצר, זה הופך להיות פירמידה עם מוצר, ייתכן ובמקרה שיש מוצר זה יותר מוסרי, כי אם לא הצלחתי לגייס מתחתי אנשים אז לפחות לא השקעתי סתם אלא יש לי מוצר אבל זה כמובן רק אם המוצר באמת חשוב לי וגם שזה שווה את הכסף שהשקעתי, אך בכל זאת זה לא עסק.

עד כאן הכל ברור? אז עכשיו לדוגמאות, אביא דוגמא לפירמידה, לפירמידה עם מוצר, ולשיווק רב שכבתי.

דוגמא לפירמידה:
ראו קישור
עכשיו בואו ננתח מה קורה כאן:
א. הרווח הוא רק כאשר אתה מצרף אנשים תחתיך וכתוצאה מכך:
ב. כאשר אתה לא מצליח לצרף אנשים תחתיך אתה לא מרוויח מה שאומר:
ג. שאם אתם מצרפים אחרים זה קצת איך לומר... לא כל כך בטוח שהם ירויחו לא?
ד. ספיציפית להודעה זאת: למה שלא אעשה קיצור דרך? פשוט במקום לרשום את השם שלי במספר שש לרשום במספר 2 ואז לקבל הרבה יותר כסף והרבה יותר מהר? מה שאומר:
ה. אולי מישהו כבר עשה את זה לפני? זה בכלל אמין?

דוגמא לפירמידה עם מוצר:
אני מצטרף לחבר ורוכש מוצר נניח ב- 16,000 שקל (אני מניח שחלק מכם יודעים למה הבאתי את הסכום הזה לדוגמא), ואני מצרף שתי חברים שעושים אותו דבר, הווח שלי הוא 10% מה שאומר 3,200 שקל נחמד לא?
עכשיו בואו ננתח מה קורה כאן:
א. קניתי מוצר בגלל שאני רוצה להרוויח כסף, כמובן אם קניתי את המוצר בגלל שאני צריך אותו או מכל סיבה אחרת אז אני קודם כל לקוח רגיל, ואני לא, הצטרפתי בגלל שאני רוצה להקים עסק.
ב. כדי שאני ארויח כסף חזרה, אני צריך שאחרים יקנו את המוצר, וגם הם אינם לקוחות אלא רוצים להקים עסק, במידה והם לקוחות אז זה שיווק רב שכבתי, וזה לא, ככה שהם קונים גם בגלל שהם מאמינים שהם ירוויחו כסף.
ג. מה שאומר שאני מרוויח רק מההשקעה שלהם, והם מרוויחים מאלו שהם יצרפו, מה יקרה כשאר לא יהיה את מי לצרף? הם יפסידו את כספם לא? זהו דוגמא לפירמידה עם מוצר.

דוגמא לשיווק רב שכבתי:
אני מצטרף לחברת שיווק רב שכבתי, בונה לעצמי מאגר לקוחות, נניח עשרה לקוחות, כל לקוח קונה ב-100 שקל, הרווח שלי הוא 50%, בס"ה הרווחתי 500 שקל, זה הרווח הבסיסי ועליו כל העסק מתבסס, תיכף תראו למה.
בהמשך אני מצרף שתי חברים, שניהם עושים אותו הדבר ומרויחים גם כל אחד 500 שקל נכון?
מכיוון שאני צירפתי אותם החברה משלמת לי 10 אחוז מהמכירות שלהם, שזה 100 שקל, וזה לא בא על חשבון הרווח של אלו שמתחתיי, מה שאומר שהם הרוויחו את הכסף שלהם, ואני הרווחתי את הכסף שלי ובנוסף גם קיבלתי תמלוג על אלו שצירפתי.
עכשיו בואו ננתח מה קרה כאן:
א. הרווח הבסיסי הוא מלקוחות, מה שאומר ש:
ב. במידה ואלו שצירפתי מתחתי אין להם לקוחות אני לא מרוויח כלום.
ג. אף אחד לא השקיע כסף אלא הרוויח.
ישנם חברות שגובים דמי הרשמה, אך זה לא נחשב כחלק מהעסק מכיוון שעל זה אלו שצירפו אותי לא מרוויחים אחוזים ככה שאני יכול לצרף כמה שאני רוצה ואלו ישקיעו את הדמי הרשמה ועדיין לא הרווחתי כלום כל עוד שאין להם לקוחות. (ברור שזה נחשב כחלק מהוצאות העסק ראו ברשומות "כיצד נפלתי כל כך חזק")

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

14 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל מבוסס רציני וחמוד אלא אם צויין אחרת