00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

רשימות לא חשובות על קולנוע

הבאנו ביכורים - שנת 2001

דוני דארקו

במאי: ריצ'רד קלי

על הסרט: אחד מסרטי המסבכי-מוח ואחד הסרטים שמבשרים את שנות ה2000 בצורה מושלמת בכל כך הרבה סיבות. מלבד הסרט עצמו שיש לו  צד אפל, עלילה מסובכת יתר על המידה, שימוש בפסקול אייטיז וכמה מהשחקנים הגדולים של שנות האלפיים שנייה לפני שהם פורצים ( ג'ייק ומגי גילנהול ידעתם, אבל האם ידעתם שגם סת' רוגן בסרט? כי הוא שם משום מה)  כל ההפקה שלו מתאימה לתקופת האינטרנט - סרט שנכשל בקופות אך זכה לרנסנס מהיר בזכות התלהבות באינטרנט מה שגרם לקהילת מעריצים תופחת מה שגרם שלבמאי יעלה השתן לראש ולהוציא גירסת במאי שכולם מחשיבים לנחותה לגירסה המקורית. צפיית חובה בכל הנוגע לעשור האחרון.

ואחרי זה: מפגן הביזאר שהוא סיפורי סאות'לנד, שאני מאוד אוהב אבל מבין למה אף אחד לא  והקופסה שנראה גנרי ולא זכה לביקורות טובות במיוחד מאז הוא עצר.

האם הסרט משקף את הבמאי: לא. ריצ'רד קלי הוא במאי שנראה אבוד בהמשך הפילמוגרפיה שלו ומעלה את השאלה שהועלתה הרבה פעמים שאולי דוני דארקו היה קסם חד פעמי ולא משהו שהוא יודע לייצר כל פעם מחדש. 

סמאח,אוטר או סמאחטה: סמחאטה, אבל אחד שאם סרט טוב יכול לחזור לחיבוק המבקרים במהרה. 

 

קיץ אמריקאי חם ורטוב

במאי: דיוויד ויין, קומיקאי שהתחיל בטלוויזיה 

על הסרט: אחד מסרטי הפארודיה האחרונים שלא עבדו לפי חוקי "מת לצעוק" ולכן גם נשכח במהרה על ידי רוב הקהל, אך צבר מעריצים עם השנים. סרט מצחיק ואבסורדי עם קאסט קומי שכולל חלק מהאנשים שהולכים לנהל את הקומדיה בהמשך העשור (איימי פולהר, ברדלי קופר,פול ראד, אליזבת' בנקס) וחלק שהולכים להיעלם וחבל עליהם. אחד מהסרטים הכי מצחיקים שנעשו בעשור ואולי הכי מצחיק. 

ואחרי זה: דיוויד המשיך לזגזג בין סדרות טלוויזיה (שהמומלצת ביניהם זה בית חולים לילדים) ובין בימוי שם הלהיט הכי גדול שלו היה מודלים למופת המצחיק מאוד אך הוא גם ביים את "את אני והשאר", "העשרה" וסרט חדש שיוצא השנה, פארודיה על קומדיות רומנטיות שגם הוא עם פול ראד (שהופיע בכל סרטיו) ועם איימי פולהר.

האם הסרט משקף את הבמאי: כן, אבל.  "כן" כי כבר פה רואים את השחקנים שבהם הוא עתיד להשתמש כמעט לאורך כל הקריירה שלו ואת חוש ההומור המופרע שלו בא לידי ביטוי. "אבל" כי נכון להיום קיץ אמריקאי הוא גם הסרט הכי מופרע מכל הסרטים שלו מכיוון שהוא משוחרר מכבליה של עלילה קוהרנטית, דבר שדווקא מחזיק את מודלים למופת בצורה יפה.

סמאח,אוטר או סמאחטה: סמאח, אם רק מישהו היה טורח להכיר את הסרטים שלו.  

 

הדוויג והשארית העצבנית

במאי: ג'ון קמרון מיטשל

על הסרט: מחזמר רוק על טרנסג'נדר שנולד במזרח גרמניה של לפני המלחמה שהניתוח שלו לא הצליח (מה שהשאיר אותו עם שארית עצבנית) שמתמודד כיום עם קנאה בתוך הלהקה שלו שנולד על הבמות והתגלגל לקולנוע. שירים מדהימים, הופעה מדהימה של הבמאי,שמשחק את הדמות הראשית, ופשוט אחלה של סרט.

ואחרי זה: שני סרטים - אחד שהביא לניקול קידמן מועמדות לאוסקר (מחילת הארנב) ואחד שהביא למסך את השאלה מה הגבול בין פורנו לסרט עלילתי  כמה שנים טובות לפני פון-טרייר וכמה שנים אחרי כל הסרטים האחרים שעשו את זה (שורטבאס) [ נקודת הבונוס של שורטבאס: סצינת פתיחה שמציגה טריק אקרובטי-מיני שמשאיר חותם גם שנים לאחר שסיימת את הסרט]

האם הסרט משקף את הבמאי: לא ראיתי עדיין את מחילת הארנב, אבל חוץ מהדיבור הפתוח על מיניות והקשר ההומוסקסואלי, קשה למצוא ממש קשר ישיר בין שורטבאס להדוויג.

סמאח,אוטר או סמאחטה: כרגע באיזור של אוטר יותר מכל השאר, למרות מחסור בסגנון ייחודי. 

מרס טורקי

במאי: עודד דוידוף

על הסרט: עמוק בתקופה שסרטים ישראלים לא עניינו אף אחד (פרט למבצע סבתא) יצא הסרט הזה למעט רעש ומעט אהדה אבל היה בעצם אחד הסרטים הטובים של שנות ה2000 שיצאו לישראל, ויותר מזה - אחד מסרטי הז'אנר (קומדיית מתח) הראויים היחידים של אותו עשור. זה שתומר שרון נמצא זה בונוס אדיר. 

ואחרי זה: עיבוד לספר הנעורים "מישהו לרוץ איתו" והקומדיה שנשכחה במהרה "הדילרים" ועוררה יותר רעש בגלל מסע הקמפיין שלה בירושלים מאשר בגלל הסרט עצמו. 

האם הסרט משקף את הבמאי: בהחלט אפשר למצוא קווים בין הדילרים למרס טורקי, ששניהם הולכים על אותו קו בערך - אך כל קשר בין מישהו לרוץ איתו למרס טורקי אינו, ובעצם כל קשר בין מישהו לרוץ איתו לסרט טוב אינו. 

סמאח, אוטר או סמאחטה: כרגע עדיין כלום. אוטר הוא בטח לא, כי אין לו יומרות אומנתיות גדולות. סמאחטה גם לא כי הסרטים שלו מספיק חמודים ונחמדים, וגם סמאח הוא לא כי הוא לא מצליח להשיג קהל מעריצים סביב כל סרט שלו. כרגע הוא פשוט מחכה לפריצה הגדולה. 

חתונה מאוחרת

במאי: דובר קוסאשווילי

על הסרט: אחד מהסרטים הראשונים של גל " היי, סרטים ישראלים הם דווקא מעניינים וטובים" שפרץ בשנות האלפיים. דרמה משפחתית עם אלמנטים אוטו-ביוגרפיים של הבמאי על משפחה גרוזינית שרוצה שהבן שלה יתחתן עם שידוך מתאים. 

ואחרי זה: שלושה סרטים ישראלים שזכו לפחות הצלחה (מתנה משמיים, התגנבות יחידים ורווקה פלוס) כאשר האחרון שבהם עורר ביקורת רבה בשל ייצוגו של נשים או משהו ( לא ממש עקבתי, מצטער) וסרט אמריקאי שאף אחד לא שמע עליו ממש שהוא עיבוד לצ'כוב.

האם הסרט משקף את הבמאי: את האהבה שלו לפרובקציות, בהחלט. בשביל שאר הדברים אני צריך לראות את הסרטים שלו, ואני לא רואה סיבה לעשות את זה. 

סמאח,אוטר או סמאחטה: מסוג הבמאים שתלוי את מי אתה שואל- חלק יגידו אוטר וחלק יגידו סמאחטה. 

שטח הפקר

במאי:דניס טנוביק

על הסרט: הסרט שהצליח להביס את אמלי באוסקר לסרט הזר הטוב ביותר עשה את זה סיבה מוצדקת לחלוטין - סאטירה פוליטית מושחזת שמתרחשת במלחמת בוסניה בה תקועים שלושה חיילים בבונקר בזמן שהצבאות שלהם, האו"ם והתקשורת מקרקרים סביבם עם מוטיבציות שונות. סרט נהדר ומושחז שמגיע לו יותר חשיפה. 

ואחרי זה: עוד סרטים שנראים פוליטיים או לפחות חברתיים שרובם נעשו בארצו ולא שוחררו או עשו רעש גדול. הרגע הכי קרוב שהגיע לפריצה הוליוודית זה ההירתמות של קולין פארל לאחד מסרטיו.

האם הסרט משקף את הבמאי: על פי נושאי הסרטים האחרים שלו, את ההתעסקות הפוליטית הוא משאיר בהם ובכך מקשר בין כל סרטיו. בשביל לדעת יותר, אצטרך לראות את הסרטים שלו.

סמאח, אוטר או סמאחטה: סמאח-על על בסיס הסרט האחד שראיתי, אבל כמובן שעדיף לראות עוד כמה לפני ששופטים.

מפלצות בע"מ

במאי (שזה הסרט הראשון שלו,  כי עשו את הסרט עוד שני במאים ותיקים): פיט דוקטור

על הסרט: נו, זה מפלצות בע"מ אתם ראיתם מפלצות בע"מ אני לא הולך לספר לכם על מפלצות בע"מ מה יש לכם.

ואחרי זה: פיט ביים  את למעלה, הסרט הראשון באנימצית תלת מימד שהיה מועמד לאוסקר לסרט הטוב ביותר.

האם הסרט משקף את הבמאי: יותר משהוא משקף את הבמאי, הוא משקף את האולפן - פיקסאר כשהם עדיין היו בתקופת הזוהר שלהם והנפיקו להיט אחרי להיט ולא המשך אחרי המשך.

 

ובנוסף:

טוד פילד התחיל עם בחדר המיטות חמש שנים לפני ילדים קטנים. אוליבר הירשבגל לפני הנפילה עם הסרט הניסוי.פאולו סורנטינו,זוכה הטרי של האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר התחיל עם "איש אחד למעלה" ומישל גונדרי הצבעוני שמוכר בעיקר בזכות שמש נצחית בראש צלול התחיל עם שיתוף פעולה אחר עם צ'ארלי קאופמן  עם הסרט הטבע האנושי. באותה שנה באנימציה יצא הלהיט שרק, אז עדיין סרט מקורי וטרי ולא המשך על המשך ואותו ביימו אנדרו אדאמסון וויקי ג'ונסון. ועדיין בקטגוריית דברים שהיו עדיין טובים בשנת 2001 - קטע מהסרטים היה פארודיה מצחיקה וחמודה לפני שהז'אנר התרסק ונהיה עלוב לחלוטין שבויים על ידי ג'ואל גלן שמאז לא חזר לקולנוע. וכמו תמיד בקטגורית שחקנים שמנסים את מזלם יש לנו את  ג'ף דניאלס וטום גרין שביימו סרטים נשכחים בנוסף לג'ון פאברו, שבע שנים לפני שיצליח בגדול עם איירון מן ושנתיים לפני סרט חג המולד "אלף" שמתחיל עם הסרט הצנוע "Made"

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל NeverMinds אלא אם צויין אחרת