משפחת נחשון מטיילת

מטאלין לקופנהגן - אפריל 2014 - היום השישי

את ארוחת הבוקר אכלנו בחדר האוכל המקסים של הבית של אמיליה, זו מהסוכריות. הבוקר גם דגמנו באומץ שפופרת קטנה וכחולה (כזו שנראית קצת כמו השפופרות של החומר הזה שעושים ממנו בלונים מתנפחים בעזרת קשית קטנה... ). מסתבר שזו איזו משחת קוויאר, או משהו בסגנון. מלוח בטירוף וגם סוג של טעים.

ליד הבית של אמליה יש גם פארק קטן ובו אפילו מפלצ'יק. חחמוד.

לפני פרידה מ - Granna, אנחנו הולכים לעוד סיבוב ברחוב הראשי. אמש, בגלל יום ראשון ובגלל הפסחא, כמעט הכל היה סגור ולא ממש הספקנו.

וכמו שכבר ראינו אתמול, ברחוב הראשי יש מיליון חנויות לממכר סוכריית הפולקגריס המפורסמת. מה אגיד לכם.... זה לא טעים במיוחד. סתם סוכריית מנטה קשיחה שוברת שיניים, אבל היא מצטלמת נפלא, הסוכריה הזו cheeky

אנחנו בוחרים באחת החנויות שמעוצבת נפלא (חיקוי של מטבחה המקורי של אמיליה ההיא, יאדה, יאדה, יאדה) ונכנסים לראות הדגמה של ייצור הפולקגריס.

בעונת התיירות, שחלה בחודשי הקיץ, עוברים ב - Granna מעל מיליון תיירים. עכשיו ריק לגמרי, וזה תענוג .

הבחור מבשל תערובת סוכר, מים וחומץ במינונים מדוייקים עד לטמפרטורה של 150 מעלות. את התערובת לוהטת הוא שופך על משטח הבודה המקורר שלו, כדי להוריד את חומה בהדרגה. לחלק קטן מהתערובת מוסיפים צבע מאכל טבעי אדום. משהו שמופק מאיזה קקטוס...

אל החלק הגדול שיהיה אח"כ גוף הסוכרייה הלבן, מוסיפים מעט תמצית פפרמינט טבעית ואז לשים. הרבה. פעם הלישה האינסופית הייתה נעשית כולה ביד, היום יש מכונה שעוזרת. הלישה מכניסה אל הסוכר אוויר והתערובת הופכת לבנה, כמו בהקצפת חלבון ביצה.

ואז מותחים, מסובבים ולשים, מותחים, מסובבים ולשים, חותכים ושוב מותחים, מסובבים ולשים (הרבה יותר אפקטיבי מאימון משקולות בחדר כושר העניין הזה... surprise ).

ובסוף, חתיכות בגודל הסופי מונחות להתקרר ולהתקשות לגמרי ואז נארזות בניירות צבעוניים.

הפולקגריס הקלאסית (זו באדום לבן) נארזת בנייר וורוד (כי ככה הייתה אורזת אותן אמיליה, מה אתם יודעים?!... cheeky ) אבל יש גם מיליון סוגים נוספים בשלל טעמים וצבעים.

אנחנו עוזבים בצער את Granna המתוקה. במרכז אגם Vattern שלחופו אנו נמצאים יש אי, Visingso. אנחנו חוככים אם כדאי לנו לשוט לשם לבילוי קצר. בעודנו מתלבטים נסענו אל נמל המעבורת. האיש שעמד על המעבורת שבדיוק עמדה להפליג נופף אלינו בהתלהבות, קורא לנו לעלות... עלינו. כנראה שהחלטנו שנוסעים

חצי שעה של הפלגה ואנחנו באי הקטן והחביב. 14 ק"מ אורך, 3 ק"מ רוחב. חצי מכוסה ביער וחצי שטחי חקלאות ומרעה..

אנחנו בודקים את האי לאורכו ולרוחבו. בדרך נתקלים גם בתחנת הדלק המקסימה הזו -

אוכלים צהריים במסעדה מקומית (אל תתנו לכסאות בחצר שטופת השמש להטעות אתכם. קר נורא. קר ברמת מעיל...)

הצצה קצרה בחורבות טירה עתיקה ואנחנו כבר במעבורת חזרה...

בילינו כל כך הרבה זמן היום ב - Granna ובאי שכבר שעת צהריים מאוחרת ולכן החלטנו לוותר על מנהגנו להעדיף את הדרכים הצדדיות. את הנסיעה ליעד הבא אנחנו גומאים בזריזות (ובלי יותר מדי עניין) על הכביש המהיר.

כשאנחנו מגיעים אל המלון שלנו להלילה, ככה הוא מקדם את פנינו -

המלון http://www.toftaholm.se/ ממוקם בבית אחוזה עתיק על גדת אגם

ככה נראה החדר שלנו להלילה

וככה שותים תה אצלנו באחוזה...

מאחורי המלון יש אי קטן ומסלול הליכה רגלי. אנחנו יוצאים לטיול קצר.

ויש גם תצפית יפה על המלון, מכיוון האי.