00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

מזון למחשבה

קוד חופשי

איך לעבור את המכה ה- 11 של פסח - עצירות

14/04/2014

יש שיגידו, שאנו אוכלים את המצות לא בכדי לסמל את מזונם של בני ישראל במדבר,אלה על מנת להזדהות על סבלם של בני ישראל .

ישנם אחוז גבוהה באוכלוסיה שסובלים בחג הפסח. עקב שינוי התזונה בחג והתפריט הגדוש במטעמים לפעמים מביא איתו אי נעימות גדולה כגון: כבדות, גזים, צרבות,כאבי בטן ועצירות.

חג של שינויים בתזונה

במשך כל השנה הורגלנו למזונות בריאים, ובבוא חג הפסח בבת אחת מטעמי כשרות או מטעמי דת הורדנו כמעט את כל המזונות שהורגלנו אליהם כגון: לחם מחיטה מלאה,אורז,תירס,אפונה,קטניות ועוד..ומחליפים את התפריט במוצר חילופי מצה זהו שינוי דרסטי למערכת העיכול שלנו. כמות הסיבים התזונתיים בתפריט פוחתת בצורה משמעותית.

מצה

המצה מכילה אחוז נמוך מאוד של מים מאשר בלחם, היא דלה בסיבים תזונתיים,עשירה בקלוריות ובפחמימות פשוטות.למרות שערכה הקלורי של המצה מקביל לכ - שתי פרוסות לחם דקות, היא אינה משרה את אותה תחושת שובע האופייני ללחם. עובדה זו גורמת ל"נשנוש" של מצות נוספות והכבדה נוספת על מערכת העיכול. המצה מתעכלת לאט יותר, נמצאת יותר זמן במערכת העיכול פעילות החיידקים בקיבה יוצרים גזים ונפחויות לא נעימות.המצה נוטה לספוח נוזלים ממערכת העיכול ובכך לגרום לעצירות.

הסיבות לעצירות

אכילה מועטה של סיבים תזונתיים.

חוסר שתיה מספקת.

פגיעה באיזון של החידקים הטובים במערכת העיכול כגון: אסידופילוס.

חוסר פעילות גופנית.

ארוחות מלאות מדי כגון: בערב החג כשרוצים לטעום מהכול מבלי לפגוע במארחים.

שימוש בתרופות מסויימות.

חוסר ברכיבי תזונה חיוניים.

וכמובן המצות שגורמות לקושי ולעצירות

 חג המצות עם שילוב של עצות למניעת עצירות

 

העדיפו מצות מקמח מלא,כוסמין,סובין.

 

רצוי להרבות בשתית מים בגלל המצות - למצה יש סיבים בלתי ממיסים ופועלת בקיבה כמו ספוג,

 

לכן מומלץ להרבות בשתיה כדי לרכך את הצואה ולמנוע עצירות.

 

להוסיף 1 - 2 כפות זרעי פשתה לסלט (כשר לאוכלי קטניות) משמש לשימון מערכת הקיבה.

 

השתמשו בשמן זית לתיבול סלטים ובישול.

 

אורז חום (כשר לאוכלי קטניות) בעל סיבים תזונתיים העוזר לקיבה.

 

הרבו באכילת ירקות טרים ומבושלים.

 

מומלץ להרבות בכלורופיל הנמצא בעלי הצמחים הירוקים כגון: שמיר פטרוזיליה, נענע, רוקס,

 

חסה,עלי תרד,מנגולד,עשב חיטה ועוד. - מסייע לבעיות הקיבה והמעיים ובכלל לעצירות.

 

ניתן להכין שייק מכלורופיל על ידי תפוחים ירוקים ועלים ירוקים.

 

מי שזפים: השרו 2 שזפים מיובשים בכוס מים למשך הלילה. ושתו ואיכלו בבוקר.

 

הוסיפו אספרגוס לתפריט ידוע כמשלשל.

 

סלק אדום יעיל בפעילות מעיים.

 

אגוזים מרוב הסוגים עשירים בחומצת שומן העוזר לפעילות המעיים.

 

חליטת צמחים מנענע,קמומיל,שומר,מרווה,תה ירוק יכולים לסייע.

 

המנעו ככול שניתן ממזונות מאכילת מטוגנים.

 

המשיכו להתמיד בפעילות גופנית עוזר בכיווץ המעיים.

 

הכנת מצות 

 

חג שמח ופסח כשר

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

22 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל מזון למחשבה1 אלא אם צויין אחרת