33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בריאות בקלות

פסח מאותגר.

לפני מספר שנים כתבתי  רשומה בנושא פסח והגיזרה.  

אני  עומדת אחרי כל מילה וממליצה לקרא ולהיות קשובים לגוף. 

למדתי במהלך השנים שלאנשים קשה לשמור על משמעת תזונה/דיאטה בחגים..פסח הוא חג ממושך, ליל הסדר, חג ראשון, חג שני, ארוחות חג ,מתארחים, מארחים, מבשלים, חשופים לאוכל , מצות, עוגות של פסח..שוקולד , קוקוס..בקיצור חבל על הזמן. 

בואו נדבר על מספר כללי ברזל עליהם אמליץ שתאמצו במהלך החג בתקווה שהכלים ילוו אתכם לקראת הקיץ. 

   פעילות גופנית .

עשו , בצעו ותהנו מפעילות אירובית יום יומית. הליכה או ריצה,אופנים,  שיעורי ספינניג , קיקבוקסינג ואחרים. 

פעילות  זו שורפת שומנים ובונה שריר ,תורמת לחילוף חומרים גבוה, מעלה דימוי עצמי וחיוך . עצם ההתכוונות ,התארגנות וביצוע הפעילות מחזקת אותנו ועוזרת לשמור על תפריט מסודר, עוזרת לשמור על מצב שנאכל בצורה טובה יותר ו"בעלות קלורית" נמוכה או בינונית. ​אחרי פעילות גופנית אנו מרגישים טוב, מודעים לגופינו ובוחרים לאכול מזונות שהם מאוזנים, מזונות שיש בהם רכיבי תזונה בריאים ומיטבים עם הגוף ולא מתפרעים בתפריט . 

 ירקות, ירקות טריים ומבושלים .

מזונות עשירים בסיבים תזונתיים, נוזלים וויטמינים היוצרים ומעלים את  תחושת השובע לאורך זמן. 

אתם יודעים מה ההבדל בין שולחן חג אשכנזי לשולחן חג מרוקאי? סלט חי  וח"י סלטים indecision

חשוב ומומלץ  לאכול בארוחות סלט ירקות מגוון, עשיר וצבעוני. 

איכלו  ירקות כשאתם מחפשים ...משהו לאכול. 

שילוב של ירקות מבושלים כקוביות בטטה , פרחי ברוקלי, או כרובית , שעועית ירוקה חלוטה בסלט ירקות טרי ,יכול ליצור איזון טעמים חזק של ירקות חמים וקרים ובכך להעלות את תחושת השובע ואיכות הסיבים התזונתיים ולהיטיב עם מערכת העיכול. 

   שלבו לפחות 3 פירות במהלך היום. תפוח עץ, בננה, אגס.

סוכר הפירות מעלה סרטונין ומשך תחושת השובע הינו ארוך מאשר ממתק או עוגייה. 

    שתיית תה צמחים . 

תכינו קנקן תה של צמחים כנענע, לואיזה, מרווה, מנטה, זוטא לבנה, שומר ואחרים. 

צמחים אלו מרגיעים את מערכת העיכול, מורידים נפיחות וגזים , מונעים תחושת רעב ומרווים את הגוף. 

ניתן לשתות כחמש ושש כוסות ביום. 

שילוב של 2 כוסות תה ירוק מומלץ גם הוא במקום קפה. 

 

כללים אלו יעזרו לכם לעבור את שבוע החג בשלום ובטוב. 

תוכלו לאכול ארוחות מוגדרות ומסודרות בכמויות המתאימות לכם לאיזון הרעב והשובע. 

שילוב של מנה חלבונית / שומנית וירקות מבושלים וטריים, תורמים לתחושת שובע לאורך זמן, מונעים מלאכול בין הארוחות, מונעים עייפות ולאות  גופנית.

כללים אלו יתרמו לתחושת העירנות והחיוניות שלכם במפגשים משפחתיים או בטיולים חברתיים.

כללים אלו יעזרו לכם להתגבר על הצורך והתשוקה למתוק  , כך תוכלו לאכול באופן מאוזן ולא מוגזם. 

 

שיהיה לכולנו חג שמח, 

חג עשיר במפגשים משפחתיים וחברתים , שנדע לשמור על עצמינו בחשיבה נבונה ומודעות גבוהה. 

חג פעיל , אקטיבי, מזין ובריא. 

אתי. 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

6 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל eti19651 אלא אם צויין אחרת