משפחה בדרכים

ברצלונה זריז

22/04/2014

אז לקחו אותנו לנופש בברצלונה מהעבודה. יש משהו נורא כיפי בנופש כזה שמישהו אחר אירגן. עבורי, זו פעם ראשונה שאני מצטרפת לנופש כזה. לא הכנתי כלום, לא ידעתי כלום, לא התעניינתי בכלום. לא ידעתי עם איזו חברה אנחנו טסים, באיזה מלון נלון ואפילו לא עיינתי לגמרי בעיון בתכנית... כל כך לא אני. כל כך הייתי ראש קטן, עד שרגע לפני שהמטוס המריא נזכרתי שלא עשיתי ביטוח רפואי, ואפילו שכבר אמרו לכבות טלפונים סלולריים התקשרתי בבהילות לגבר לבקש שיסדר לי ביטוח...

בקיצור, לראשונה בחיי נסעתי לנופש אמיתי בחו״ל. כזה שלא תכננתי לפרטי פרטים, כזה שאין בו לו״ז צפוף ועמוס, כזה שצופן בחובו הפתעות. זו גם הפעם הראשונה בה אני נוסעת לחו״ל עם חברות. עד היום נסעתי עם הגבר, עם הילדים, עם אמא שלי, אבל אף פעם לא עם חברות... וזה היה נופש מהסרטים!!! חופש אמיתי, כזה שעשינו בו מה שמתחשק. צחקנו המון, צחוק פרוע, חופשי, מיני ויצרי. עשינו מה שבא לנו, כמו להיתקע שעתיים בחנות בגדים אחת, או בכלל, להעדיף שופינג על פני כל דבר אחר...לא ספרנו קלוריות, אף אחד לא עמד עם סטופר, בקיצור, איזה כיף!!!

היום הראשון: קניון מארה מגנום

גילוי נאות: בדרך כלל בטיולים בחו״ל אני כמעט ולא עושה קניות. תמיד חבל לי על הזמן, כשבזמן הזה אפשר לראות עוד אתר. מעבר לזה, אני לרוב מלווה בגבר, או בגבר ובשני הילדים שכולם שונאי קניות (הגבר שונא קניות באופן כללי, והילדים שונאי קניות שאינן מכוונות לרכישת דברים להם). אני שונאת את המבטים המשועממים וחסרי הסבלנות, את המבטים התכופים והעצבניים בשעון, ולכן די חוסכת מעצמי את החוויה ולרוב לא קונה כלום. מעבר לכך, אנחנו מטיילים בכל מזג אוויר ולא משנים תכניות (את זה למדנו מהאמריקאים שדוגלים בכך שאין מזג אויר לא טוב לטיולים, אלא רק ביגוד לא מספיק טוב). לכן עד כמה הופתעתי שמיד כשיצאנו משדה התעופה הודיעה המדריכה שבגלל הגשם לא נערוך טיול פנוראמי בעיר כפי שהובטח, אלא ניסע ישר לקניון... אני מאמינה שאם הייתי מגיעה לברצלונה לראשונה, הייתי מתאכזבת. אבל אני כבר חרשתי בעבר בברצלונה, בלי לקנות בשום חנות (חוץ מחנות צעצועים), ולכן, לא היה אכפת לי כלל...

האוטובוס הוריד אותנו בקצה הרמבלה, בכיכר הקרובה לנמל. היה אפור, קר וגשום, אבל יפה באופן בלתי נתפס. בכיכר התקיים לו שוק עתיקות ישנוני. את הדרך לקניון עשינו על גבי גשר עץ ארוך שמבין חרכיו אפשר לראות את הים שמתחת לרגלינו...היה מי שפחד...

הו, איזה קניון!!!

מכיוון שהיינו מורעבות, דבר ראשון הלכנו לאכול. בהמלצת המדריכה הלכנו למסעדת בופה בשם Fresc Co. ב 11יורו ניתן לאכול כפי יכולתך: סלטים, מרקים, פסטות ופיצות ואפילו קינוחים. יצאנו מפוצצות ומרוצות!

בין החנויות שניתן למצוא בקניון:

סניף ענק של רשת Lefties, רשת אאוטלט של בגדים, שנאמר לנו שזו משמשת כרשת האאוטלט של זארה. ים במציאות לכל הגילאים במחירים של 5-10 יורו!!!

סניף רשמי של קבוצת הכדורגל בארסה, למי שהתבקש (כמוני) לקנות חולצה של הקבוצה. אזהרה: החולצה המקורית עולה בין 60-90 יורו (תלוי אם אתם מתעקשים ששמו של מסי יתנוסס עליה או לא...). בעיר מפוזרים דוכני חקיינים המוכרים את הסחורה ב 30 יורו ופחות...

סניף של רשת חנויות האופנה והאקססוריז הספרדית המצוינת Desugual שהיוותה מבחינתנו ה-תגלית של הטיול....

סניף של רשת האקססוריז Clairs, חנות שמוקדשת כולה לגרביים וייצים בשלל צבעים ודוגמאות, בקיצור...גן עדן!!!

האתר של הקניון:

בערב יצאו חברות מהקבוצה שלנו לשחק בקזינו של ברצלונה ואפילו הרוויחו כסף! אני וחברותי העדפנו לטייל בסביבת המלון ולשבת בבר מקומי, לזלול טאפאס, ללגום סנגרייה צוננת ולהאזין לשני זמרים מקומים עם גיטרה... איזה כיף!

היום השני:

פתחנו את היום השני בסיור אוטובוס בברצלונה (ממש כזה אוטובוס תיירים...בחיים לא טיילתי ככה. מכירים את הקבוצות האלה עם מדריך בראש הקבוצה שמרים מטרייה אל על? ככה גם אנחנו טיילנו, איזה ראש קטן!!! איזה כיף!!!).

היעד הראשון: כנסית לה סגרדה פמיליה המדהימה, שעיצב האיש שעשה את ברצלונה למה שהיא, האדריכל הגאון גאודי. בפעם הראשונה שנסעתי לברצלונה, נסענו הגבר ואני ברכבת התחתית לראות את הקטדראלה המפורסמת. יצאנו מהתחנה ולא ראינו שום דבר. שאלנו עובר אורח: איפה לה סגרדה פמיליה? והאיש אמר: ״תסתובבו!״. לעולם לא אשכח את המראה המדהים שנגלה לעיני כשהסתובבתי. אין אין, אחד המבנים היפים ביותר שראיתי אי פעם, אם לא ה-.

סבבנו את הכנסייה מסביב כשהמדריכה מסבירה לנו על הרעיון של האדריכל בעיצוב כל אחד מהצדדים. מאד מעניין!

תחנתנו הבאה: המונטג׳ואיק montjuic הר היהודים. שמו של ההר ניתן לו מכיוון שבעבר שכן במקום בית קברות יהודי. בהמשך, כשבנו את הרובע הגותי של ברצלונה, לקחו הבנאים את אבני המצבות והשתמשו בהן לבניית הרובע, ומן ההר נותר רק השם. אנחנו בטיול הזה טיפסנו עם האוטובוס לפסגת ההר וצפינו במראה המרהיב של העיר ברצלונה והנמל שלה מן המצפה. אולם מעבר לכך יש עוד המון מה לעשות על ההר (את זאת אני זוכרת מביקורי הקודם): הכפר הספרדי המשוחזר פואבלו אספניול המציג סגנונות בניה ספרדית שונים, האיצטדיון האולימפי בו נערכה אולימפיאדת ברצלונה, מוזיאון חואן מירו (שווה שווה!!!), ארמון מקסים ובו מוזיאון אמנות יפה, כיכר אספניה למרגלות ההר בה מתקיים בקיץ חיזיון של מזרקה ואורות צבעוניים ועוד ועוד....

לאחר הסיור על ההר נסענו לרובע הגותי היפיפה, בעל הסימטאות הצרות הציוריות, המרפסות הפורחות והחנויות המיוחדות. שמענו על ההיסטוריה של הרובע וכל מיני סיפורים על אירועים מעניינים שהתרחשו בו. בין סמטאות הרובע שזורות חנויות קטנות מקסימות וקורצות...

עם תום הסיור המאורגן שוחררנו לדרכנו לגלות את ברצלונה על חנויותיה ומסעדותיה בעצמנו. הסתערנו על הרמבלה, הרחוב המפורסם בברצלונה, שמדרכותיו מרוצפות אבנים בצורת גלים. תחנתנו הראשונה: שוק לה בוקריה היפה. שם ניתן להתפעל מדוכני המזון הציוריים: בשר, גבינות, פירות וירקות, מאפים ושאר מעדנים. במקום ישנן גם מסעדות טובות ודוכני מזון מהיר מענגים. איזה כיף!!!!

אחרי הביקור בשוק היינו מוכנות ומזומנות לחרוש את מבחר החנויות המגרה: חנות ענקית של דזיגואל על בגדיה ותיקיה הצבעוניים, חנות זולה ומפתה של לפטיז, זארה, H&M, הכל בו הענק לה קורטה אינגלז שלו 2 סניפים בפלאצה קטלוניה, אחד מהם עצום בן כמה קומות עם מצפה בקומה העליונה, ועוד ועוד פניני שופינג שאפשר רק לחלום עליהן...

את ארוחת הערב סעדנו במסעדה נחמדה הנמצאת בקצה השני של פלאצה קטלוניה, בהמשך של הרמבלה.

שם המסעדה: Trobador.

כתובת:

Rambla Catalunia 2-4

אתר אינטרנט:

אני אכלתי שם פאייה מעולה, פשוט מעדן!!!

בדרך חזרה למלון, ברכבת התחתית, עלה לפתע נגן אקורדיון. החברות שלנו, שהיו בהיי מטורף מהיום הנפלא, פצחו בריקוד עליז ברכבת. כמו שאמרה אחת החברות: בחו״ל מותר לעשות הכל, אף אחד לא מכיר אותנו...

היום השלישי:

ביום השלישי נסענו לטיול בקוסטה בראווה. הריביירה הספרדית.

תחנתנו הראשונה היא העיירה אמפוריה בראווה Empuriabrava. העיירה הזו נקראת גם ״ונציה הספרדית״. מדובר במן ונציה מלאכותית. עיירה אשר בשנות ה - 70 נחפרו בה תעלות אשר הוצפו במי ים. לאורך התעלות נבנו בתי קיט לעשירים למיניהם וכן בתי מלון ודירות נופש לתיירים. הסיור בעיירה הוא על גבי ספינת תיירים. במהלך השיט ניתן להתרשם מבתי הקיט של העשירים ולקנא...

אחרי השיט הנחמד והתרעננות בעיירת הנופש שנראתה קצת נטושה בעונה זו של השנה (תחילת אפריל), שמנו פעמינו אל עיירת ימי ביניים אמיתית - בסאלו. סיור מהנה בין הסימטאות הצרות והעתיקות שכאילו נלקחו מגלויה או מסרט קולנוע. שמענו קצת על ההיסטוריה של העיירה ואפילו על ההיסטוריה היהודית שלה. מקסים מקסים!!

בעיירה יש גם מוזיאון קטן למיניאטורות, אבל ממש פיצפוניות כמו ציור על גרגיר של אורז. יש גם כמה מסעדות מנומנמות שהתקשו לעמוד בעומס של אוטובוס שלם...

בערב, לאחר מקלחת ומנוחה, נסענו לראות מופע פלמנקו, שלמרות שהיה מיועד לתיירים היה מהנה מאד.

היום הרביעי והאחרון

היה די עצוב לסיים את החופשה כל כך מהר...

ביום האחרון העפלנו אל פסגת המונסראט לסייר בכנסיה היפה וליהנות מנופה המרהיב. בפעם הקודמת הגענו אל המונסראט ביום א׳ ויכולנו ליהנות ממופע מקהלת הנערים הנהדר. מצד שני, היו כל כך הרבה אנשים, כך שלא הצלחנו להתרשם מיופיה של הכנסיה. הפעם, באמצע השבוע נהנינו מיופיהשל הכנסיה ומבחינת האדריכלות ואוצרות האמנות שבה. מי שרצה יכול היה גם לראות מקרוב את פסל המדונה השחורה המפורסם. לא הספקנו לעלות ברכבל לפסגה או לטייל במסלולי הטיול היפים המקיפים את הכנסיה. למי שזמנו בידו אני מאד ממליצה לעשות זאת. במקום מתקיים גם שוק איכרים נחמד, ואנו רכשנו שם גבינות צאן ומעדנים נוספים מתנובת המקום עצמו ומתוצרת חקלאים מקומיים.

עוד סיבוב קניות אחרון במרכז העיר, ואנחנו בדרך הביתה.

גיחה קצרה ומהנה לברצלונה devil

קרדיט תמונות: התמונות עד שוק לה בוקריה (למעט התמונה של הסגרדה פמיליה שנלקחה מגוגל) צולמו על ידי חברתי הצלמת המדופלמת סימה. שאר התמונות צולמו על ידי.