44
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

SHOP&MORE

המצפן התזונתי של "תנובה"-פחות מלח,פחות סוכר-הרבה יותר בריא!

המצפן התזונתי של "תנובה"-פחות מלח,פחות סוכר-הרבה י...

"תנובה" חברת המזון הגדולה ביותר  התגייסה לכוון אותנו לפחות צריכת סוכר ומלח ! למה דווקא סוכר ומלח אתם שואלים? מחקרים מראים שאנחנו הישראלים צורכים כמויות אדירות של מלח וסוכר, גם לפעמים ללא ידיעה, זה פשוט מסתתר במזון שאנחנו קונים.

מה עושה צריכת סוכר מוגזמת? עששת בשיניים, סוכרת, מחלות לב וסרטן.

מה עושה צריכת מלח מוגזמת? יתר לחץ דם, שבץ מוחי, מחלות כליות.

מה עוד  עושה צריכה מוגזמת? השמנה!!!  כן, מחצית מהבוגרים, ושליש מהילדים שלנו סובלים מהבעיה.  

הבן שלי סבל 15 שנה מעודף משקל מציק, בשנה האחרונה השיל 30 ק"ג ממשקלו- מה הוא עשה? הפחית!!!! את כמויות הממתקים האדירות, החטיפים המטוגנים, = פחות סוכר,פחות מלח והרבה, אבל הרבה ספורט! 

שנה עברה מאז השיקה תנובה את "המצפן התזונתי" מתוך אחריות ומחוייבות לתזונה בריאה מופחתת מלח וסוכר , (אגב, בעולם נעשו ונעשים מהלכים דומים ) , אנחנו התכנסנו בערב מיוחד לרגל שנה לפרוייקט הבריא הזה.

בעזרת הדיאטנית טליה לביא - קיבלנו "המחשה" של כמה סוכר ומלח מסתתרים במזונות ובמשקאות שלכאורה נראים "תמימים " ובעצם מכילים המון -אבל המון סוכר/מלח. 

ידעתם שבכף קטשופ אחת  יש כפית שלמה של סוכר? עכשיו תתחילו להריץ אחורה...כמה קטשופ הקטנים שלכם "מרססים" למזון שלהם ועוד לא אמרתי צ'יפס מלא מלח..

ומלח? זה ממש לא טמון רק במלחיה , זה הרבה מעבר, המלח-נתרן אותו אנחנו צורכים בכמויות לא סבירות מגיע מהמזון המעובד.

אז מה אנחנו יכולים לעשות? איך נשלוט במה שאנחנו מכניסים הביתה? פשוט מאוד- תתחילו לקרא את התוויות על המוצרים שאתם קונים בסופר.

איך מפחיתים סוכר? הנה כמה טיפים, את הראשון גיליתי לבד..וזה נהדר- למי שאוהב תה קר -יש חליטות במגוון טעמים.

בתנובה מפחיתים בהדרגה את כמויות הסוכר והמלח ומנסים (גם מצליחים) ללמד אותנו הצרכנים שזה גם טעים! האמינו לי הילדים לא ממש מוצאים הבדל בין מעדן שהוא עתיר סוכר לפחות סוכר, זה טעים להם באותה מידה, אז למה לא לחסוך מהם סוכר? 

ידעתם  ששנה אחת בה התכוונן אלינו המצפן של תנובה נחסכו מציבור הצרכנים  240 טון סוכר!  ו-7 טון נתרן! =חסכון נטו בבריאות, במכת ההשמנה ובמחלות.

הנה כמה דוגמאות למוצרים שאהובים על ילדים (גם מבוגרים..) בהם נעשתה הפחתת סוכר /מלח.

השטוזים שהילדים כל כך אוהבים

מעדן קרלו

 

גבינה לבנה 

קוטג'

והמלך..השוקו הטעים של תנובה -טעים לא פחות עם פחות 30% סוכר!

רות אבירי הדיאטנית הקלינית הרחיבה על דיאטה ללא דיאטה- פשוט שליטה במה שאנחנו מכניסים לפה.  95% מהדיאטות נכשלות כי אי אפשר להימנע לאורך זמן ממאכלים שמהווים עבורנו פיתוי, זה לא נורמלי ולא יעיל, להתעורר בבוקר ולהתחיל לנהל פנקסנות אוכל, זו לא השיטה.  מה כן? תנו כבוד לאוכל שאתם אוכלים, אל תאכלו בעמידה, תוך כדי צפייה בטלויזיה, ליד המחשב, או כשאתם קוראים ספר/עיתון.

שימו לב מה יש לכם בצלחת, מרקם, תיבול, החזירו את תחושת השובע שמתלווה לאוכל, תעצרו כשאתם מקבלים איתות מהגוף שזהו, כן, זה קיים פשוט נוח לנו להתעלם ממנו..וחשוב ביותר , להקשיב לילדים, לדחוק בהם לסיים את הצלחת- זה לא להקשיב להם ולמה שמנגנון השובע שלהם אומר. כשהקטנה שלי אומרת -די, שבעתי ומצביעה על הבטן" -אני מפנה מהשולחן, ושולחת אותה לשטוף ידיים, אני מכבדת אותה , ומטפחת את אינסטינקט השובע שלה. גם המנות שאני שמה בצלחת מותאמות לגילה ולא בומבסטיות. פשוט למדתי מניסיון ..

בסוף הערב זכינו להדגמה  של קלרית בן ארי מ TNS 

הדגמות חביבות של טעם וארומה - שבאות בעצם להדגים כיצד משפיעים הסוכרים על התפיסה שלנו. אז ככה על קצה הלשון..בלשון שלנו יש מעט טעמים-מלוח,מתוק,מר,חמוץ - שאר הטעמים שאנחנו קוראים להם בטעות "טעם" הם בעצם ארומה, ארומה שמשתלטת על האף והפה ויוצרת טעם.. תות למשל, סתמנו את האף והתקשנו לקבוע  מה הטעם של סוכריית ג'לי תות - חשנו מתוק, מתוק או מלוח -זה בעצם מה שמרגישים מצוננים שהאף נסתם- אין ארומה שמחברת הכל לטעם נניח..תות

עוד ניסוי עם לימון וסוכריה הבהיר לנו חד משמעית שאפשר להשפיע על תחושת הטעם שלנו גם מבלי  לשפוך טונה של סוכר או מלח .

תנובה מתכוונת במהלך 2014 להפחית עוד מהמלח והסוכר שאנחנו צורכים- ליתר דיוק פחות  11 טון מלח ופחות 125 טון סוכר ! זה אפשרי.

השבוע שאתם הולכים לסופר, שימו לב למוצרים שעל המדפים, תציצו בתווית (תלמדו ממנה הרבה) נסו (אם עדיין לא ניסיתם) מוצר או שניים מופחתי סוכר/נתרן -ותבדקו בעצמכם את ההשפעה על הטעם.

בסופו של ערב נתבקשנו לקבל החלטה  פרטית בהחלט הקשורה לבריאותנו ובריאות המשפחה שלנו - אני בעד כמה שפחות סוכר ומלח. אישית עברתי לחלב הסויה של תנובה (ניסיתי גם את האחרים , לא ממש אהבתי)

יש גם סויה מופחת סוכר! ואני ממש לא צריכה להמתיק את הקפה שלי  עם סוכר-הוא מתוק לי וטעים כמו שזה - התרגלתי !  אם אני מוסיפה סוכר זה מרגיש לי מתוק מידי. 

השטוזים, הגבינה והקוטג כמו גם השוקו ממילא תמיד אצלנו בבית ואין לי שום בעיה שהוציאו מהם סוכר ונתרן- להיפך!!!

אורלי כהן -בלוגרית מקסימה ומוכשרת  מציעה את מתכוני "משחקי השף" בגרסה בריאה וטעימה -לאתר יאמיז

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

סטטיסטיקה
מספר כניסות לבלוג מה - 08/2010
1,486,222
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל silvik123 אלא אם צויין אחרת