00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

מזון למחשבה

קוד חופשי

איך להחזיר למוטב את האכלן הבררני שלנו

30/03/2014

אין זה חריג שילדים צעירים יעדיפו מגוון דל של מזונות, כגון: פיצה, צ`יפס, שניצל, טוסט גבינה, עוגות ועוד.. אין זה נדיר למצוא הורים שמנהלים קרבות מתמשכים כדי לפתות את ילדיהם לאכול אוכל בריא מתוך דאגה. במיוחד היום כשהמודעות חדרה לכלל הציבור סביב ארוחות מאוזנות ואורח חיים בריא. מניסיון אישי, בעברי אף אני ניהלתי מאבקים עם בני בכורי (כיום בן 30) הוא היה בררני באוכל ולא הכניס לפיו  מגוון רחב של מזונות,על סלטים למיניהן הוא לא היה זורק מבט אפילו,מארוחת הצהרים היה מעדיף לאכול את המנה הבשרית ואת הקטניות משאיר בצלחת,בארוחות הערב היה מסתפק בביצה קשה ומעדן חלב בלבד,פירות לא נכללו ברשימת המועדפים שלו. למרות התייעצויות רבות עם רופאים ההמלצה שלהם הייתה לתת לילד ויטמינים ולשכוח מדאגות מיותרות.אני מודה שהיו רגעים רבים שבהם נשברתי, ברוב הפעמים מצאתי את עצמי מרמה ומשקרת את בני מחוסר ברירה, הייתי מערבבת עיסות למיניהן ומכלילה בתוכן את הירקות בלי שהוא ירגיש לדוגמא: בני מאוד אוהב קציצות בשר, הייתי טוחנת את הירקות ומשלבת ביניהם, יותר בשר טחון מירקות על מנת שבני לא  ירגיש בירקות.

טעם נרכש

טעם הוא דבר נרכש. ילדים ומבוגרים כאחד מעדיפים ברוב המקרים את המזון שעליו הם גדלו. המסר ברור:ילדים שגדלים בסביבה של מזון טבעי ימשיכו ככל הנראה בהרגלי תזונה בריאים גם כשיגדלו. מחקרים מראים שעל פי רוב ילדים מאמצים את הרגלי התזונה של הוריהם. למעשה הורים שכופים מגבלות תזונתיות על ילדיהם ,בעוד הם עצמם לא פועלים על פי מגבלות אלו, משפיעים לרעה על ילדיהם. 

אכלן בררני

לפני שתתיאשו ,חשוב שתבינו שרוב הילדים בגילאי 7 - 2 שנים הם ילדים בררניים ואף ככל שהם מתבגרים זה הולך ונעשה קשה יותר. במידה ותחליטו לאמץ אורח חיים בריא קחו בחשבון ש - 24 שעות הראשונות הילדים לא יאכלו מאומה, לאחר מכן הם התלוננו ואף יהיה להם התקפי זעם,בסופו של דבר הם יסכימו לטעום מעט מהמזונות הבריאים אך עדין זה יהיה בכמות קטנה מאוד.בסופו של תהליך הם יעברו לאורח חיים בריא. הילדים לא יכולים להתכחש לרעב אמיתי.אם האפשרויות העומדות בפניהם מוגבלת, הם יאכלו בשמחה כל מזון שתתנו להם מבלי שתצטרכו להתאמץ. למרבה המזל, אפשר לשים קץ למלחמות האוכל ולגרום לילדים לאכול מזון בריא.

טיפים להורים לאכלן הבררני

♥ לעולם לא להתמקד רק באכלן הבררני. - יש צורך לגייס את כל המשפחה הורים ואחים כאחד. זה הצעד הראשון והחיוני שכל המשפחה תשנה את הרגלי התזונה. רק כך אפשר לתכנן מעבר לארוחות מאוזנות ובריאות לכל המשפחה מבלי שהילד ירגיש כנענש.

 ♥ לסלק את כל המזונות הלא בריאים מהמקרר ומארונות המטבח. מלאו אותם במזונות בריאים כגון: אגוזים לא קלויים,פירות וירקות טריים, קמחים מלאים,בטטות,זרעי פשתה ועוד..

♥ לא צריך לפתות את הילדים לאכול או לבחור במזון בריא. המאבקים סביב האוכל יכולים להשיג בדיוק את ההפך מהרצוי.

♥ הקפידו להיצמד לכלל חשוב. הקפידו שבבית יהיה רק מזון בריא. ילדים יאכלו את מה שנמצא בבית ולא ירעיבו את עצמם. הם יסתגלו בקלות וילמדו מהר יחסית לחבב את המזון שמגישים להם.

♥ המשיכו להציע לילדים את אותם המזונות הבריאים,גם אם הם לא מוכנים לאכול אותם.אם תתמידו,יש להניח שבסופו של דבר הם יטעמו מהם ואפילו יאהבו אותם. (מחקר שנעשה נמצא שכ - 75% מההורים מוותרים לאחר חמש נסיונות,בעוד שהמחקר מראה שדרושים בין 15 - 8 עד שילדים תופסים את המאכל החדש כמאכל מוכר.)

♥ תעניקו לילדכם חיזוקים חיוביים תפרגנו להם, הדבר יעיל יותר ממתן שוחד לילדכם.

♥ שמשו דוגמא להעדפות שלכם הראו לילדים שוב ושוב כמה אתם אוהבים מזון בריא.

 

 היום לאחר שנים שבהם קראתי חומר על סוגי הדיאטה השונות, פסיכולוגיה וילדים. אף שילבתי לימודים,תזונה נכונה, אורח חיים בריא, הנחיית קבוצות, והנחיות בבתי ספר. הגעתי לתובנות והראשונה מביניהם היא - ילדים אינם אחראיים לבחירות שגויות של מזון,תזונה לקויה היא בעיקר תוצאה של הורים האחראיים לבחירה זו.

אני מביאה לכם סירטון על מורתי אורלי יונה, מאמנת קואצ`ינג ודיאטנית קלינית בסוף הראיון תמצאו טיפ מומלץ לצפיה.

ולסיום הנה סבתא בגישה חיובית

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

20 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל מזון למחשבה1 אלא אם צויין אחרת