00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

רשימות לא חשובות על קולנוע

#78 שרליז ת'רון בתקועה

אני אתחיל בהסתייגות - לעולם לא ראיתי את מונסטר, שנחשב פיסגת העבודה של שרליז'. כתוצר ישיר של זה ההופעה הכי טובה שלה, לדעתי הייתה דווקא בסרט הלא מוערך מספיק "תקועה"/"לא בוגרת". רגע, בעצם עכשיו שאני רואה מה היא עוד עשתה - זאת בעצם ההופעה היחידה הטובה שאני רואה שראיתי שלה. טוב, לא נורא. איזה מזל זה שההופעה הזאת מספיק טובה כדי להצדיק קריירה שלמה.

הדמות של שרליז' היא מלכת חוסר המודעות העצמית. משוכנעת בבירור בצדקתה וחיה במעין סרט רומנטי לא ברור שמונע על ידי אלכוהוליזם ( או בספרים לילדים שהיא כותבת), שרליז' הולכת ממקום למקום והורסת כל חלקה טובה של אנשים שעדיין מחבבים אותה. הפער הזה בדמות קשה, ולכן ההופעה של שרליז' הייתה כל כך חיונית. בעוד שהסרט מסביבה מראה לנו פעם אחר פעם את טעותה, המשחק של שרליז' מספיק משכנע וחד כדי שנבין מה עובר לה בראש בלי שנכנס לתוכו ונראה דרכו אפילו פעם אחת. יש כאן דבר אחד מעבר ללהראות את הרגשות של הדמות, יש כאן החצנה מוחלטת של תפיסת העולם האשלייתית של הגיבורה הזאת. היה אפשר לגרם לנו לרחם עליה, אבל גם הסרט וגם שרליז' נמנעים מהגאולה והרחמים הללו פעם אחר פעם בדחיית הטוב הבריא ובהיצמדות לפנטזיה החולנית. אבל הסרט גם לא שונא אותה - זה לא אלכסנדר פיין או סולונז פה, הוא פשוט מציג אותה במלוא הדרה, מגחך על הפנטזיות שלה אבל גם מצדיע לה בו זמנית על הנחישות והעקביות שלה. כמו העירפול של הדמות, גם הסרט מתקשה להבין אם הוא בעד או נגד הגיבורה שלו. 

ואולי זה לטובה. לבסוף, כשהמציאות טופחת על פניה במלוא העוצמה, לוקח לה בסך הכל שיחה אחת לחזור לעצמה ולדרכיה הבעייתיות - לשמחת כל מי שנהנה לראות את הדמות השחורה הזאת ובעיקר נהנה מסופים פחות שמחים וטובים לכולם.

 

עוד הופעות ראויות לציון: כמו שאמרתי, אני לא ראיתי אותה בשום סרט ראוי לציון. היא הייתה מאוד חמודה במשפחה בהפרעה אבל. 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל NeverMinds אלא אם צויין אחרת